Bátyja nyomdokaiba lép

Bemutatta a Ford Trucks a korábbi típusnév miatt a mai napig általában Cargo néven emlegetett járműsorozatának utódját. A felépítményezhető fülke-alvázas, építőipari és nyerges vontató kivitelben is készülő vadonatúj F-Line a formatervtől a kényelmen, a vezetéstámogató rendszereken és a hálózatba kapcsolhatóságon át a hajtásláncig jelentős előrelépést mutat elődjéhez képest. Ezáltal a sikeres F-Max zászlóshajó méltó kistestvére.

Közzétéve:

Jelentős piaci fejlődést ért el a Ford Trucks Európában az utóbbi években az F-Max távolsági nyerges vontatóval, amely már hazánkban is számottevő részesedést és sok elégedett üzemeltetőt vívott ki magának. Első pillantásra látszik, hogy az új F-Line típust a sikeres és korszerű F-Max ihlette. A beszállást széles, megvilágított fellépők segítik, a tükrök pedig nagy látószögűek. A fülkék belsőterének kényelme és ergonómiája messze felülmúlja az elődét, a műszerfalon 9 colos érintőképernyővel ellátott, okostelefon képernyőtükrözésére alkalmas multimédia-rendszer is szolgálja a járművezetőt. A deréktámasszal, kartámasszal és fűtéssel ellátott vezetőülés, a multifunkciós kormánykerék és a nagy, színes központi kijelzővel felszerelt műszerpanel szintén jelentős előrelépés az elődmodellhez képest. A középkonzolon pedig számos tárolóhelyet alakítottak ki.

Teljes körű biztonság és hálózatba kapcsolhatóság

Igen tartalmas a biztonsági rendszerek kínálata is. Radaros oldalsó holttérfigyelő, tolatássegítő kamera, táblafelismerő, abroncsnyomás-figyelő, vészfékezésjelző, gyalogosokat is érzékelő vészfékrendszer, araszolássegítővel ellátott adaptív sebességtartó automatika, automatikus távfénykapcsolás, sávelhagyásra figyelmeztető, éberségfigyelő és alkoholszondás indításgátló előkészítése is szerepel a listán.

Természetesen a ConnecTruck hálózatba kapcsolhatósági rendszer is bekerül az F-Line típusba, így az üzemeltetők bármikor csatlakozhatnak járműveikhez a weboldalon vagy az okostelefonos alkalmazáson keresztül. Megtekinthetik teherautóik földrajzi helyzetét és valós idejű üzemelési adatait, kielemezhetik a sofőrök vezetési stílusának hatékonyságát, valamint távdiagnosztikát és szoftverfrissítéseket végezhetnek, amelyekkel akár váratlan leállások is megelőzhetők.

Sokoldalú specifikálhatóság

Az F-Line normál és alacsony kapcsolási magasságú nyerges vontatók 4×2-es és 6×4-es, a fülke-alvázas modellek 4×2-es, 6×2-es, 6×4-es és 8×2-es, míg az akár 44 tonna műszakilag megengedett legnagyobb össztömegű építőipari kivitelek 4×2-es, 6×2-es, 6×4-es és 8×4-es hajtásképlettel állnak rendelkezésre. A fülkék a különféle alkalmazások igényeinek megfelelően kétféle hosszúsággal és kétféle tetőmagassággal készülnek. A hajtáslánc is teljesen saját fejlesztésű. A 9 literes Ecotorq dízelmotor 330 lóerő legnagyobb teljesítményt és 1400 newtonméter maximális nyomatékot szolgáltat, a 12,7 literes Ecotorq pedig 420 és 450 lóerő teljesítményszinteket kínál akár 2500 newtonméter legnagyobb nyomaték mellett.

A kisebbik erőforrás 220, míg a nagyobb 320 kilowatt teljesítményű erősített motorfékkel segíti a kopásmentes lassítást, továbbá retarder is szerepel az opciók között. Mindkét aggregát változó geometriájú turbófeltöltővel és közös nyomócsöves befecskendezéssel felel meg a kor követelményeinek. A 9 literes motorhoz 9 fokozatú kézi vagy automatizált váltó társítható, a 12,7 literes erőforrásokhoz pedig ZF 16 fokozatú kézi vagy Ecotorq 16 fokozatú automatizált váltó választható. Sőt, elektrohidraulikus kormányrásegítő is rendelhető a még könnyebb kormányozhatóság érdekében.

A Ford Trucks közleménye szerint az F-Line jövő februártól már a Törökországon kívüli piacokra is megérkezik. Az új típus mellett pedig az F-Max korlátozott kiadását is bemutatta a gyártó. A csupán 400 példányban készülő F-Max Select kifinomult dizájnelemekkel, korszerű műszaki megoldásokkal és kényelmi extrafelszerelésekkel nyújt minden eddiginél nagyobb járművezetői élményt.





Megosztom másokkal

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

Flexibilisen tehermentesít

Szó szerint nehéz feladat a nehézfuvarozás. A túlméretes és túlsúlyos szállítmányok a méretüknél és a tömegüknél fogva nem közlekedhetnek akárhol. A holland Broshuis egy egyszerű, de nagyszerű új megoldással segít kibővíteni a működési területüket.

Kilencven innovatív esztendő

Vitathatatlanul Franz Xaver Gruber osztrák zeneszerzőnek köszönhetjük a világ legnépszerűbb karácsonyi énekét. A Csendes éj örökérvényű dallamaihoz hasonlóan bő száz esztendővel később, Franz Xaver Kögel is maradandót alkotott. Mégpedig olyat, aminek a fuvarozóvállalkozók nem csak karácsonykor örülhetnek.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási szolgáltatásaikhoz.

Napfényes jövő áll előttünk

Amióta világ a világ, a haszonjárműveknek mindig nyereséget kellett termelniük. Nincs ez másképpen ma sem, éppen ezért számtalan változtatás és fejlesztés jelent meg az elmúlt években a hatékonyság növelésére. Felmerül azonban a kérdés, hogy mik lehetnek a következő lépések ezen az úton? Alternatívákból nincs hiány, egy ígéretes lehetőséggel a Kögel félpótkocsik fejlesztése során is találkozhatunk.