Újdonságok a hűtős pótkocsik nagymesterétől

Összesen 17 modellel jelent meg a hűtős pótkocsik specialistája, a Lamberet az idei hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon. Ám ennél is fontosabb, hogy 12 újdonságot mutatott be a gyártó, valamint az Ergowall raktérelválasztó rendszerrel elnyerte a 2019-es Pótkocsi-innovációs Díjat a részegységek kategóriájában. Íme, az újítások dióhéjban összefoglalva!

Közzétéve:

Évente tízmillió eurót ruházott be a Lamberet a növekedésbe az elmúlt három esztendőben, ennek jelentős részét pedig kutatásra és fejlesztésre fordította. Ennek eredménye az idei IAA haszonjármű-kiállításon debütált tucatnyi termékújdonság, amelynek egyik fele a Pótkocsi-innovációs Díjra is benevezett műszaki megoldás, a másik fele pedig új pótkocsi, illetve felépítmény.

Innovatív megoldások hűtős pótkocsikhoz

A díjnyertes Ergowall egy új elválasztófal a többkamrás hűtős pótkocsikhoz, amely újfajta anyagainak, többek között rugalmas, memóriahabos magjának köszönhetően sokkal jobban ellenáll az ütéseknek, miközben jobb a hőszigetelő képessége. Kompakt kialakításának köszönhetően felemelve alig, csupán 17 centiméterrel csökkenti a belmagasságot a rendszer, tömege pedig száz kilogrammal kisebb a hagyományos válaszfalhoz képest. Szintén újdonságnak számítanak az Aerotail nevű légterelő lapok a pótkocsi hátsó függőleges éleinél, amelyek a hátfalajtók nyitásakor automatikusan elfordulnak, csukásukkor pedig rugók segítségével visszahúzódnak, így a gépkocsivezetőnek semmi teendője sincs ezekkel. Áruelosztó alkalmazás esetén legalább egy százalékkal csökkentik az üzemanyag-fogyasztást. A Safestair hátsó létra újdonsága a biztonsági kapaszkodó, amely automatikusan követi a fellépő mozgását kihúzáskor, illetve betoláskor, így ezzel sincs plusz dolga a vezetőnek. A Safelight Flex LED hátsó lámpa különlegessége, hogy ütés hatására jobbra és balra is 90 fokos szögben elfordulhat, majd visszatér alaphelyzetbe, így megelőzhetők a költséges lámpasérülések. A lámpatest teljesen LED-es kialakítású. Az Easyfit készletek lényege, hogy a legkorszerűbb digitális technológiák segítségével tervezik és gyártják ezeket a hőszigetelő paneleket furgonok számára, így a lehető legjobb illeszkedést és hőszigetelést nyújtják. Tolóajtókhoz is megfelelnek, illetve lehetővé teszik a raklapok kerékdobok közötti szállítását. Lépést tartva a korral a Multiplex egy új hálózatba kapcsolhatóságot biztosító kommunikációs rendszer, amely vízálló készülékével a jármű CAN-Bus-rendszeréhez csatlakozva nyeri ki például a hűtőaggregátra vagy az emelőhátfalra vonatkozó adatokat. Az adatok a Lamberet okostelefonos alkalmazásában éppúgy megjeleníthetők, mint az irodai számítógépen a telematikai rendszeren keresztül. Sőt, az okostelefonról számos funkció távirányítással is vezérelhető, például a belső világítás, a motorindítás vagy a motor fordulatszáma.

Új hűtős pótkocsik

A fenti újítások közül az Ergowall, az Aerotail, a Safestair és a Safelight is megtalálható az új AeroSR2 hűtős félpótkocsin, amelynek homlokfalánál a CX-profilok csökkentik tovább a légellenállást. Az SR2 X-City hűtős félpótkocsi X-Steering nevű kormányzott tengelyeinek különlegessége, hogy rudazat helyett bowdenek gondoskodnak a kormányzásról, amelyek tökéletes kormányzási szöget biztosítanak. Ez az üzemanyag-fogyasztást és az abroncskopást egyaránt csökkenti. Szintén új a FRIGOLINE Expert 12 típusú hűtődobozos felépítmény 7-12 tonnás tehergépkocsikhoz. Előnyei a hagyományoshoz képest akár tíz százalékkal nagyobb hasznos teherbírás, optimalizált légellenállás a CX-profiloknak és a hátsó rész kialakításának köszönhetően, vázkeretbe épített LED-es rámpavilágítás, új fogantyúk, rugós ajtózsanérok és négyféle belső szélesség. A FRIGOLINE HD 26 modellt a Mercedes-Benzzel közösen fejlesztette ki a Lamberet kifejezetten az Econic földgázhajtású változatára. A felépítmény hátulján a Distri+ P függöny és a behúzható emelőhátfal könnyíti meg a gépkocsivezető munkáját. A hűtőaggregát generátorát pedig a jármű gázmotorja hajtja. A Lamberet ezenkívül bemutatott egy FRIGOLINE hűtődobozt Mercedes-Benz Sprinter fülke-alvázakhoz, amely a 85 milliméteres kompozitpaneljeinek köszönhetően a kategória legjobb hőszigetelését nyújtja, CX-profiljai pedig csökkentik a légellenállását. Az új generációs Mercedes-Benz Sprinter zárt furgonokhoz pedig egy új átalakítókészletet kínál a Lamberet, kiváló hőszigetelési együtthatóval, valamint energiatakarékos és áramvonalas burkolatú hűtőaggregáttal. Végül, de nem utolsósorban az IAA-n tartotta premierjét a Freegone Frigoline elektromos rásegítésű tricikli, amely 1,5 köbméteres hűtődobozt kapott hűtött áruk gyors, csendes és környezetkímélő házhoz szállításához. Bőven akadt tehát látnivaló a Lamberet standján, illetve a partnerek révén más gyártók standjain is az idei IAA haszonjármű-kiállításon.





Megosztom másokkal

Díjnyertes telematika

Egyre nagyobb szerepet kapnak a hatékony és biztonságos járműüzemeltetésben a pótkocsikhoz kapcsolódó telematikai megoldások is. A hazánkban a Delta-Truck Kft. által képviselt Kögel márka saját rendszere, a Kögel Telematics szerezte meg az ezüstérmet a pótkocsik és felépítmények kategóriájában a 2024-es Német Telematikai Díj odaítélésekor.

Látványos jelen, izgalmas jövő

Megérkezett a Ford Trucks legújabb limitált kiadása, az egyedi külső-belső megjelenésű és gazdag felszereltségű F-MAX Select nyerges vontató. A látványos modell mellé a gyártó további izgalmas híreket is szállított, mégpedig a hidrogénüzemű belső égésű motor és a tisztán elektromos NextETRUCK tehergépkocsi fejlesztéséről.

Stabil háttér a fejlődéshez

Egyre jelentősebb a Delta-Truck Kft. és a Viarent Kft. nemzetközi terjeszkedése, ami elengedhetetlenné tette a cégcsoport üzleti folyamatainak optimalizálását, standardizálását és korszerűsítését a hatékonyabb működés érdekében. Ezért a két cég megállapodott az SAP Hungary Kft.-vel egy vállalatirányítási és egy értékesítéstámogatási rendszer bevezetéséről.

Bátyja nyomdokaiba lép

Bemutatta a Ford Trucks a korábbi típusnév miatt a mai napig általában Cargo néven emlegetett járműsorozatának utódját. A felépítményezhető fülke-alvázas, építőipari és nyerges vontató kivitelben is készülő vadonatúj F-Line a formatervtől a kényelmen, a vezetéstámogató rendszereken és a hálózatba kapcsolhatóságon át a hajtásláncig jelentős előrelépést mutat elődjéhez képest. Ezáltal a sikeres F-Max zászlóshajó méltó kistestvére.