Nem engednek a V8-ból

Egy korszerű, V8-as, 6,6 literes benzinmotorral és néhány további módosítással újultak meg a Chevrolet igen változatos haszonjárművei a 2021-es modellévre, amelyek között egy igazi matuzsálem és egy magyarországi kapcsolattal rendelkező típus is szerepel.

Közzétéve:

Habár az Amerikai Egyesült Államokban is számottevően nőtt az üzemanyagok ára az elmúlt években, és egyre nagyobb hangsúlyt kap a környezetvédelem, a piac nem hajlandó elengedni a hatalmas V8-as benzinmotorokat. Például a furgonként és minibuszként is népszerű Chevrolet Express kishaszonjárművet az ügyfelek hetven százaléka ilyen erőforrással kéri, holott a kínálatban egy V6-os benzines és egy 2,8 literes, négyhengeres dízelmotor is sorakozik. Ezért a Chevrolet az eredetileg a Silverado 2500 HD és 3500 HD modellben bemutatott 6,6 literes, V8-as, közvetlen befecskendezésű benzinest a 2021-es modellévű Chevrolet Express és Low Cab Forward (LCF) típusba is beleteszi, nemcsak a Silverado 4500 HD, 5500 HD és 6500 HD változatokba. A csokornyakkendős gyártó ezzel a korábbi 6,0 literes, V8-as motort váltja le, tehát itt szó sincs az Európában divatos méretcsökkentésről (angolul downsizing), éppen ellenkezőleg.

Pickupból teherautó

Igaz, hogy a Silverado alapvetően egy pickup, ám a 4500 HD, az 5500 HD és a 6500 HD modellek a 6,3–11,8 tonna megengedett legnagyobb össztömegükkel az európai középkategóriás tehergépkocsiknak felelnek meg. Ezeknek a fülke-alvázaknak az egyik legfontosabb módosítása a 2021-es modellévre az új V8-as mellett a vontatási kapacitás megnövelése, így a legnagyobb Silverado már akár 16,8 tonnát is húzhat maga mögött. További újdonságuk a mechanikus önzáró hátsó differenciálmű, ezenkívül a rugalmasabb felhasználhatóság érdekében az ügyfelek a bal oldalra kivezetve is kérhetik a mellékhajtást, valamint hosszabb hátsó túlnyúlást is választhatnak a két legrövidebb tengelytávolság esetében. A fülkében pedig a tetőkonzolba hat kapcsoló került a különféle utólagos funkciók kényelmes irányításához. Mindemellett a tükörszárakat is meghosszabbították, hogy szélesebb felépítményekkel is kellően biztonságos lehessen a manőverezés.

Távoli rokon

Amíg a Silverado egy ízig-vérig amerikai jármű, addig a 2016-ban bemutatott Low Cab Forward (alacsony, előretolt fülke) nem más, mint a hazánkban is egyre népszerűbb Isuzu N-sorozat ikertestvére. Csakhogy nálunk össztömegtől függően 3,0 vagy 5,2 literes, négyhengeres dízelmotor dolgozik ezekben a járművekben, a tengeren túl viszont immár az új, 6,6 literes, V8-as, benzines egység. Az LCF esetében ez 261 kilowatt, azaz 350 lóerő legnagyobb teljesítményt és 576 newtonméter maximális nyomatékot szolgáltat.

Lassan veterán lesz

Korántsem ennyire fiatal típus a Chevrolet Express, sőt, lassan veterán korba ér, hiszen kisebb ráncfelvarrásokkal immár 25 éve gazdagítja a csokornyakkendős gyártó palettáját. Ettől függetlenül vagy esetleg éppen ezért nem szűnik a népszerűsége az amerikai piacon, hiszen ikertestvérével, a GMC Savanna típussal együtt még tavaly is több mint hatvanezer példányban tudták értékesíteni. A klasszikus felépítésű, kétszárnyú oldalajtóval is készülő kishaszonjármű legfőbb újdonsága a következő modellévre a már említett V8-as motor, amely 299 kilowatt, vagyis 401 lóerő legnagyobb teljesítményt és 629 newtonméter maximális forgatónyomatékot biztosít az Express számára.

Az elődjénél mintegy 18 százalékkal erősebb új V8-as aggregát pedig minden bizonnyal hozzájárul majd a Chevrolet haszonjárművek értékesítésének erősítéséhez is, amelynek volumene az elmúlt hét évben a kétharmadával gyarapodott.





Megosztom másokkal

Stabil háttér a fejlődéshez

Egyre jelentősebb a Delta-Truck Kft. és a Viarent Kft. nemzetközi terjeszkedése, ami elengedhetetlenné tette a cégcsoport üzleti folyamatainak optimalizálását, standardizálását és korszerűsítését a hatékonyabb működés érdekében. Ezért a két cég megállapodott az SAP Hungary Kft.-vel egy vállalatirányítási és egy értékesítéstámogatási rendszer bevezetéséről.

Bátyja nyomdokaiba lép

Bemutatta a Ford Trucks a korábbi típusnév miatt a mai napig általában Cargo néven emlegetett járműsorozatának utódját. A felépítményezhető fülke-alvázas, építőipari és nyerges vontató kivitelben is készülő vadonatúj F-Line a formatervtől a kényelmen, a vezetéstámogató rendszereken és a hálózatba kapcsolhatóságon át a hajtásláncig jelentős előrelépést mutat elődjéhez képest. Ezáltal a sikeres F-Max zászlóshajó méltó kistestvére.