Toleránsabb szabályok az e-matricás rendszerben

Idén január elsejétől számos ponton enyhítették a magyarországi e-matricás rendszer szabályait, különösen a pótdíjak esetében. A legfontosabb változás, hogy a díjköteles útszakaszra tévedésből felhajtó járművezetők mostantól megúszhatják a pótdíjfizetést. 

Közzétéve:


Sokkal életszerűbbé, emberségesebbé és engedékenyebbé tették a jogszabályalkotók a hazai e-matricás rendszert. Kiválóan példázza ezt, hogy a véletlenül díjköteles útszakaszra tévedő, azaz nem tudatosan mulasztó járművezetőknek nem kell pótdíjat fizetniük, ha a felhajtást követően egy órán belül megveszik a megfelelő e-matricát. Szintén engedményt jelent a pótdíjazásban, hogy a jogosulatlan úthasználatért kiszabott 14 875 forintos alappótdíj mostantól nem harminc, hanem csak hatvan nap után nő 59 500 forintra. Ha pedig valaki kisebb díjkategóriájú matricát vett a járművére, akkor utólag csak a 7500 forintos különbözeti pótdíjat kell megfizetnie.

Amennyiben egy üzembentartónak a jogosulatlan úthasználat és az első felszólítás kézhezvétele közötti időszakban kettőnél több pótdíjfizetési esete keletkezett, akkor a pótdíj maximalizálását kérheti a járművére vonatkozó két alappótdíj vagy különbözeti pótdíj összegében. Ráadásul e kérelem benyújtására az eddigi tizenöt helyett most már hetvenöt nap áll a rendelkezésére. A kérelem pedig egy rendszámra egy év alatt többször is benyújtható. További méltányossági intézkedés, hogy a természetes személyek részletfizetési lehetőséget is kérelmezhetnek a pótdíj kiegyenlítésére, ha az egyösszegű rendezés jelentős anyagi terhet jelentene számukra.

Január elsejétől az is újdonság, hogy a D2 járműkategóriába tartozó gépjárművekre vonatkozó kedvezményt már nemcsak a négy-, hanem a háromgyermekes családok is igénybe vehetik. A motorkerékpárosok is örülhetnek, ugyanis májustól már ők is vásárolhatnak havi matricát a járművükre, méghozzá 2500 forintért. Miközben a 2012 óta változatlan e-matricadíjak idén sem nőnek. A díjköteles utak listája azonban kibővült az M85 Csornát elkerülő szakaszával és az M35 Debrecen utáni folytatásával. Az idén év elején életbe lépett rendelkezéseket pedig a már folyamatban lévő ügyekre is alkalmazni kell.

Forrás: www.rollingtons.hu





Megosztom másokkal

Szállító szamuráj

Megbízható japán technika Nippon karakteres stílusában? Korántsem egzotikum, hazai útjainkon sem. Hivatalos márkakereskedőként a Delta-Truck Kft. már 2015 óta forgalmaz Isuzu tehergépjárműveket. Az öt modellsorozat alkotta hazai kínálat legnagyobb tagja az F-széria, amely szülőhazájában Forward néven szerepel a palettán. Jól érzékeltetik a márka sokoldalúságát a szigetország piacán bemutatott, az ott eddig kínált 15 tonnát jelentősen … Continued

Lefogyasztott fagyasztós

Igencsak jelentős fogyókúrára fogták a Kögel mérnökei a hűtőfélpótkocsijukat. Az eredmény egy teljesen új paneltechnológia, amely minden érintettnek előnyére válik! Az üzemeltető mérlegét kisebb fogyasztással és nagyobb terhelhetőséggel védi, a környezetet a vontató és az aggregát kisebb károsanyag-kibocsátásával kíméli. Az már csak hab a tortán, hogy a szállított árut hőmérsékletét is hatékonyabban megőrzi.

Fenntartható innovációk

Megérkezett a Ford Truck F-MAX második generációja, ami finomított külsővel, új erőforrással, valamint számos műszaki innovációval igyekszik elnyerni a fuvarozóvállalatok, valamint járművezetők szívét.

Mi fán terem a félpótkocsicentrum?

Mindegy, hogy mezőgazdasági terményt fuvaroz a feldolgozóüzembe, homokot az építkezésekre, távolról idehajózott konténert a kikötőből, esetleg hőmérsékletre érzékeny árut a szűk belvárosokba, a Delta-Truck félpótkocsicentrumban talál megoldást szállítási kihívásaira. Termékpalettánk gazdaságát csak munkatársaink szakértelme múlja felül. Eláruljuk, hogy mi a csuda a félpótkocsicentrum.