Stabil alapot nyújtanak a Ford Trucks tehergépkocsik

Közel három éve csak Ford Trucks tehergépkocsikkal bővíti flottáját a közel három évtizedes szakmai múltra visszatekintő Penta Általános Építőipari Kft., ugyanis ezek a járművek a Delta-Truck Kft. szolgáltatásaival együtt kiválóan megfelelnek a cég igényeinek. Idén júniusban két nyerges vontatót és egy 8×4-es billencset vett át Nagy Gábor István, a Penta Általános Építőipari Kft. egyik ügyvezető igazgatója Gőgh Ferenctől, a Delta-Truck Kft. cégvezetőjétől.

Közzétéve:

Mélyépítés, út-, közmű- és díszburkolat-építés, valamint távközlési hálózatok építése alkotja az 1990 végén alapított Penta Általános Építőipari Kft. fő profilját. A számos jelentős építőipari beruházásban részt vett, így országszerte jól ismert cég ma már mintegy háromszáz főt foglalkoztat. A vállalat korábban az építkezésekhez kapcsolódó fuvarfeladatokat alvállalkozók bevonásával teljesítette, ám az utóbbi években elkezdte egy saját fuvarozói járműflotta felépítését, hogy rugalmasabban tudjon reagálni az igényekre. Eleinte használt tehergépkocsikat vett a Penta Kft., majd 2016 őszén beszerezte első Ford Trucks teherautóit. A folyamatos bővítés eredményeként a cég a mostani beszerzéssel együtt már két 8×4-es és egy 6×4-es billencset, egy 4×2-es emulziószóró tehergépkocsit és négy nyerges vontatót üzemeltet Ford emblémával. A nyerges vontatók egy része Kögel billenőplatós félpótkocsit húz, amelyeket szintén a Delta-Truck Kft.-től szerzett be a Penta Kft.

Ügyfélközpontú szervizháttér

„Elsősorban a három év teljes körű garancia, az előre rögzített szervizciklus és a kedvező beruházási összeg miatt döntöttünk a Ford Trucks mellett. Több mint két év üzemeltetési tapasztalata alapján megállapíthatjuk, hogy értékarányosak ezek a tehergépkocsik, amelyek kényelmével és üzemanyag-fogyasztásával egyaránt elégedettek vagyunk. A Delta-Truck Kft. pedig kiváló szervizhátteret nyújt. Többek között cseregépkocsit biztosít a szervizlátogatások idejére, így akadálytalanul végezhetjük a munkánkat, ami nagy előnyt jelent az építőipari kivitelezések során. Továbbá arra is volt már példa, hogy a Delta-Truck Kft. szakembere kiment a helyszínre a probléma mielőbbi gördülékeny megoldása érdekében. A 8×4-es billencseinkre pedig a három év garancián túlmenően további három évig évente egyszer ingyenes karbantartást is biztosít a forgalmazó. Ezért a későbbiekben is a Ford Trucks márkát részesítjük majd előnyben a beszerzéseink során, a kisebb járműkategóriákban pedig a szintén a Delta-Truck Kft. által forgalmazott Isuzu tehergépkocsik is szóba jöhetnek majd” – mondta Nagy Gábor István.

Személyre szabott tehergépkocsik

„Nyerges vontatóinkat is alacsonytetős fülkével rendeljük, mert gépkocsivezetőinknek nem kell a járműben aludniuk, viszont így kisebb a saját tömeg és a légellenállás, ezáltal az üzemanyag-fogyasztás, a magasságkorlátozások szempontjából is előnyösebb az alacsonyabb fülke, akárcsak a lakott területek kisebb utcáiban, ahol gyakran benyúlnak a faágak az úttest fölé. Azonban a nyerges szerelvények nem alkalmazhatók mindenhol, ugyanis sok helyen a korlátozott magasság miatt nem emelhető fel kellően a teknőjük a lebillentéshez. Ezért szereztünk be most is egy 8×4-es billencset, amelyet szintén az igényeinkre szabtunk. Mivel ezzel a járművel jellemzően aszfaltot, illetve homokot, sódert szállítunk majd, kisebb méretű és vékonyabb falvastagságú acélteknővel rendeltük meg, így közel egy tonnát faragtunk le a saját tömegéből. A 420 lóerős motorhoz pedig a 16 fokozatú kézi sebességváltót társítottuk, ezt ugyanis terepen végzett munkák során még jobban kedvelik a gépkocsivezetők” – tette hozzá Pázsitka László, a Penta Általános Építőipari Kft. gépészeti vezetője.





Megosztom másokkal

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.

A név kötelez

Főként az alumínium billencsek mestereként ismerhetjük a Benalu márkát. Az alapítók – Hubert Pora és Dominique Bonduelle urak – már a cég nevével is erre utaltak, amikor a francia bennes (billencs) és az alumínium szavak összetételével jegyezték be cégüket 1967-ben.

Gördülékeny elemcsere

Habár nem nevezhető új koncepciónak, mindeddig senkinek sem sikerült széles körben megvalósítania az elektromos haszonjárművek akkumulátorcserélő rendszerét. Eddig, ugyanis az Isuzu egy olyan koncepciót mutatott be, ami akár működőképes is lehet!

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.