A Ford Trucks bejelentette az első üzemanyagcellás F-MAX modelljének fejlesztését

A nulla károsanyag-kibocsátás elérése érdekében tett erőfeszítéseit megsokszorozva a Ford Trucks felvette stratégiai partnerei közé az üzemanyagcella-szállító és -fejlesztő Ballard Power Systems vállalatot. Az együttműködés az Európai Unió által kezdeményezett Horizon Europe ZEFES projekt egyik meghatározó eleme. A Ford Trucks célja az első üzemanyagcellás elektromos (FCEV) F-MAX megalkotása az innovatív együttműködés keretében.

Közzétéve:

A nehéz haszongépjárművek iparágában világméretű márkának számító Ford Trucks a Ballard Power Systems vállalattal közösen fejleszti az üzemanyagcellás elektromos (FCEV) F-MAX modellt az EU-s Horizon Europe ZEFES (Zero Emission Freight EcoSystem) logisztikai projekt keretében. A Ford azzal a szándékkal vesz részt a projektben, hogy úttörő szállítási megoldásokat dolgozzon ki. A projekt megvalósítása során a Ford Trucks és a Ballard az üzemanyagcella-ellátás és -fejlesztés terén tervez együttműködni.

A kanadai székhelyű Ballard Power Systems és a Ford Trucks által aláírt szándéknyilatkozat két 120 kW-os FCmove™-XD üzemanyagcellás motorra szóló kezdeti megrendelést foglal magában, melyek kiszállítása 2023-ra van ütemezve.

A Ford Trucks élen jár a fenntartható technológiák fejlesztésében

A Ford Trucks Törökországban tervezi fejleszteni és gyártani az üzemanyagcellás F-MAX modellt. Az F-MAX a Ford Trucks legelső üzemanyagcellás járműve lesz, amelynek bemutatása a ZEFES projekt céljaihoz igazodva várhatóan 2025-ben kezdődik a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) útvonalain.

A Ford Trucks jelenleg első alkalommal teszteli a hidrogénégetést nehéz haszongépjárművekhez szánt, saját gyártású, egyhengeres kutatómotorjával. Ehhez kapcsolódóan a kezdeti motorindítási és gyújtási tevékenységeket már sikeresen végrehajtották. A Ford Trucks továbbra is elkötelezett a nulla károsanyag-kibocsátású motorok fejlesztése iránt.

A teljes egészében a Ford Trucks mérnökei által fejlesztett és gyártott F-MAX jelentős áttörést ért el a nemzetközi piacon azzal, hogy 2019-ben a világ egyik legrangosabb haszongépjármű-kiállításán elnyerte az „Év Tehergépjárműve” díjat.

Az „F generációs mozgalom” égisze alatt, a nulla károsanyag-kibocsátású, hálózatba kapcsolt és autonóm technológiák alkalmazásával a Ford Trucks vezető szerepet játszik a nehéz haszongépjárművek jelentős átalakításában. Az éghajlatváltozás elleni küzdelem jegyében a társaság elkötelezett amellett, hogy 2040-re a nehéz haszongépjárművek gyártása során elérje a nulla károsanyag-kibocsátást. Elkötelezettségének bizonyítékaként a 2022 szeptemberében Hannoverben megrendezett IAA Transportation kiállításon a Ford Trucks bemutatta saját fejlesztésű, 100%-ban elektromos meghajtású teherautóját.

A ZEFES projektet az Európai Unió finanszírozza. A kifejtett nézetek és vélemények kizárólag a szerző(k)nek tulajdoníthatók, és nem feltétlenül tükrözik az Európai Unió vagy az Európai Bizottság nézeteit és véleményeit. Ezekért sem az Európai Unió, sem a támogatást nyújtó hatóság nem vonható felelősségre.

 

 

 

 

WeboldalLinkedInTwitter





Megosztom másokkal

PRAKTIKUS MEGOLDÁS AZ ASZFALTOZÁSHOZ ÉS AZ ÖMLESZTETTÁRU-SZÁLLÍTÁSHOZ: A TELJESEN ÁTDOLGOZOTT KÖGEL BILLENŐPLATÓS FÉLPÓTKOCSI

Robusztusabb, rugalmasabb és egyedibb: a Kögel billenő félpótkocsi egy olyan, teljesen átdolgozott kivitelben mutatkozik be a 2022-es Baumán, amely az ügyfelek legfontosabb igényeit tartja szem előtt. Két változat lesz megtekinthető: egy hőszigetelt vályús felépítmény aszfaltburkoláshoz, és egy ömlesztett szállításra alkalmas, hengeres, teljes egészében acél test.

A SOKOLDALÚ MEGOLDÁS ÉPÍTŐANYAG-SZÁLLÍTMÁNYOZÁSHOZ: A KÖGEL ALAKÍTHATÓ PLATÓS FÉLPÓTKOCSI SOKFÉLE MEGOLDÁST KÍNÁL

A Kögel Multi az építőanyagok és időjárásálló rakományok szállítására szolgáló platóspótkocsi-sorozat bevált, sokoldalúan használható felépítményváltozata. Leszerelhető felépítményelemeinek köszönhetően a Multi túlméretes, azaz túl széles vagy túl hosszú rakományok szállítására is alkalmas. A Kögel a világ első számú építőipari szakkiállításán, a 2022. október 24. és 30. között Münchenben megrendezésre kerülő Baumán mutatta be, mit tud a … Continued

Új kazahsztáni forgalmazójával a Ford Trucks előtt megnyílik Eurázsia „központi folyosója”

Újonnan alapított forgalmazója, a kazahsztáni székhelyű Turbo Trucks Kazakhstan által a Ford Trucks, a nehéz haszongépjárművek iparágának globális márkája kiterjeszti nemzetközi szolgáltatásait Eurázsia fontos közúti fuvarozási átjáróján keresztül. A Ford Trucks célja megbízható, magas színvonalú szolgáltatásokat nyújtani a modern Selyemútként is emlegetett „Középső közlekedési folyosó” piacain, a nemzetközi kereskedelem egyik kulcsfontosságú útvonala mentén.

A Ford Trucks bejelentette az első üzemanyagcellás F-MAX modelljének fejlesztését

A nulla károsanyag-kibocsátás elérése érdekében tett erőfeszítéseit megsokszorozva a Ford Trucks felvette stratégiai partnerei közé az üzemanyagcella-szállító és -fejlesztő Ballard Power Systems vállalatot. Az együttműködés az Európai Unió által kezdeményezett Horizon Europe ZEFES projekt egyik meghatározó eleme. A Ford Trucks célja az első üzemanyagcellás elektromos (FCEV) F-MAX megalkotása az innovatív együttműködés keretében. A nehéz haszongépjárművek … Continued

Billencsfélpótkocsik nagymestere

Közel húsz éve gyárt billenőfelépítményes és rakoncás pótkocsikat, illetve mezőgazdasági dollykat a lengyelországi Nysa városában működő MEGA, amely 2017 óta a méltán elismert Benalu cégcsoport tagja. A MEGA termékek magyarországi importőre pedig a Delta-Truck Kft., amelynek széles haszonjármű-kínálatát immár három éve gazdagítják ezek a kiváló minőségű pótkocsik.