A mezőny élén a Ford Trucks F-Max tehergépkocsi

Olyannyira lenyűgözte a kamion-Európa-bajnokság vezetőségét a 2019-es Év Tehergépkocsija címmel kitüntetett Ford Trucks F-Max, hogy az idei szezon hivatalos teherautójának választották. Ez azt jelenti, hogy minden futam előtt egy F-Max fut körbe a pályán, és a közönség számára szabadon látogatható szervizutcában is állandó helye van.

Közzétéve:

Így volt ez a hungaroringi versenyhétvégén is június 22-23-án, ahol az izgalmas futamok mellett számos látványos, illetve szórakoztató program várta a kamionrajongókat.

Amióta mintegy negyedévszázados szünet után visszatért a mogyoródi pályára a kamion-Európa-bajnokság, sorban az ötödik versenyhétvégét rendezték meg idén júniusban a Hungaroringen. A lelátókról 25 ezren követték figyelemmel, ahogyan ezek a több mint ezer lóerős, 5,5 tonnás, korlátozással is 160 kilométer/óra sebességgel száguldó, dübörgő monstrumok viaskodnak egymással a számukra igencsak szűk versenypályán. Ebben a műfajban teljesen normális, hogy az első körök kanyarjaiban nagy a tülekedés, lökdösődés, a szó szerint test a test elleni küzdelem. Ilyenkor gyakran füstölnek a gumik, törnek a műanyagok, kicsúsznak a kamionok, ettől is annyira látványosak és izgalmasak ezek a versenyek. A Hungaroringi hétvégén a legtöbben persze az egyetlen magyar pilótának, Kiss Norbinak szurkoltak, aki egy dobogós helyezéssel viszonozta a lelkesítést.

 

Taroltak az IVECO kamionok 

Szombaton a kamion-Európa-bajnokság legendás alakja, a német Jochen Hahn futotta a leggyorsabb kört az időmérőn az IVECO kamionjával, ezért ő állhatott fel az első rajtkockába, mögötte pedig Antonio Albacete MAN-nel és André Kursim IVECO-val sorakozott fel. Kiss Norbi Mercedes-Benz kamionjának a kormányművéből egy hibás tömítés miatt olaj folyt a bal első féktárcsájára, emiatt a magyar pilóta csak a kilencedik helyről indulhatott. Jochen Hahn színtiszta rajt-cél győzelmet aratott, míg a második helyen Antonio Albacete, a harmadikon pedig Jose Rodrigues végzett. Kiss Norbi csak a hatodik helyre tudta felküzdeni magát. A második futamon a fordított rajtsorrendnek megfelelően az MAN kamionnal versenyző Sascha Lenz a második helyről indult, ám a rajt után megelőzte az IVECO-t terelgető René Reinertet, és ezt a sorrendet meg is őrizték a verseny leintéséig. A dobogó harmadik fokára a szintén IVECO-s Steffi Halm állhatott fel. Kiss Norbi az első körben visszaesett az ötödik helyre, amit meg is tartott a célig. Vasárnap az időmérőn ismét Jochen Hahn szerezte meg a pole pozíciót, majd következett a sorban Steffi Halm, Sascha Lenz és Kiss Norbi. A tapasztalt német pilótát megint nem tudták utolérni, így második rajt-cél győzelmét zsebelhette be a hétvégén, a második helyen pedig a mezőny egyetlen hölgypilótája ért célba. Sascha Lenz kormányhiba miatt kiesett, így Kiss Norbi állhatott fel a dobogó harmadik helyére. A második futamon Jamie Anderson rajtolt az első kockából az MAN kamionjával, mögötte André Kursimmal és a csőrös Freightlinert terelgető Adam Lackóval. André Kursim már a verseny elején megelőzte Jamie Andersont, és ezt a pozícióját végig megtartva győzelmet aratott. Őt követte a célban René Reinert és Antonio Albacete. Kiss Norbi a rajt után kicsit lemaradt, így hatodikként futott be a célba.

 

További látványosságok kamionrajongóknak

A fordulatos futamokon kívül sok más érdekesség is várta a tehergépkocsik rajongóit. Több hazai importőr saját kiállítói standdal vett részt a rendezvényen, így az érdeklődők testközelből is megismerhették a megújult Mercedes-Benz Actrost és IVECO Dailyt, míg a tíz éve piacvezető DAF-nál többek között egy XF fülke-alvázra épített luxus-lakóautóval, különleges építőipari modellekkel és egy tereprali-versenykamionnal találkozhattak. A Schmitz Cargobull standján megtekinthettek egy saját hűtőaggregáttal ellátott hűtős félpótkocsit, míg a Total kiállítói területén a Qualisport Racing csőrös Scania tereprali-versenykamionját csodálhatták meg. A szervizutcában szinte mindig sor állt a Ford Trucks F-Max nyerges vontató ajtaja előtt is. A Kamionparádén pedig mintegy nyolcvan gyönyörű, illetve különleges tehergépkocsi korzózott a Hungaroring legendás pályáján mindkét nap. A betétfutamokon a Swift Cup Europe kis méregzsákjai szórakoztatták a közönséget, és persze a pálya mellett sok egyéb program kínálkozott a családok minden tagjának. Így idén is felejthetetlen élményekkel térhetett haza, aki kilátogatott a Hungaroringre a kamion-Európa-bajnokságra.





Megosztom másokkal

PRAKTIKUS MEGOLDÁS AZ ASZFALTOZÁSHOZ ÉS AZ ÖMLESZTETTÁRU-SZÁLLÍTÁSHOZ: A TELJESEN ÁTDOLGOZOTT KÖGEL BILLENŐPLATÓS FÉLPÓTKOCSI

Robusztusabb, rugalmasabb és egyedibb: a Kögel billenő félpótkocsi egy olyan, teljesen átdolgozott kivitelben mutatkozik be a 2022-es Baumán, amely az ügyfelek legfontosabb igényeit tartja szem előtt. Két változat lesz megtekinthető: egy hőszigetelt vályús felépítmény aszfaltburkoláshoz, és egy ömlesztett szállításra alkalmas, hengeres, teljes egészében acél test.

A SOKOLDALÚ MEGOLDÁS ÉPÍTŐANYAG-SZÁLLÍTMÁNYOZÁSHOZ: A KÖGEL ALAKÍTHATÓ PLATÓS FÉLPÓTKOCSI SOKFÉLE MEGOLDÁST KÍNÁL

A Kögel Multi az építőanyagok és időjárásálló rakományok szállítására szolgáló platóspótkocsi-sorozat bevált, sokoldalúan használható felépítményváltozata. Leszerelhető felépítményelemeinek köszönhetően a Multi túlméretes, azaz túl széles vagy túl hosszú rakományok szállítására is alkalmas. A Kögel a világ első számú építőipari szakkiállításán, a 2022. október 24. és 30. között Münchenben megrendezésre kerülő Baumán mutatta be, mit tud a … Continued

Új kazahsztáni forgalmazójával a Ford Trucks előtt megnyílik Eurázsia „központi folyosója”

Újonnan alapított forgalmazója, a kazahsztáni székhelyű Turbo Trucks Kazakhstan által a Ford Trucks, a nehéz haszongépjárművek iparágának globális márkája kiterjeszti nemzetközi szolgáltatásait Eurázsia fontos közúti fuvarozási átjáróján keresztül. A Ford Trucks célja megbízható, magas színvonalú szolgáltatásokat nyújtani a modern Selyemútként is emlegetett „Középső közlekedési folyosó” piacain, a nemzetközi kereskedelem egyik kulcsfontosságú útvonala mentén.

A Ford Trucks bejelentette az első üzemanyagcellás F-MAX modelljének fejlesztését

A nulla károsanyag-kibocsátás elérése érdekében tett erőfeszítéseit megsokszorozva a Ford Trucks felvette stratégiai partnerei közé az üzemanyagcella-szállító és -fejlesztő Ballard Power Systems vállalatot. Az együttműködés az Európai Unió által kezdeményezett Horizon Europe ZEFES projekt egyik meghatározó eleme. A Ford Trucks célja az első üzemanyagcellás elektromos (FCEV) F-MAX megalkotása az innovatív együttműködés keretében.

Billencsfélpótkocsik nagymestere

Közel húsz éve gyárt billenőfelépítményes és rakoncás pótkocsikat, illetve mezőgazdasági dollykat a lengyelországi Nysa városában működő MEGA, amely 2017 óta a méltán elismert Benalu cégcsoport tagja. A MEGA termékek magyarországi importőre pedig a Delta-Truck Kft., amelynek széles haszonjármű-kínálatát immár három éve gazdagítják ezek a kiváló minőségű pótkocsik.