Speciális pótkocsik specialistája

Hazánkban éppúgy jól cseng a Broshuis neve a speciális pótkocsik piacán, mint szerte a világban, amely a biztonság, a minőség és az innováció szinonimája. Ezek a trélerek a megbízható, robusztus szerkezeti elemeket innovatív megoldásokkal társítják kiváló kivitelezési minőségben. Mindemögött több mint 130 éves szakmai tapasztalat áll. Érdemes hát megismerkedni a márka gazdag múltjának főbb mérföldköveivel.

Közzétéve:

Hollandiában, Muiden városában családi vállalkozásként indult útjára a Broshuis cég 1885-ben, amely eleinte többek között járóképes alvázakat készített. A gyártó 1929-ben mutatta be első pótkocsiját, 1932-ben pedig már egyedi ügyféligények alapján gyártott speciális pótkocsikat és félpótkocsikat, amivel úttörőnek számított a piacon. Majd 1958-ban megszületett a Broshuis első mélyágyas trélere, amellyel magasabb rakományokat lehetett szállítani, mint a hagyományos pótkocsikkal. Ugyanebben az évben hagyta el a gyárkaput az első síkágyas, széthúzható tréler is, amellyel az amszterdami Hilton Hotel hosszú építőelemeit szállították.

Világújdonságok a speciális pótkocsik terén

A Broshuis 1965-ben bemutatta a világ első széthúzható, mélyágyas félpótkocsiját. Ezt 1983-ban újabb meghatározó innováció követte, a széthúzható konténerszállító félpótkocsi, amellyel bármilyen méretű és rendszerű konténert lehetett szállítani, így nagyon rugalmas alkalmazhatóságot biztosított.

Később a hadiiparban is sikereket ért el a márka, 1992-ben szerződést írt alá a holland hadsereggel 137 mélyágyas, háromtengelyes félpótkocsi átadásáról harckocsik szállításához. Majd az ezredfordulón a Broshuis a piacon elsőként kínált a saját hosszának háromszorosára széthúzható trélert, ez a levédett Triple Trailer nevet kapta. Három évvel később újabb szabadalmazott megoldással rukkolt ki a holland családi vállalkozás: a 2CONnect Split Container Chassis lényege, hogy két húszlábas konténeralvázas egységből áll, amelyek gyorsan és egyszerűen szétkapcsolhatók egymástól, így a rendszer rugalmasabb felhasználást tesz lehetővé.

Folyamatos fejlődéssel a speciális pótkocsik élvonalában

Jelentős beruházást hajtott végre a holland gyártó 2008-ban, amikor felavatta új, 250 méter hosszú fényezőüzemét, amelynek hat munkaállomásán felfüggesztve haladnak végig az alvázak. A mélyágyas pótkocsik és félpótkocsik vadonatúj generációja 2011-ben mutatkozott be, független kerékfelfüggesztéssel. Ez tengelysoronként 12 tonna teherbírást biztosít, míg a rakfelület magassága a talajtól 79 centiméter. Ezek a járművek még hidraulikus felfüggesztéssel készültek, ám 2014-ben megjelent a légrugós változat is. Majd 2016-ban érkezett az SL trélerek továbbfejlesztett módozata, amely a piacon a legalacsonyabb rakfelületet a legnagyobb szabad hasmagassággal társítja. Ugyanebben az évben debütált az SL-AIR 5 is, amely a világon elsőként kombinálja a hidraulikus kormányzást a független, légrugós felfüggesztéssel az optimális kormányzási szög és az optimális teherbírás érdekében. Mindeközben a Broshuis folyamatosan fejleszti értékesítési és szervizhálózatát is, hogy innovatív termékeivel még közelebb kerülhessen az ügyfelekhez.





Megosztom másokkal

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról kérdeztük Gőgh Ferenc cégvezetőt.

Ideális választás

Munkába állt az első magyarországi Ford Trucks F-Line nyerges vontató. A hajdúböszörményi ifj. Nagy-Timpanon Bt. pontosan olyan alkalmazási profillal üzemelteti majd a járművet, amilyenre ezt a vadonatúj típust tervezték. A narancssárga vontató ugyanis egy nyitott platós, illetve egy billenőteknős félpótkocsival felváltva belföldi rövid távú építőipari fuvarozást végez majd.

A Ford Trucks újabb mérföldkőhöz érkezett

Fokozatosan közelítve egyik fő célkítűzése, a karbonsemlegesség felé, a Ford Trucks újabb jelentős projektet írt alá a fenntartható szállítmányozási technológiák terén. Miután tavaly működésbe hozta az egyhengeres hidrogénhajtású motorját, a Ford Trucks most először sikerrel beindította a többhengeres hidrogénhajtású H2-Ecotorq motort is.

A Ford Trucks folytatja az erőteljes terjeszkedést Európában

A holland piacra való belépéssel a Ford Trucks teljessé teszi Benelux-államok-beli terjeszkedését Globális terjeszkedése következő állomásaként a Ford Trucks belépett Hollandiába, meghódítva ezzel Európa egyik kulcsfontosságú piacát. A csatlakoztathatósági technológiának köszönhetően megkülönböztetett helyet elfoglaló F-MAX és az új F-LINE sorozat járműveivel a Ford Trucks hatékony és vadonatúj technológiákra épülő megoldásokat kínál a kiterjedt holland vevőkör … Continued

Három évtizednyi siker

Idén ünnepli harmincéves jubileumát a haszonjárműbérlési piac élenjáró szereplője, a VIARENT Kft. A cég úttörőként teremtette meg ezt a szolgáltatást hazánkban, és folyamatos innovációival azóta is meghatározó ezen a területen, immár nemzetközi szinten is. Ebből a jeles alkalomból beszélgettünk Stefkó Péterrel, a Delta-Truck cégcsoport vezetőjével a VIARENT szolgáltatásairól, múltjáról, jelenéről és jövőjéről.