Villanyos Vito

Öt pontból álló stratégiát dolgozott ki a Mercedes-Benz a tisztán elektromos hajtású kishaszonjárművekkel végzett áruszállítás elterjedésének elősegítésére. A stratégia első kézzel fogható gyümölcse az eVito, amely már megrendelhető a csillagos gyártótól, első példányai pedig az idei év második felében érkeznek meg az ügyfelekhez.

Közzétéve:

Igen vonzó paraméterekkel csábítja helyileg nulla károsanyag-kibocsátású és minimális zajszintű áruszállításra leendő tulajdonosait, illetve gépkocsivezetőit a Mercedes-Benz eVito. Villanymotorja 84 kilowatt, azaz 114 lóerő teljesítményű, forgatónyomatéka pedig 300 newtonméter, ami kedvező menetdinamikát ígér. Akkumulátorcsomagjának kapacitása 41,4 kilowattóra, amellyel körülbelül 150 kilométer hatótávolságot biztosít. Számos alkalmazás esetén ennyi elegendő is az üzemeltetőknek. Az ügyfelek egyébként a megrendeléskor választhatnak, hogy a jármű legnagyobb sebessége 80 kilométer/órában legyen korlátozva, ami energiatakarékosabb üzemelést jelent vagy 120 kilométer/óra tempóval is roboghasson az elektromos furgon kisebb hatótávolság mellett. A gyártó mindemellett nem titkolja, hogy tartósan hideg időjárás, illetve teljes terhelés esetén száz kilométerre is csökkenhet a hatótáv.

Eleinte az eVito két változatban áll rendelkezésre. A rövidebb kivitel 5,14 méter, míg a hosszabb tengelytávolságú 5,37 méter hosszú. Mindkettőre egyformán igaz, hogy a raktérből semennyi helyet sem foglal el az akkumulátorcsomag, ugyanis a padló alá építik be, így a raktérfogat elérheti a 6,6 köbmétert. A legnagyobb hasznos teherbírás pedig 1073 kilogramm lehet 3,2 tonna legnagyobb megengedett össztömeg mellett.

Az eVito persze nem az első teljesen elektromos kishaszonjármű a Mercedes-Benz kínálatában. A 2010-ben bemutatott Vito E-Cell 36 kilowattóra kapacitású akkumulátoraival és 60 kilowatt, azaz 82 lóerő teljesítményű villanymotorjával 80 kilométer/órában korlátozott legnagyobb sebesség mellett körülbelül 130 kilométert mehetett egyetlen feltöltéssel. A 900 kilogramm hasznos teherbírású furgonokból 2010 végéig száz példány talált gazdára Berlinben és Stuttgartban.

A csillagos márka kínálatában az elektromos kishaszonjárművek új generációját képviselő eVito után a Sprinter kap elektromos hajtást 2019-ben, majd a Citan következik. Eközben a Mercedes-Benz 500 millió eurót fektet be 2020-ig a fenntartható mobilitás kutatásába, hiszen ma a városiasodás rohamosan növekvő üteme mellett ez kulcsfontosságú szerepet játszik.

Forrás: rollingtons.hu





Már 48 országban van jelen a Ford Trucks

A Ford Trucks a fontos piacokon való sikeres nyitás érdekében, amelynek célja a teljes európai jelenlét kialakítása, Dániával folytatja stratégiai növekedését. Közép-, Kelet- és Nyugat-Európa után a Ford Trucks a skandináv térséget veszi célba a dán piacra való belépéssel, amivel a márka 48-ra emeli a piacai számát.

Hozzáértő kezekben

Idén februártól már Szlovákiában is a Delta-Truck látja el a Kögel pótkocsigyártó importőri képviseletét. A márkával hazánkban már közel két évtizedes tapasztalattal rendelkező cégcsoport kibővített szervizhálózattal, jól felkészült értékesítői csapattal és a lehető legmagasabb színvonalú szolgáltatásokkal igyekszik biztosítani a Kögel előkelő pozícióját a szlovák piacon.

Karitatív karácsony

Idén is folytatta hagyományos társadalmi felelősségvállalási programját a Delta-Truck / VIARENT cégcsoport. Ezúttal a rászoruló társadalmi rétegeket segítő Oltalom Karitatív Egyesült számára nyújtottunk át egy körülbelül félmillió forint értékű természetbeni adományt, amelyet leányvállalatunk, a VIARENT Kft. negyedmillió forint pénzadománnyal egészített ki.

Ford Trucks színekbe öltözött a Lánchíd

Nem túlzás történelmi pillanatnak nevezni egy híd életében a terhelési próbát. A Lánchíd esetében nem a mostani volt az egyetlen ilyen esemény, de a november 12-én lebonyolított teszt mind közül talán a legkomplexebb volt és ehhez a Ford Trucks is hozzájárult.