Törökországi tehergépkocsi gyártás európai színvonalon

Tetőtől talpig új fejlesztésű nyerges vontatójával a Ford Trucks elnyerte Európa legrangosabb szakmai kitüntetését, az Év Tehergépkocsija díjat. Nem ok nélkül, ugyanis az F-Max minden tekintetben óriásit lépett előre elődjéhez képest, így felnőtt európai vetélytársaihoz.

Közzétéve:

Habár a Ford Trucks eddigi piacai mellett Európát veszi célba az F-Max, neve a legnépszerűbb amerikai gépkocsikra, a Ford F-sorozatú pickupokra utal. Mindenesetre a siker érdekében a nyerges vontató 233 prototípusát a Ford Otosan ötszáz szakembere öt éven keresztül tesztelte négy földrész 11 országában. Ennek során az F-Max több mint 15 ezer órát töltött laboratóriumi vizsgálatokon, míg közúton ötmillió kilométeren tesztelték.

Tágas és otthonos

Első pillantásra látszik, hogy a normál és mega kivitelben is készülő F-Max típust az európai hosszú távú fuvarozás igényeinek megfelelően tervezték. A 3915 milliméter magas jármű 2,52 méter széles fülkéjében a motorsátor csupán 90 milliméter magas, a belmagasság pedig innen mérve 2160 milliméter. Pontosan ugyanilyen hosszú az alsó fekhely, amely 700-800 milliméter széles, így a termetesebb gépkocsivezetők sem panaszkodhatnak a belsőtér méreteire és kényelmére. Tárolóhelyekből sincs hiány, a hűtő 38 literes, a szélvédő feletti rekeszek összesen 225 liternyi holmit nyelhetnek el, a hátfal lenyílói tárolói pedig 105 liternyit. A felső fekhely még így is 90 fokos szögben felhajtható, ami jó hatással van a térérzetre. Praktikus, hogy a fekhely alatti tárolók kívülről is jól hozzáférhetők, a fellépők pedig a mélyre nyúló ajtók jó szigetelésének köszönhetően mindig szárazak és tiszták maradnak. Továbbá a gyártó szerint nagyon alacsony a belsőtér zajszintje és kiváló a fülke torziós merevsége.

Korszerű vezetőállás

A járművezetői munkahelyet is a mai kor elvárásainak megfelelően alakították ki. A lélegző anyagú kárpittal bevont vezetőülés 260 milliméterrel állítható hosszirányban, míg a bőrbevonatú kormánykerék gombjaival számos funkció kényelmesen kezelhető. Többek között innen lehet a műszerpanel nyolccolos, színes kijelzőjének bőséges menüjében is navigálni, amely például a gumiabroncsok nyomásának, a tengelyterhelési adatoknak, a rugalmas szervizintervallumnak és a vezetési stílus kiértékelésének a megjelenítésére is alkalmas, valamint innen programozható be az álló helyzeti fűtés is. A középkonzolra pedig egy 7,2 colos, színes, érintőképernyős multimédia-rendszer kerülhet, amely többek között állandó internetkapcsolatot, Bluetooth-os telefontársítást és Apple CarPlay alkalmazást nyújt. Míg a ConnecTruck rendszer a hálózatba kapcsolhatóság révén távdiagnosztikát, online szoftverfrissítést, az üzemelési körülmények regisztrálását, adattovábbítást harmadik félnek, valamint korszerű flottakezelést tesz lehetővé.

Sokrétű vezetőtámogatás

Mindemellett a sofőrt olyan korszerű megoldások segítik a vezetésben, mint a domborzathoz a GPS-adatok alapján előrelátón igazodó hajtásláncvezérlés (Max Cruise), az adaptív sebességtartó automatika, az automatikus vészfékrendszer, a visszagurulás-gátló, a sávelhagyásra figyelmeztetés és az elektronikus menetstabilizáló. Szériafelszerelés az eső- és fényérzékelő, míg extrafelszerelésként LED-es fényszórók, a manőverezést megkönnyítő lámpák, LED-es nappali menetvilágítás és motoros fülkebillentés rendelhető. Ezenkívül automatikus légkondicionáló és kávéfőző is rendelkezésre áll.

Hatékony hajtáslánc

A hajtáslánc szintén versenyképes az európai piacon. Hiszen a saját fejlesztésű, soros, hathengeres, 12,7 literes, változó geometriájú turbófeltöltővel ellátott, Euro VI-os Ford Ecotorq dízelmotor legnagyobb teljesítménye ötszáz lóerő, míg maximális forgatónyomatéka 2500 newtonméter, amely az 1000-1450-es percenkénti fordulatszám-tartományban érhető el. Üzemanyag-hatékonyságát többek között igényvezérelt hűtőfolyadék-szivattyú és levegősűrítő fokozza. A 12 fokozatú, automatizált ZF sebességváltó pedig Eco és Power üzemmódot, valamint szabadon gurító funkciót is kínál. Ezenkívül a fülke áramvonalas kialakítása is hozzájárult ahhoz, hogy az üzemanyag-fogyasztás hat százalékkal csökkent az elődhöz képest. Szintén a gazdaságos üzemelést segíti elő, hogy a dekompressziós motorfék legnagyobb teljesítménye eléri a tekintélyes 400 kilowattot, sőt, 600 kilowattos retarder is rendelhető, a szervizintervallum rugalmas, valamint hét százalékkal csökkentek a típus karbantartási költségei.

Mindemellett a fotókon is jól látható, hogy a Ford Trucks F-Max a dizájn terén is a legkorszerűbb színvonalat képviseli. Kívül-belül vonzó megjelenéssel és igényes megoldásokkal igyekszik az európai prémiumjárművekhez szokott gépkocsivezetőknek is a kedvében járni.

 





Megosztom másokkal

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról kérdeztük Gőgh Ferenc cégvezetőt.

Ideális választás

Munkába állt az első magyarországi Ford Trucks F-Line nyerges vontató. A hajdúböszörményi ifj. Nagy-Timpanon Bt. pontosan olyan alkalmazási profillal üzemelteti majd a járművet, amilyenre ezt a vadonatúj típust tervezték. A narancssárga vontató ugyanis egy nyitott platós, illetve egy billenőteknős félpótkocsival felváltva belföldi rövid távú építőipari fuvarozást végez majd.

A Ford Trucks újabb mérföldkőhöz érkezett

Fokozatosan közelítve egyik fő célkítűzése, a karbonsemlegesség felé, a Ford Trucks újabb jelentős projektet írt alá a fenntartható szállítmányozási technológiák terén. Miután tavaly működésbe hozta az egyhengeres hidrogénhajtású motorját, a Ford Trucks most először sikerrel beindította a többhengeres hidrogénhajtású H2-Ecotorq motort is.

A Ford Trucks folytatja az erőteljes terjeszkedést Európában

A holland piacra való belépéssel a Ford Trucks teljessé teszi Benelux-államok-beli terjeszkedését Globális terjeszkedése következő állomásaként a Ford Trucks belépett Hollandiába, meghódítva ezzel Európa egyik kulcsfontosságú piacát. A csatlakoztathatósági technológiának köszönhetően megkülönböztetett helyet elfoglaló F-MAX és az új F-LINE sorozat járműveivel a Ford Trucks hatékony és vadonatúj technológiákra épülő megoldásokat kínál a kiterjedt holland vevőkör … Continued

Három évtizednyi siker

Idén ünnepli harmincéves jubileumát a haszonjárműbérlési piac élenjáró szereplője, a VIARENT Kft. A cég úttörőként teremtette meg ezt a szolgáltatást hazánkban, és folyamatos innovációival azóta is meghatározó ezen a területen, immár nemzetközi szinten is. Ebből a jeles alkalomból beszélgettünk Stefkó Péterrel, a Delta-Truck cégcsoport vezetőjével a VIARENT szolgáltatásairól, múltjáról, jelenéről és jövőjéről.