PRAKTIKUS MEGOLDÁS AZ ASZFALTOZÁSHOZ ÉS AZ ÖMLESZTETTÁRU-SZÁLLÍTÁSHOZ: A TELJESEN ÁTDOLGOZOTT KÖGEL BILLENŐPLATÓS FÉLPÓTKOCSI

Robusztusabb, rugalmasabb és egyedibb: a Kögel billenő félpótkocsi egy olyan, teljesen átdolgozott kivitelben mutatkozik be a 2022-es Baumán, amely az ügyfelek legfontosabb igényeit tartja szem előtt. Két változat lesz megtekinthető: egy hőszigetelt vályús felépítmény aszfaltburkoláshoz, és egy ömlesztett szállításra alkalmas, hengeres, teljes egészében acél test.

Közzétéve:


A hozzáadott funkciókkal az új kialakítású Kögel billenők még szélesebb körben alkalmazhatók. A karosszéria és az alváz nagy mértékű optimalizálásának célja a fokozottabb tartósság, a kényelem és nagyobb biztonság – mindez a „A gazdaságosság és az ökológia találkozása” vezérelvnek megfelelően.

A csavaros technológia egyéb előnyei mellett: nulla akadály a jármű tisztításában

A Kögel billenői két-, vagy háromtengelyes, acél alvázas pótkocsik esetében az ügyfelek különböző vályúkialakítások közül is választhatnak. Az ömlesztett anyagok szállításához a Kögel teljesen acél, és súlyoptimalizált, acél/alumínium vályúkat kínál. A Kögel intelligens csavarozott technológiája okos anyagkeverést tesz lehetővé, a szerkezet tartós acélpadlóból és könnyű alumínium oldalfalakból áll.

A szigetelés nélküli vályúk esetében a csavarozott csatlakozások körüli koszfelhalmozódás kiküszöbölésének érdekében a Kögel az új pótkocsi generációhoz szennyeződéselhárítókat kínál. Ezekkel nemcsak a vályú külső fala lesz könnyebben tisztítható, de maga a pótkocsi a vállalat vonzó reklámhordozójává és futurisztikus dizájntárgyává lép elő. Nem utolsósorban azért, mert a katódos merülőlakkozású bevonat rendkívül hatékonyan ellenáll a korróziónak, és mert a váz és a vályú külön költség nélkül az ügyfél színére festhető.

Az összes Kögel billenőkocsi hátsó ajtaja átdolgozásra került. Mostantól négy milliméter vastag, nagy szilárdságú kopásálló HB450 acélból készülnek, hajlítószilárdságuk így a legkeményebb körülmények között is rendkívül magas. Az összecsukható, szennyeződésgátló profilú standard aláfutásgátló további ütközőket kapott, így tökéletesen egybesimul a gumival.

Kényelmesebb használat, fokozott munkavédelem

A Kögel számos megoldással javította a felhasználói kényelmet és optimalizálta a munkavédelmet. A billenőplató mellfalán lévő csatlakozó konzol például előbbre került, így a vezetőnek többé nem kell a plató alá másznia a tápvezetékek csatlakoztatásához. Ezentúl kényelmesen elérhetőek a platóról, vagy a vontatóról. A feltekerhető ponyvát központi zárral látták el, és a platóról működtethető, amelyhez kényelmesen hozzá lehet férni a szabványos, összecsukható létra segítségével.

A lámpa felszereltség tökéletes megvilágítást biztosít munka és manőverezés közben. Két, opcionális tolatólámpa és két, opcionális LED munkalámpa világítja meg a pótkocsi mögötti és melletti területet.

Szélesebb körű felhasználási lehetőség útépítéseken

A hőszigetelt aszfaltvályúval ellátott Kögel billenők más, kifejezetten az útépítéshez tervezett, saját fejlesztésekkel is rendelkeznek. A külső, beállítható irányítással ellátott új aszfaltszóró segítségével a kibocsátott mennyiség olyan pontosan szabályozható, hogy még a legkisebb aszfaltozási munkák is könnyen kivitelezhetők.

A szórófej irányvezetői nem érintkeznek az aszfalttal, ezért kevés karbantartást igényelnek. A kevert anyag fröccsenő víz elleni védelméről további védőlap gondoskodik, a távirányítással működő elektromos tolótető pedig gyors és hatékony záródással akadályozza meg az anyag lehűlését.

A végfalon lévő őrölt anyag elleni ponyva megakadályozza, hogy az útmaró szállítószalagjáról leeső ömlesztett anyag megrongálja a hátsó ajtót. A ponyva könnyűszerrel kezelhető a földről, egy kéz elegendő a rögzítéshez, oldáshoz.

Az új aszfaltozó modellekhez adaptált hátsó lámpák

A több optimalizált megoldás jelentős előnyökkel szolgál a mindennapi gyakorlat során. A hátsó lámpák mostantól elég magasan vannak felszerelve ahhoz, hogy megfeleljenek az új aszfaltburkoló modellek és a legkülönfélébb billenőkocsis forgatókönyvek követelményeinek.

A felárért pneumatikusan működtethető aláfutásgátló hatékonyan védi a hátsó lámpákat a felhajtott állapotban bekövetkező esetleges sérülésektől. A támasztólábon egy konzol található a leválasztószer permetező biztonságos szállításához. A tágas szerszámosládában egyéb segédeszközök is tárolhatók.

Alumínium toldások a hasznos teher növeléséhez

A Kögel billenős félpótkocsi modelljei kiemelkednek a versenytársak közül már csupán a nagy hasznos teherbírásukkal is. Azoknak, akiknek ennél mégis többre van szükségük, az alumíniumból készült tartozékok segítségével, például támasztó merevítőkkel, légtartályokkal és keréktárcsákkal még tovább csökkenthető az önsúly.

Ez a befektetés még üresjáratokon is megtérül az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és CO2-kibocsátás révén. Az első tengelyen lévő emelőszerkezet üresjáratokon is kedvezően hat a fogyasztásra, megrakott pótkocsi esetén pedig további vonóerő támogatásként szolgál kihívást jelentő terepen.

Teljes kontroll: a Kögel Telematics és okostábla

Minden Kögel pótkocsi alapfelszereltségének része a Kögel Telematics hardver. A telematikai szolgáltatási szerződéssel rendelkező üzemeltetők távolról, valós időben tudják nyomon követni a pótkocsi státuszát és helyét. Az opcionális smartboard lehetővé teszi, hogy az olyan lényeges adatok, mint az abroncsnyomás, a hasznos teher és a fékdiagnosztika közvetlenül a pótkocsin leolvashatók legyenek.





Megosztom másokkal

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.

A név kötelez

Főként az alumínium billencsek mestereként ismerhetjük a Benalu márkát. Az alapítók – Hubert Pora és Dominique Bonduelle urak – már a cég nevével is erre utaltak, amikor a francia bennes (billencs) és az alumínium szavak összetételével jegyezték be cégüket 1967-ben.

Gördülékeny elemcsere

Habár nem nevezhető új koncepciónak, mindeddig senkinek sem sikerült széles körben megvalósítania az elektromos haszonjárművek akkumulátorcserélő rendszerét. Eddig, ugyanis az Isuzu egy olyan koncepciót mutatott be, ami akár működőképes is lehet!

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.