Törökországi tehergépkocsi gyártás európai színvonalon

Tetőtől talpig új fejlesztésű nyerges vontatójával a Ford Trucks elnyerte Európa legrangosabb szakmai kitüntetését, az Év Tehergépkocsija díjat. Nem ok nélkül, ugyanis az F-Max minden tekintetben óriásit lépett előre elődjéhez képest, így felnőtt európai vetélytársaihoz.

Habár a Ford Trucks eddigi piacai mellett Európát veszi célba az F-Max, neve a legnépszerűbb amerikai gépkocsikra, a Ford F-sorozatú pickupokra utal. Mindenesetre a siker érdekében a nyerges vontató 233 prototípusát a Ford Otosan ötszáz szakembere öt éven keresztül tesztelte négy földrész 11 országában. Ennek során az F-Max több mint 15 ezer órát töltött laboratóriumi vizsgálatokon, míg közúton ötmillió kilométeren tesztelték.

Tágas és otthonos

Első pillantásra látszik, hogy a normál és mega kivitelben is készülő F-Max típust az európai hosszú távú fuvarozás igényeinek megfelelően tervezték. A 3915 milliméter magas jármű 2,52 méter széles fülkéjében a motorsátor csupán 90 milliméter magas, a belmagasság pedig innen mérve 2160 milliméter. Pontosan ugyanilyen hosszú az alsó fekhely, amely 700-800 milliméter széles, így a termetesebb gépkocsivezetők sem panaszkodhatnak a belsőtér méreteire és kényelmére. Tárolóhelyekből sincs hiány, a hűtő 38 literes, a szélvédő feletti rekeszek összesen 225 liternyi holmit nyelhetnek el, a hátfal lenyílói tárolói pedig 105 liternyit. A felső fekhely még így is 90 fokos szögben felhajtható, ami jó hatással van a térérzetre. Praktikus, hogy a fekhely alatti tárolók kívülről is jól hozzáférhetők, a fellépők pedig a mélyre nyúló ajtók jó szigetelésének köszönhetően mindig szárazak és tiszták maradnak. Továbbá a gyártó szerint nagyon alacsony a belsőtér zajszintje és kiváló a fülke torziós merevsége.

Korszerű vezetőállás

A járművezetői munkahelyet is a mai kor elvárásainak megfelelően alakították ki. A lélegző anyagú kárpittal bevont vezetőülés 260 milliméterrel állítható hosszirányban, míg a bőrbevonatú kormánykerék gombjaival számos funkció kényelmesen kezelhető. Többek között innen lehet a műszerpanel nyolccolos, színes kijelzőjének bőséges menüjében is navigálni, amely például a gumiabroncsok nyomásának, a tengelyterhelési adatoknak, a rugalmas szervizintervallumnak és a vezetési stílus kiértékelésének a megjelenítésére is alkalmas, valamint innen programozható be az álló helyzeti fűtés is. A középkonzolra pedig egy 7,2 colos, színes, érintőképernyős multimédia-rendszer kerülhet, amely többek között állandó internetkapcsolatot, Bluetooth-os telefontársítást és Apple CarPlay alkalmazást nyújt. Míg a ConnecTruck rendszer a hálózatba kapcsolhatóság révén távdiagnosztikát, online szoftverfrissítést, az üzemelési körülmények regisztrálását, adattovábbítást harmadik félnek, valamint korszerű flottakezelést tesz lehetővé.

Sokrétű vezetőtámogatás

Mindemellett a sofőrt olyan korszerű megoldások segítik a vezetésben, mint a domborzathoz a GPS-adatok alapján előrelátón igazodó hajtásláncvezérlés (Max Cruise), az adaptív sebességtartó automatika, az automatikus vészfékrendszer, a visszagurulás-gátló, a sávelhagyásra figyelmeztetés és az elektronikus menetstabilizáló. Szériafelszerelés az eső- és fényérzékelő, míg extrafelszerelésként LED-es fényszórók, a manőverezést megkönnyítő lámpák, LED-es nappali menetvilágítás és motoros fülkebillentés rendelhető. Ezenkívül automatikus légkondicionáló és kávéfőző is rendelkezésre áll.

Hatékony hajtáslánc

A hajtáslánc szintén versenyképes az európai piacon. Hiszen a saját fejlesztésű, soros, hathengeres, 12,7 literes, változó geometriájú turbófeltöltővel ellátott, Euro VI-os Ford Ecotorq dízelmotor legnagyobb teljesítménye ötszáz lóerő, míg maximális forgatónyomatéka 2500 newtonméter, amely az 1000-1450-es percenkénti fordulatszám-tartományban érhető el. Üzemanyag-hatékonyságát többek között igényvezérelt hűtőfolyadék-szivattyú és levegősűrítő fokozza. A 12 fokozatú, automatizált ZF sebességváltó pedig Eco és Power üzemmódot, valamint szabadon gurító funkciót is kínál. Ezenkívül a fülke áramvonalas kialakítása is hozzájárult ahhoz, hogy az üzemanyag-fogyasztás hat százalékkal csökkent az elődhöz képest. Szintén a gazdaságos üzemelést segíti elő, hogy a dekompressziós motorfék legnagyobb teljesítménye eléri a tekintélyes 400 kilowattot, sőt, 600 kilowattos retarder is rendelhető, a szervizintervallum rugalmas, valamint hét százalékkal csökkentek a típus karbantartási költségei.

Mindemellett a fotókon is jól látható, hogy a Ford Trucks F-Max a dizájn terén is a legkorszerűbb színvonalat képviseli. Kívül-belül vonzó megjelenéssel és igényes megoldásokkal igyekszik az európai prémiumjárművekhez szokott gépkocsivezetőknek is a kedvében járni.

 

  • 1 szavazat2 szavazat3 szavazat4 szavazat5 szavazat (Nincs szavazat) -
    Loading...