Magyar vonatkozású rendezvényre kaptunk meghívót a Szlovákiaringre

BYD elektromos teherautókat vezethettünk a versenypálya asztfaltcsíkján a Delta-Truck jóvoltából. Hogy is van ez?

Közzétéve:

Az az érdekes helyzet állt elő, hogy az elsöprően dinamikusan fejlődő BYD szlovákiai partnerének az ottani haszonjárműpiacon a magyar alapítású Delta Truck Kft. helyi leányvállalatát a Delta-Truck s.r.o.-t választotta. A szerződés ünnepélyes aláírására november 10-én került sor, s ebből az alkalomból ki is próbálhattuk a gyártó két kisebb modelljét, az ETM6 és az ETP3 típusokat.

A tesztkörök előtt azonban Isbrand Ho úr, a BYD Europe haszongépjárművekért felelős ügyvezető igazgatója bemutatta a kínai vállalatot, amelynek napjainkban már a világ minden jelentős piacán van gyára, többek között Magyarországon is. A BYD 1995-ben alapult, akkumulátorok gyártására. Mára világszerte több, mint 600.000 alkalmazottja van, közülük 90 ezer mérnök. A kezdeti termékkör is jócskán kibővült, ma már az elektromos járműipar legfőbb szereplője, emellett vasúttal, telekommunikációval, alternatív energiával is foglalkoznak. Jól mutatja a cég kutatás-fejlesztésben rejlő potenciálját, hogy átlagosan heti 75 találmányukat, újításukat fogadják el a szabadalmi hivatalban.

Az autóipari előretörésük is figyelemreméltó, 2022-ben 1,86 millió elektromos autót (személy+haszon) adtak el, háromszor (!) többet, mint az előző évben. Az idei év is hasonló ütemben telik, október végéig már több, mint 2,37 millió elektromos jármű hagyta el a gyárak kapuit. Az eddig összesen 5,7 millió legyártott darabbal a BYD a világ első számú gyártójává lépett elő. Haszonjárműveket már több, mint tíz éve gyártanak, mára a paletta a transzporter-kategóriától a nehézteherautókig, luxusbuszokig terjed, s már 103000-nél több járművet szállítottak ki a megrendelőknek.

A Delta Truck s.r.o. Szlovákiában három termék forgalmazásával kezd most novemberben, ezek közül a legkisebb, ezért várhatóan a legnépszerűbb az ETP3 furgon. Egyelőre egy méretben, egy kivitelben rendelhető, 780 kilogramm teherbírással, 3,5 köbméteres raktérrel és 233 kilométeres elméleti vegyes hatótávval. Az ETP3 ugyanazokat a saját fejlesztésű, rendkívül kompakt, ugyanakkor nagy energiasűrűségű akkumulátorokat kapja, mint a vállalat személyautói.

Eggyel nagyobb kategóriában a futurisztikus megjelenésű ETM6-ot vetik be, két tengelytávval és rugalmas felépítményezhetőséggel, 3,64-3,81 tonna terhelhetőséggel. Egyféle akkucsomaggal készül, 200 kilométeres hatótávja a városi kiszállításokhoz elegendő. Az ETH8 a választék legnagyobb tagja, szintén két tengelytávval, 10 tonna terhelhetőséggel és 250 kilométeres hatótávval a kommunális és építőipari felhasználás gazdaságos fenntartású alapja lehet.

A mára öt országban jelenlévő Delta csoport természetesen kihasználja az együttműködésben rejlő szinergiákat. A szlovákiai forgalmazás kezdetével egyidőben a magyar, szlovák és cseh piacon a csoporthoz tartozó Viarent a BYD modellek bérbeadását is megkezdte, amihez természetesen kiépítik a szervizhátteret és az országos segélyszolgálatot is. Kíváncsian várjuk az első üzemeltetői és felhasználói tapasztalatokat.





Megosztom másokkal

Az idő pénz!

Jelen esetben szó szerint igaz ez a mondás, hiszen aktuális akciónk keretében most a teljes 2024-as lízingdíjat átvállaljuk Öntől! Érdemes tehát gyorsan dönteni, ugyanis valóban minden nap számít. Minél korábban gazdagítja flottáját egy Ford Trucks nyerges vontatóval, annál többet takaríthat meg szilveszterig!

Újabb premier a Ford Otosantól Törökországban: Autópályára szánt 4. szintű vezetésautomatizáló rendszer

Abdulkadir Uraloğlu közlekedési és infrastrukturális miniszter a teszt idejére egy a forgalom elől elzárt autópályaszakaszon, az ICA által épített Yavuz Sultan Selim (Vitéz Szelim szultán) hídon és az Északi körgyűrűn tette próbára a 4. szintű autonóm vezetési technológiával felszerelt teherautót, amelyet elsőként Törökországban fejlesztett ki a Ford Otosan, az autóipar átalakításában élenjáró Ford Trucks nehézhaszonjármű … Continued

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 3. rész

A Lamberet hannoveri megjelenéséről beszámoló cikksorozatunk harmadik részéhez érkeztünk. Ezúttal a hűtőfelépítmények specialistájának a belső égésű motorral felszerelt, illetve tisztán elektromos kisáruszállítók és furgonok számára kínált hűtős átalakítások, illetve hűtőfelépítmények választékát mutatjuk be. Innovatív 2024-es újdonságai révén a Lamberet számos járműgyártó standján képviseltethette magát.

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 2. rész

A Lamberet hannoveri palettáját bemutató sorozatunk második részének témája az SR2e félpótkocsik elektromossá alakítására, valamint az utólagos elektromos átalakításokra összeállított Lamberet Energy koncepció. A program a szabályozott hőmérsékletű szállítás környezetvédelmi kihívásaira reagálva konkrét és gazdaságilag is megvalósítható megoldásokat kínál az ágazat számára. Fejlett műszaki megoldásokat sorakoztat fel az elektromos energia tárolására, átalakítására és kezelésére. Ezzel … Continued

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 1. rész

Széles palettával érkezett a 2024. szeptember 17. és 22. között rendezett hannoveri IAA Transportation kiállításra a Lamberet. A hűtőpótkocsik és hűtött felépítmények európai specialistája összesen tizenkét innovatív járművet mutatott be, ismét igazolva a hűtési megoldások terén rendelkezésére álló kiemelkedő szakértelmét és bőséges tapasztalatát. A francia gyártó immár hatvan esztendeje tölt be meghatározó szerepet az európai … Continued

Velünk könnyű megfelelni

Hamarosan jóformán minden haszonjárműbe kötelező lesz az okostachográfok legújabb nemzedékét beépíteni. Ennek apropóján a Ford Trucks kényelmes és átlátható csomagajánlatokkal segíti a törvényi megfelelést. Az ezzel megtakarított időt egy kis történelmi visszapillantásra használhatjuk fel.