Úttörő újdonságokkal megrakodva

Nem kevesebb mint hét világpremierrel, köztük áttörő innovációkkal, vesz részt a hűtős felépítmények és pótkocsik specialistájaként számontartott Lamberet a SOLUTRANS haszonjármű-kiállításon november 16. és 20. között. A kiállított újdonságokat három kulcsszó köti össze: helyileg nulla károsanyag-kibocsátás, ésszerűsítés és hatékonyság.

Közzétéve:

Ma már szinte a teljes európai haszonjárműipar villamosítási lázban ég, így sorra jelennek meg a különféle elektromos hajtási megoldások. Természetesen a Lamberet sem kivétel ez alól, hiszen a francia gyártó már egytől száz köbméter raktérfogatig kínál tisztán elektromosan üzemelő aggregátokkal hűtött felépítményeket. Az SR2 FRESH2 többkamrás félpótkocsi elektromos hűtőaggregátját hidrogénnel működő üzemanyagcellás rendszer látja el árammal, így nincs szükség nagy tömegű akkumulátorcsomag cipelésére. Ezt a világújdonságot a Bosch, a Carrier Transicold és a STEF fuvarozóvállalattal együttműködve mutatja be a Lamberet. Az SR2-e szintén egy többkamrás félpótkocsi elektromos hűtőaggregáttal felszerelve, ám ennek energiaellátásáról akkumulátorok gondoskodnak. Ezek menet közben az SAF generátorral ellátott pótkocsitengelye által rekuperációval, illetve generátorüzemmel vagy álló helyzetben külső áramforrásról is tölthetők. Ugyanakkor a Renault Trucks D Z.E. típusú, 26 tonnás, tisztán elektromos hajtású fülke-alvázra szerelt FRIGOLINE HD hűtődobozos felépítmény aggregátjának működtetéséhez napelemeket helyeznek el a tetőn. A Peugeot e-Expert elektromos furgon pedig a Lamberet hőszigetelési megoldását az eCoolJet 106 aggregáttal társítja. Ezek együtt olyannyira hatékonyak, hogy nincs is szükség külön akkumulátorcsomagra. Ráadásul a Lamberet a felépítménygyártók közül elsőként kínálja elektromos hajtású furgonok hűtős átépítését ugyanolyan áron, mint a dízelüzemű kishaszonjárművek esetében!

Forradalmian könnyű hűtőfelépítmények

Ezenkívül a Lamberet bemutatja a fülke-alvázas járművekhez kínált hűtőfelépítményeinek új generációját FRIGOLIGHT néven. Ennek legfőbb újdonsága, hogy a tömeget 25, míg a légellenállási együtthatót 20 százalékkal csökkentették a jelenlegi FRIGOLINE termékcsaládhoz képest. Ezt többek között úgy érték el, hogy az új, akár tíz köbméter raktérfogatig alkalmazható eCooljet 206 hűtőaggregátot a tetőpanelbe integrálták.

Hatékonyabb üzemeltetés

A francia gyártó szeretné az elosztófuvarozást végző járművezetők mindennapos rutinfeladatait is megreformálni. Ezért bemutatja a világ első hangvezérlésű felépítményirányító rendszerét fülke-alvázas gépkocsikhoz és félpótkocsikhoz egyaránt. A Multiplex Lamberet hálózatba kapcsolhatósági alkalmazáson alapulva az „OK Lamberet” vezényszóval irányítható az emelőhátfal, a biztonsági világítás és több más funkció. Ezáltal biztonságosabb, gyorsabb és kényelmesebb lehet a munkavégzés.

Fokozott biztonság 

Persze a biztonsággal még alaposabban foglalkoztak a Lamberet szakemberei, ugyanis megalkották a világ első automatikus rakodási indításgátlóját (Automatic Drop Immobilizer, ADI). Ezt a megoldást az hívta életre, hogy számos esetben a jármű úgy indul el a rámpától, hogy a rakodógép még nem fejezte be a munkáját. Az ADI az RFID technika segítségével érzékeli, ha a rakodógép még a raktérnél tartózkodik, és blokkolja az elindulást, ezáltal akár életeket is menthet. Az automatikus és karbantartásmentes rendszer utólag is könnyedén és költséghatékonyan telepíthető bármilyen félpótkocsiba vagy fülke-alvázas járműbe, a rakodóhelyeken pedig nincs szükség új szerkezetek beépítésére vagy áramellátás biztosítására.

További fontos újítások

Mindemellett a Lamberet bemutatja a rendkívül könnyű és törésálló ERGOWALL válaszfalat a többkamrás modellekhez, a nulla Celsius-fok alatti hőmérsékletekhez készült, teljesen pneumatikus és automatikus DISTRI+ hátsó függönyt és a SAFELIGHT törésálló villogó forgólámpákat. Továbbá a kiállítás látogatói megtekinthetik az SR2 hűtős félpótkocsi áttervezett hátsó részét is, amely nagyobb védelmet nyújt az aláfutásos balesetek ellen, valamint aerodinamikusabb a kialakítása. A Lamberet e számos újítása közül az SR2 FRESH2 félpótkocsit, a FRIGOLIGHT felépítménycsaládot, a hangvezérlést és az ADI-t a SOLUTRANS innovációs díjára is benevezte.





Megosztom másokkal

PRAKTIKUS MEGOLDÁS AZ ASZFALTOZÁSHOZ ÉS AZ ÖMLESZTETTÁRU-SZÁLLÍTÁSHOZ: A TELJESEN ÁTDOLGOZOTT KÖGEL BILLENŐPLATÓS FÉLPÓTKOCSI

Robusztusabb, rugalmasabb és egyedibb: a Kögel billenő félpótkocsi egy olyan, teljesen átdolgozott kivitelben mutatkozik be a 2022-es Baumán, amely az ügyfelek legfontosabb igényeit tartja szem előtt. Két változat lesz megtekinthető: egy hőszigetelt vályús felépítmény aszfaltburkoláshoz, és egy ömlesztett szállításra alkalmas, hengeres, teljes egészében acél test.

A SOKOLDALÚ MEGOLDÁS ÉPÍTŐANYAG-SZÁLLÍTMÁNYOZÁSHOZ: A KÖGEL ALAKÍTHATÓ PLATÓS FÉLPÓTKOCSI SOKFÉLE MEGOLDÁST KÍNÁL

A Kögel Multi az építőanyagok és időjárásálló rakományok szállítására szolgáló platóspótkocsi-sorozat bevált, sokoldalúan használható felépítményváltozata. Leszerelhető felépítményelemeinek köszönhetően a Multi túlméretes, azaz túl széles vagy túl hosszú rakományok szállítására is alkalmas. A Kögel a világ első számú építőipari szakkiállításán, a 2022. október 24. és 30. között Münchenben megrendezésre kerülő Baumán mutatta be, mit tud a … Continued

Új kazahsztáni forgalmazójával a Ford Trucks előtt megnyílik Eurázsia „központi folyosója”

Újonnan alapított forgalmazója, a kazahsztáni székhelyű Turbo Trucks Kazakhstan által a Ford Trucks, a nehéz haszongépjárművek iparágának globális márkája kiterjeszti nemzetközi szolgáltatásait Eurázsia fontos közúti fuvarozási átjáróján keresztül. A Ford Trucks célja megbízható, magas színvonalú szolgáltatásokat nyújtani a modern Selyemútként is emlegetett „Középső közlekedési folyosó” piacain, a nemzetközi kereskedelem egyik kulcsfontosságú útvonala mentén.

A Ford Trucks bejelentette az első üzemanyagcellás F-MAX modelljének fejlesztését

A nulla károsanyag-kibocsátás elérése érdekében tett erőfeszítéseit megsokszorozva a Ford Trucks felvette stratégiai partnerei közé az üzemanyagcella-szállító és -fejlesztő Ballard Power Systems vállalatot. Az együttműködés az Európai Unió által kezdeményezett Horizon Europe ZEFES projekt egyik meghatározó eleme. A Ford Trucks célja az első üzemanyagcellás elektromos (FCEV) F-MAX megalkotása az innovatív együttműködés keretében.

Billencsfélpótkocsik nagymestere

Közel húsz éve gyárt billenőfelépítményes és rakoncás pótkocsikat, illetve mezőgazdasági dollykat a lengyelországi Nysa városában működő MEGA, amely 2017 óta a méltán elismert Benalu cégcsoport tagja. A MEGA termékek magyarországi importőre pedig a Delta-Truck Kft., amelynek széles haszonjármű-kínálatát immár három éve gazdagítják ezek a kiváló minőségű pótkocsik.