Száguldó tanárnő

Igen szokatlan eredménnyel zárult az idei Africa Eco Race tereprali. Persze nem azért, mert egy MAN győzött, hanem azért, mert a termetes, bivalyerős kamiont egy karcsú hölgy vezette. Méghozzá olyan kemény sivatagi körülmények között, hogy az a legtöbb férfi pilótának is a becsületére válna.

Közzétéve:

Néhány évtizeddel ezelőtt még szinte elképzelhetetlen volt, hogy nők is rajthoz álljanak az autóversenyeken. Majd egyre több szakágban jelentek meg a gyengébb nem képviselői, méghozzá egyre nagyobb sikereket aratva. Sőt, jó ideje kifejezetten női kupákat is rendeznek. Ráadásul ma már nemcsak kisautókkal versenyeznek hölgyek, hanem kamionnal is, például Steffi Halm a Kamion Európa-bajnokságban. Ám a tereprali a mai napig a férfiak szakterülete, főként a kamionok kategóriájában. Nem csoda, ugyanis egy ekkora, tíztonnás monstrummal akár 160 kilométer/óra sebességgel száguldozni terepen, több méteres ugratások után talajt fogni, és akár napi 15-20 órát rázkódni a fülkében olykor közel ötven Celsius-fokos hőségben nem éppen egy leányálom. Márpedig az Africa Eco Race ma már az egykori afrikai Dakar-rali utódjának tekinthető, hiszen ugyanolyan hosszú és embert, illetve gépet próbáló verseny ez is, évről évre népesebb mezőnnyel. Idén Nador és Dakar között 12 szakaszon több mint hatezer kilométert tettek meg a csapatok.

 

 

 

 

 

 

Valóra vált álom

A portugál Elisabete Jacinto pedig nemcsak derekasan végigküzdötte a 2019-es Africa Eco Race versenyt az MAN TGS 18.480 4×4 kamionjával, hanem meg is nyerte. Ezzel pedig történelmet írt, hiszen ő az első nő, aki tehergépkocsival győzelmet aratott egy hosszú távú terepraliversenyen. Ez ahhoz fogható siker, mint amikor 2001-ben a német Jutta Kleinschmidt győzött a Dakar-ralin. Elisabete Jacinto persze rutinos terepversenyzőként állt rajthoz az Africa Eco Race versenyen. A portugál földrajztanárnő 1993 óta motokrosszozik, 2000-ben és 2001-ben motorkerékpárral megnyerte a Dakar-Kairó-rali női kupáját, majd később a Marokkó-ralin, illetve a Tunézia-ralin is jeleskedett. 2003-ban már kamionnal sikeresen célba ért a Dakar-ralin. A portugál Bio-Ritmo csapattal pedig már tízszer indult az Africa Eco Race versenyen, amelyből hatszor dobogós eredménnyel végzett. Idén végre egyik legnagyobb álma is valóra vált, elsőként robogott be az Africa Eco Race céljába. Elisabete Jacinto pilóta, José Marques navigátor és Marco Cochinho szerelő egyébként végig egyenletesen jó teljesítményt nyújtott, és már az első pillanattól az élvonalban haladtak.

 

Terepre felkészítve

A győzelemhez persze a tapasztalt csapat mellett egy jól felkészített versenykamionra is szükség volt. Az eredetileg építőipari kivitelű, 18 tonna össztömegű, 480 lóerős, 4×4-es TGS modell motorjának teljesítményét 550 lóerőre piszkálták fel. Ezenkívül módosították a felfüggesztéseit, a fülkéből kezelhető abroncsnyomás-szabályzó rendszerrel szerelték fel, alaposan megnövelték a hűtőjét, de például a ZF gyártmányú, 16 fokozatú, kézi kapcsolású sebességváltójához nem nyúltak. A kamion két gázolajtartálya egyenként 420 literes, 2015-ben pedig egy új, a korábbinál merevebb, ám könnyebb felépítménnyel látták el. Tehát nem egy tipikus női autó, de Elisabete Jacinto teljesítménye sem mindennapos!

 





Megosztom másokkal

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról kérdeztük Gőgh Ferenc cégvezetőt.

Ideális választás

Munkába állt az első magyarországi Ford Trucks F-Line nyerges vontató. A hajdúböszörményi ifj. Nagy-Timpanon Bt. pontosan olyan alkalmazási profillal üzemelteti majd a járművet, amilyenre ezt a vadonatúj típust tervezték. A narancssárga vontató ugyanis egy nyitott platós, illetve egy billenőteknős félpótkocsival felváltva belföldi rövid távú építőipari fuvarozást végez majd.

A Ford Trucks újabb mérföldkőhöz érkezett

Fokozatosan közelítve egyik fő célkítűzése, a karbonsemlegesség felé, a Ford Trucks újabb jelentős projektet írt alá a fenntartható szállítmányozási technológiák terén. Miután tavaly működésbe hozta az egyhengeres hidrogénhajtású motorját, a Ford Trucks most először sikerrel beindította a többhengeres hidrogénhajtású H2-Ecotorq motort is.

A Ford Trucks folytatja az erőteljes terjeszkedést Európában

A holland piacra való belépéssel a Ford Trucks teljessé teszi Benelux-államok-beli terjeszkedését Globális terjeszkedése következő állomásaként a Ford Trucks belépett Hollandiába, meghódítva ezzel Európa egyik kulcsfontosságú piacát. A csatlakoztathatósági technológiának köszönhetően megkülönböztetett helyet elfoglaló F-MAX és az új F-LINE sorozat járműveivel a Ford Trucks hatékony és vadonatúj technológiákra épülő megoldásokat kínál a kiterjedt holland vevőkör … Continued

Három évtizednyi siker

Idén ünnepli harmincéves jubileumát a haszonjárműbérlési piac élenjáró szereplője, a VIARENT Kft. A cég úttörőként teremtette meg ezt a szolgáltatást hazánkban, és folyamatos innovációival azóta is meghatározó ezen a területen, immár nemzetközi szinten is. Ebből a jeles alkalomból beszélgettünk Stefkó Péterrel, a Delta-Truck cégcsoport vezetőjével a VIARENT szolgáltatásairól, múltjáról, jelenéről és jövőjéről.