Multimodális ötletroham

Tengeristenről nevezték el, egy legendás vonat ihlette a formavilágát, ám a közúti áruszállítás lehetséges jövőbeli megoldásainak tanulmányozására született meg a Hyundai HDC-6 Neptune nyerges vontatóból és HT Nitro ThermoTech® hűtős félpótkocsiból álló szerelvény. Így a dél-koreai tanulmányjármű műszaki tartalma is legalább annyira izgalmas, mint a megjelenése.

Közzétéve:

Egy igazán ikonikus jármű, a New York Central Railroad vasúttársaság által 1936 és 1959 között üzemeltetett, Henry Dreyfuss által megálmodott Mercury vasúti szerelvény formatervét vették elő a Hyundai szakemberei, és ültették át közúti nyerges szerelvényükre. A különleges formához igazították a funkciókat is, így születtek meg a jármű oldalával párhuzamosan nyíló lengőajtók és a hűtőrács oldalsó folytatásából motorosan előbújó fellépők, a visszapillantó tükröket pedig kamerák helyettesítik. A tágas, hálóhelyes fülke belsőtere is hemzseg az ínyencségektől, ilyenek például a beforgatható kagylóülések, az egyküllős kormánykerék, a szélvédőre teljes szélességben vetíthető információk, az egyetlen széles kijelzőből álló műszerfal és a luxusszínvonalú anyagok.

Üzemanyagcellával a jövőbe

A gömbölyű fülke alatt pedig hidrogénnel működő üzemanyagcellás elektromos hajtáslánc dolgozik. Pontosabban nem teljes egészében alatta, ugyanis a négy hidrogéntartályt a fülke mögött, egymás fölött helyezték el. Sajnos konkrét műszaki adatokat nem tett közzé a gyártó, azt viszont kihangsúlyozta, hogy a távolsági nehézsúlyú áruszállításban egyértelműen az üzemanyagcellát tartja az optimális megoldásnak. Ugyanis ez lényegesen nagyobb hasznos teherbírást és hatótávolságot, valamint gyorsabb feltölthetőséget kínál, mint az akkumulátoros elektromos hajtásláncok.

A félpótkocsi is megér egy misét

A Hyundai HDC-6 Neptune vontatóra akasztott hűtős félpótkocsi pedig nemcsak formailag alkot szerves egységet a gépessel, hanem műszaki megoldásait tekintve is, hiszen a maga nemében ez is egy tanulmányjármű. A HT Nitro ThermoTech® elnevezésű félpótkocsi folyékony nitrogénnel működő hűtőrendszert alkalmaz, amely a hagyományos hűtőaggregátoknál gyorsabban tudja lehűteni a rakteret, kilencven százalékkal kisebb a szén-dioxid-lábnyoma, valamint teljesen csendben üzemel, ami nagy előny az éjszaka végzett városi kiszállításoknál. A hűtőrendszer védett helyre, az alváz alá került. Továbbá a fokozottan hőszigetelt felépítmény szerkezeti konstrukciója is említésre méltó. Az oldalfalak, a homlokfal és a tető is egyetlen szendvicsszerkezetű habpanelből áll, amelyeket oszlopok és gerendák alkalmazása nélkül, ragasztással rögzítenek a vázkeretekhez. Ez csökkenti a hőhidak keletkezését és kiküszöböli a szivárgások lehetőségét. A paneleket pedig szálerősítéses polimerből készült burkolatok fedik, amelyek a saját tömeg mérséklése mellett hatékonyabb hőszigetelést eredményeznek. Közös technológiai kapocs a vontató és a félpótkocsi között, hogy a folyékony hidrogént és a folyékony nitrogént egyaránt rendkívül nagy nyomáson és jóval nulla Celsius-fok alatti hőmérsékleten kell tárolni.

Hosszú távú stratégia része

Persze a dél-koreai gyártónak nem ez az első szárnypróbálgatása az üzemanyagcellás elektromos hajtás terén. Éppen a Hyundai jelent meg a piacon az első nagy sorozatban gyártott, kereskedelmi forgalomban elérhető üzemanyagcellás személyautóval, a Tucson FCEV modellel még 2013-ban. A következő öt évben pedig 1600 üzemanyagcellás Xcient nehéz-tehergépkocsit szállít majd Svájcba. Ezzel párhuzamosan a Hyundai elkötelezte magát az iránt, hogy 2030-ra széles körben elterjessze az üzemanyagcellás járműveket és kiépüljön az ezek üzemeltetéséhez szükséges infrastruktúra. Ebben képvisel fontos mérföldkövet a most bemutatott Neptune nyerges vontató is.





Már 48 országban van jelen a Ford Trucks

A Ford Trucks a fontos piacokon való sikeres nyitás érdekében, amelynek célja a teljes európai jelenlét kialakítása, Dániával folytatja stratégiai növekedését. Közép-, Kelet- és Nyugat-Európa után a Ford Trucks a skandináv térséget veszi célba a dán piacra való belépéssel, amivel a márka 48-ra emeli a piacai számát.

Hozzáértő kezekben

Idén februártól már Szlovákiában is a Delta-Truck látja el a Kögel pótkocsigyártó importőri képviseletét. A márkával hazánkban már közel két évtizedes tapasztalattal rendelkező cégcsoport kibővített szervizhálózattal, jól felkészült értékesítői csapattal és a lehető legmagasabb színvonalú szolgáltatásokkal igyekszik biztosítani a Kögel előkelő pozícióját a szlovák piacon.

Karitatív karácsony

Idén is folytatta hagyományos társadalmi felelősségvállalási programját a Delta-Truck / VIARENT cégcsoport. Ezúttal a rászoruló társadalmi rétegeket segítő Oltalom Karitatív Egyesült számára nyújtottunk át egy körülbelül félmillió forint értékű természetbeni adományt, amelyet leányvállalatunk, a VIARENT Kft. negyedmillió forint pénzadománnyal egészített ki.

Ford Trucks színekbe öltözött a Lánchíd

Nem túlzás történelmi pillanatnak nevezni egy híd életében a terhelési próbát. A Lánchíd esetében nem a mostani volt az egyetlen ilyen esemény, de a november 12-én lebonyolított teszt mind közül talán a legkomplexebb volt és ehhez a Ford Trucks is hozzájárult.