Látványos jelen, izgalmas jövő

Megérkezett a Ford Trucks legújabb limitált kiadása, az egyedi külső-belső megjelenésű és gazdag felszereltségű F-MAX Select nyerges vontató. A látványos modell mellé a gyártó további izgalmas híreket is szállított, mégpedig a hidrogénüzemű belső égésű motor és a tisztán elektromos NextETRUCK tehergépkocsi fejlesztéséről.

Közzétéve:

Fél évtizeddel ezelőtt a Ford Trucks vadonatúj, korszerű, kifejezetten az európai igényekre kifejlesztett nyerges vontatója, az F-MAX a bemutatása után azonnal elnyerte a rangos Nemzetközi Év Teherautója díjat. Ezzel a török gyártó beszállt az európai tehergépkocsi-gyártók piaci versenyébe, és néhány esztendő leforgása alatt szinte egész Európában szilárdan megvetette a lábát. Magyarországon és Szlovákiában a Delta-Truck Kft. forgalmazásában igen számottevő piaci részesedést ért el új típusával.

Különleges válogatás

Többek között e sikerek előtt tiszteleg a mindössze 400 példányban készülő F-MAX Select kiadás, amely a dizájn, a kényelem, a biztonság, a vezetési élmény és a korszerű műszaki megoldások egyedi ötvözetével tűnik ki. A limitált modell a fekete és bronz színkombinációjával, sötétített LED-es fényszóróival, fekete keréktárcsáival, valamint bronz színű tükörházaival és F-Max emblémájával messziről felismerhető az utakon. Ez a stílus köszön vissza a fülke bőségesen felszerelt belsőterében is a kormánykeréken, a műszerfalon és az üléseken.

Hidrogént a motorba!

A Ford Trucks az F-MAX Select mellett bemutatta a hidrogénnel működő belső égésű motorját is, amely fontos vívmány a fenntartható műszaki megoldások terén. Ez is része annak a törekvésnek, hogy a gyártó az F járműgenerációval jelentős áttörést érjen el a nehéz-teherautók piacán a nulla károsanyag-kibocsátás, a hálózatba kapcsolhatóság és az önvezetés terén. A vállalat elkötelezte magát az iránt, hogy 2040-re csak helyileg nulla károsanyag-kibocsátású haszongépjárműveket gyártson.

E-teherautó élenjáró teherbírással

Ennek jegyében indította útjára a Ford Trucks a NextETRUCK projektet is, amelynek célja új generációs elektromos tehergépkocsik kifejlesztése. Az Európai Unió Horizon Europe elnevezésű kutatási és fejlesztési alapjából kétmillió eurós támogatást kapott ez a projekt. A Ford Trucks annyit már előrebocsátott, hogy olyan tisztán elektromos hajtású, 16 tonna össztömegű teherautót fejleszt, amely kategóriájában a legnagyobb hasznos teherbírást nyújtja majd a lényegesen kisebb saját tömegnek köszönhetően. A modellt hat hónapig valós üzemelési körülmények között tesztelik majd a Ford Otosan gyárai között. A program célja a fejlett hőszabályozás és a jármű hangjelzéssel figyelmeztető rendszerének vizsgálata is. A Ford Trucks tehát minden eddiginél magasabb fokozatba kapcsolt a fejlesztések terén.





Megosztom másokkal

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.

A név kötelez

Főként az alumínium billencsek mestereként ismerhetjük a Benalu márkát. Az alapítók – Hubert Pora és Dominique Bonduelle urak – már a cég nevével is erre utaltak, amikor a francia bennes (billencs) és az alumínium szavak összetételével jegyezték be cégüket 1967-ben.

Gördülékeny elemcsere

Habár nem nevezhető új koncepciónak, mindeddig senkinek sem sikerült széles körben megvalósítania az elektromos haszonjárművek akkumulátorcserélő rendszerét. Eddig, ugyanis az Isuzu egy olyan koncepciót mutatott be, ami akár működőképes is lehet!

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.