Magasabb szintre lépett

Egy igazi különlegességet mutatott be a Credobus tavasszal a zsámbéki BUSEXPO szakmai kiállításon. Az Inovell + ugyanis az első olyan ultrakönnyű építésű, normál padlószintű jármű a piacon, amely a helyközi és a távolsági autóbuszok előnyeit ötvözi. Ezenkívül jelentős biztonsági megoldásokkal is ellátták.

Közzétéve:

Valójában egy új buszcsaládot alkotott meg a Kravtex-Kühne cégcsoport Credobus márkája Inovell + néven, amely 10, 12 és 13 méter hosszú változatokból áll. Ezek közül a legnagyobbat, az egész pontosan 12,76 méter hosszú kivitelt állították ki a nagyközönség számára a BUSEXPO alkalmával. Ez a modell jelenleg messze a legkönnyebbnek számít a kéttengelyes, normálpadlós buszok körében, hiszen még a következő legkönnyebb vetélytársához képest is mintegy másfél tonnával kisebb a saját tömege. Ez elsősorban a 19,5 colos kerekek alkalmazásának köszönhető, amely könnyebb részegységek használatát teszi lehetővé, ahogyan azt a Credobus eddig értékesített több mint ezer járműve már bizonyította.

A jelentős tömegelőny pedig közel 15 százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztást eredményez, így évente buszonként 8,5 tonnával is csökkenhet a szén-dioxid-kibocsátás.

Megnövelt kapacitás

Az Inovell + család tagjait olyan konstrukciós megoldások jellemzik, mint a teljes hosszúságában sík és a talaj szintjétől mérve 830 milliméter magas padló, az utasajtók mögötti csupán két fellépő és a jól ismert Inovell modellekénél nagyobb, a 13 méteres változat esetében akár hét köbméteres csomagtér. Ez utóbbi annak köszönhető, hogy az utasüléseket 170 milliméter magas dobogóra helyezték, tehát ennyivel magasabbak a ládaterek. Többek között erre utal a + a járműcsalád nevében. A közel 13 méter hosszúság pedig nagy utaskapacitást biztosít, így a kiállított modellbe 55 kényelmes, dönthető támlájú és oldalirányban széthúzható, két USB-csatlakozóval ellátott utasülést szereltek. Ám a legtöbb ülőhelynél még így is 750 milliméter hosszú a kiosztás, ami minden belföldi viszonylaton kényelmes lábteret nyújt az utazáshoz. Emellett 32 álló utast is szállíthat ez a modell, vagyis a teljes kapacitása 87+1 fő.

Fokozott kényelem, fokozott sokoldalúság

Ráadásul az Inovell + buszok nemcsak emiatt alkalmasak a menetrend szerint helyközi és távolsági felhasználás mellett különjárati feladatok ellátására is, hanem számos kényelmi és biztonsági berendezésüknek köszönhetően is. Továbbá más gazdasági, illetve állami szervezetek és önkormányzatok különböző igényeinek is megfelelnek ezek a járművek. Ezért a Credobus azt is szeretné elérni, hogy az Inovell + buszok leendő felhasználói egymással megosztva használják a járműveket, hogy jobban kihasználhassák azok kapacitását a még gazdaságosabb üzemeltetés, illetve nagyobb termelékenység érdekében.

A biztonság terén is az élen

Mindezek mellett a 6,7 literes, 320 lóerős, FPT NEF 6 Euro VId típusú dízelmotorral hajtott Inovell + autóbuszok iskolás gyermekek szállítására is kiválóan megfelelnek. Ugyanis korszerű vázszerkezetükkel teljesítik az ENSZ EGB R66.02 borulásbiztonsági szilárdsági követelményeket, valamint minden ülésükhöz hárompontos biztonsági öv tartozik. Aktív biztonságukat pedig többek között automatikus vészfékrendszer (AEBS), sávelhagyásra figyelmeztető (LDWS), adaptív sebességtartó automatika (ACC), abroncsnyomás-figyelő (TPMS), adaptív féklámpák, fékkopás- és fékhőmérséklet-érzékelő, oldalszélsegéd, visszagurulás-gátló, komfort stop funkció és tolatássegítő kamera fokozza. Minden adott tehát ahhoz, hogy az Inovell + modellekkel magasabb szintre léphessen és új piaci szegmensekben jelenhessen meg a legnagyobb magyar buszgyártó, a Credobus.





Megosztom másokkal

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.

A név kötelez

Főként az alumínium billencsek mestereként ismerhetjük a Benalu márkát. Az alapítók – Hubert Pora és Dominique Bonduelle urak – már a cég nevével is erre utaltak, amikor a francia bennes (billencs) és az alumínium szavak összetételével jegyezték be cégüket 1967-ben.

Gördülékeny elemcsere

Habár nem nevezhető új koncepciónak, mindeddig senkinek sem sikerült széles körben megvalósítania az elektromos haszonjárművek akkumulátorcserélő rendszerét. Eddig, ugyanis az Isuzu egy olyan koncepciót mutatott be, ami akár működőképes is lehet!

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.