Nem csak farmereknek

Tipikusan amerikai műfaj a pickup, hiszen ott született meg ez a járműfajta és a mai napig rendkívül sikeres. Az Egyesült Államok legnagyobb darabszámban értékesített gépkocsija szinte minden évben a Ford F-150. Hasonlóan népszerű az odaát közepes méretűnek számító Ranger is, amely most teljesen megújult. Íme!

Közzétéve:

Igen időszerű volt a Ford Ranger átfogó megújítása, hiszen az Egyesült Államokban 2014 óta 83 százalékkal nőtt az ott középméretűnek számító pickupok értékesítése, és ezt a hullámot egy vadonatúj, korszerű típussal lehet a legeredményesebben meglovagolni.

A LED-es első fényszórókkal és hátsó lámpákkal készülő Ranger rövid SuperCab és hosszú SuperCrew fülkét kínál, külső megjelenése pedig krómozott elemeket vagy sportos motívumokat tartalmazó csomaggal szabható a megrendelő stílusára. Természetesen továbbra is végig zártszelvényű létraalvázra épül, míg első és hátsó lökhárítója acélból készül. Gyárilag kialakítják a levehető vonóhorog fészkét is, hiszen Amerikában gyakran lakókocsit, quadot vagy jet skit húznak a pickupok. Elöl kettős keresztlengőkaros futómű gondoskodik a jó menetstabilitásról és a kényelmes rugózásról, ám hátul merevtengely, illetve félelliptikus laprugók szolgálják a nagy terhelhetőséget. A Ranger egyébként ugyanolyan kemény teszteken esett át, mint a legendás F-150 legfrissebb generációja.

A fülkék belsőterében bőséges helykínálat és praktikus, ugyanakkor kényelmes kialakítás vár legfeljebb öt személyt. Az új műszerfal műszerpaneljén már csak a központi sebességmérő analóg, minden mást folyadékkristályos kijelzők mutatnak. A középkonzolra nyolccolos érintőképernyőt alkalmazó, Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis SYNC® 3 szórakoztató és információs berendezés is választható, amelyhez Ford+Alexa személyi asszisztens és navigációs rendszer is kérhető. Míg a FordPass™ Connect 4G LTE modemhez akár tíz készülék is csatlakozhat Wi-Fi segítségével. Az elektronikus készülékek töltését váltakozó áramú aljzatok és USB-csatlakozók teszik lehetővé az utastérben. Minderre a Ranger utasterére hangolt B&O PLAY prémium-audioberendezéssel lehet feltenni a koronát.

Lássuk hát, mit tud a hajtáslánc terén az új amerikai Ranger! Nagy V8-asra ne számítson senki, de V6-osra sem! Ehelyett egy soros, négyhengeres, 2,3 literes, kettős megfúvású turbófeltöltővel táplált, közvetlen befecskendezésű benzinmotor rejlik a jármű orrában. A gyártó szerint ennek a motornak a nyomatéka a V6-osokéhoz mérhető, míg üzemanyag-hatékonysága a négyhengeresekéhez. Ehhez pedig akár tízfokozatú automatikus sebességváltó is társítható, amely egyedülálló ebben a kategóriában.

A terepezést a nagy terepszögek és a tisztességes szabad hasmagasság mellett az innovatív Terrain Management System™ segíti, amely hasonló az F-150 Raptor rendszeréhez. Négyféle menetmód kiválasztását teszi lehetővé: gyep, murva és hó, sár és keréknyom vagy homok, majd ennek megfelelően hangolja be a gázreakciót, a fokozatválasztást és a Ford teljesen új Trail Control™ kipörgésgátlóját. Ez utóbbi nehéz terepen kerekenként külön szabályozza a hajtónyomatékot és a fékerőt. Ezenkívül elektromos működtetésű hátsó differenciálzár is rendelhető, az összkerékhajtású változatok pedig terepáttételt is kínálnak.

Haladva a korral az amerikai Rangerhez is rendelkezésre áll automatikus vészfékrendszer, sávtartó asszisztens, sávelhagyásra figyelmeztetés, tolatássegítő, holttérfigyelő, gyalogosérzékelő és adaptív sebességszabályozó automatika. Extrafelszerelései között kiszállófény, platóvilágítás és az utánfutó lámpáinak hibájára figyelmeztető Smart Trailer Tow aljzat is szerepel. A 2019-es modellévre készített Ford Ranger (USA) tehát mit sem veszített masszívságából és terepes képességeiből, miközben nagyobb kényelmet, biztonságot és hatékonyságot nyújt használójának. Így minden bizonnyal tovább öregbíti a Ford pickupok hírnevét.





Megosztom másokkal

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról kérdeztük Gőgh Ferenc cégvezetőt.

Ideális választás

Munkába állt az első magyarországi Ford Trucks F-Line nyerges vontató. A hajdúböszörményi ifj. Nagy-Timpanon Bt. pontosan olyan alkalmazási profillal üzemelteti majd a járművet, amilyenre ezt a vadonatúj típust tervezték. A narancssárga vontató ugyanis egy nyitott platós, illetve egy billenőteknős félpótkocsival felváltva belföldi rövid távú építőipari fuvarozást végez majd.

A Ford Trucks újabb mérföldkőhöz érkezett

Fokozatosan közelítve egyik fő célkítűzése, a karbonsemlegesség felé, a Ford Trucks újabb jelentős projektet írt alá a fenntartható szállítmányozási technológiák terén. Miután tavaly működésbe hozta az egyhengeres hidrogénhajtású motorját, a Ford Trucks most először sikerrel beindította a többhengeres hidrogénhajtású H2-Ecotorq motort is.

A Ford Trucks folytatja az erőteljes terjeszkedést Európában

A holland piacra való belépéssel a Ford Trucks teljessé teszi Benelux-államok-beli terjeszkedését Globális terjeszkedése következő állomásaként a Ford Trucks belépett Hollandiába, meghódítva ezzel Európa egyik kulcsfontosságú piacát. A csatlakoztathatósági technológiának köszönhetően megkülönböztetett helyet elfoglaló F-MAX és az új F-LINE sorozat járműveivel a Ford Trucks hatékony és vadonatúj technológiákra épülő megoldásokat kínál a kiterjedt holland vevőkör … Continued

Három évtizednyi siker

Idén ünnepli harmincéves jubileumát a haszonjárműbérlési piac élenjáró szereplője, a VIARENT Kft. A cég úttörőként teremtette meg ezt a szolgáltatást hazánkban, és folyamatos innovációival azóta is meghatározó ezen a területen, immár nemzetközi szinten is. Ebből a jeles alkalomból beszélgettünk Stefkó Péterrel, a Delta-Truck cégcsoport vezetőjével a VIARENT szolgáltatásairól, múltjáról, jelenéről és jövőjéről.