Újra naprakészen

Bizony már öt év eltelt a Ford Transit Custom bemutatása óta, így a motorkínálat tavalyi megújítása után most a külső megjelenését, a felszereltségét és az egyéb műszaki tartalmát is frissítették. Európa egyik legkedveltebb kishaszonjárműve így ismét a korral lépést tartva állja a versenyt.

Közzétéve:

Jól mutatja a Ford Transit Custom sikerét, hogy tavaly már közel 120 ezer példányban talált gazdára. A mostani megújulás természetesen a jármű orrán a legszembetűnőbb, amely így jobban hasonlít a márka időközben megújult formai arculatú személyautóihoz. A keskeny lámpatestek akár LED-es nappali menetvilágítást és xenonfényszórót is magukban foglalhatnak.

A belsőtérben a műszerfalat, illetve a műszerpanelt is áttervezték, amelyek ezáltal szintén közelebb kerültek a kékoválos személyautók stílusához. Persze a praktikusságra sem lehet panasz, hiszen csak a műszerfalon 25 liternyi tárolóhely áll rendelkezésre. További jelentős újdonság a Ford SYNC 3 információs, kommunikációs és szórakoztató rendszer, amelynek a középkonzolra helyezett, „lebegő” kialakítású, nyolccolos érintőképernyője az okostelefonoknál megszokott páros ujjmozdulatokkal, valamint hangvezérléssel is kezelhető. Sőt, már az Apple CarPlay és az Android Auto rendszerekkel is együttműködik. A műszerfalon USB-csatlakozók is találhatók például mobiltelefonok töltéséhez, a valós idejű járműadatokat használó rendszerek még jobb használhatóságát pedig az Upfitter Interface Module segíti.

A Transit Custom sikereiben kétségkívül fontos szerepet játszik a 2016-ban bevezetett vadonatúj EcoBlue motorcsalád, amely átlagosan 13 százalékkal csökkentette az üzemanyag-fogyasztást a korábbi 2,2 literes dízelmotorhoz képest. Ehhez érkezik most a rövid tengelytávú, 105 lóerős, 300-as modellként választható ECOnetic változat, amely további hat százalékkal mérsékli az üzemanyag-fogyasztást az eddigi leggazdaságosabb Transit Custom kivitelhez képest, azaz átlagosan 5,7 liter gázolajjal is megelégszik száz kilométerenként. Ehhez stop-start rendszerrel, kis gördülési ellenállású abroncsokkal, Ford Acceleration Control néven terhelésfüggő gyorsulásszabályzó rendszerrel, valamint a legnagyobb sebességet száz kilométer/órában korlátozó programmal látják el. Mindemellett a megújuló Transit Custom a kategóriájában elsőként kínál intelligens sebességkorlátozót, amely a táblafelismerővel együttműködve automatikusan határolja a jármű legnagyobb sebességét.

Szintén fontos újdonság a hátsó keresztirányú forgalmat figyelő rendszer, amellyel jóval biztonságosabb például szorosan parkoló járművek közül vagy szűk utcákból kitolatni a forgalomba. A biztonság mellett a kényelem is egyre fontosabb szempont a kishaszonjárművek világában. Ezért a SelectShift hatfokozatú automatikus sebességváltó éppúgy elérhető extrafelszerelés, mint a hátsó légrugózás a Kombi M1 modellekhez. A 170 lóerős Sport kivitel pedig a külső csíkozás eltérő árnyalatával, illetve bőrbetétes kárpitozásával is jelzi a megújulását.


Az átfogóan korszerűsített Ford Transit Custom már idén év végétől rendelhető, 2019-ben pedig megjelenik a hálózatról tölthető, hibridhajtású Plug-in Hybrid modell, amelynek mostanában kezdődik meg az üzemeltetői tesztelése Londonban.





Megosztom másokkal

Szállító szamuráj

Megbízható japán technika Nippon karakteres stílusában? Korántsem egzotikum, hazai útjainkon sem. Hivatalos márkakereskedőként a Delta-Truck Kft. már 2015 óta forgalmaz Isuzu tehergépjárműveket. Az öt modellsorozat alkotta hazai kínálat legnagyobb tagja az F-széria, amely szülőhazájában Forward néven szerepel a palettán. Jól érzékeltetik a márka sokoldalúságát a szigetország piacán bemutatott, az ott eddig kínált 15 tonnát jelentősen … Continued

Lefogyasztott fagyasztós

Igencsak jelentős fogyókúrára fogták a Kögel mérnökei a hűtőfélpótkocsijukat. Az eredmény egy teljesen új paneltechnológia, amely minden érintettnek előnyére válik! Az üzemeltető mérlegét kisebb fogyasztással és nagyobb terhelhetőséggel védi, a környezetet a vontató és az aggregát kisebb károsanyag-kibocsátásával kíméli. Az már csak hab a tortán, hogy a szállított árut hőmérsékletét is hatékonyabban megőrzi.

Fenntartható innovációk

Megérkezett a Ford Truck F-MAX második generációja, ami finomított külsővel, új erőforrással, valamint számos műszaki innovációval igyekszik elnyerni a fuvarozóvállalatok, valamint járművezetők szívét.

Mi fán terem a félpótkocsicentrum?

Mindegy, hogy mezőgazdasági terményt fuvaroz a feldolgozóüzembe, homokot az építkezésekre, távolról idehajózott konténert a kikötőből, esetleg hőmérsékletre érzékeny árut a szűk belvárosokba, a Delta-Truck félpótkocsicentrumban talál megoldást szállítási kihívásaira. Termékpalettánk gazdaságát csak munkatársaink szakértelme múlja felül. Eláruljuk, hogy mi a csuda a félpótkocsicentrum.