Kögel félpótkocsikat szerzett be a Waberer’s International Zrt.
Száz Kögel Mega Rail félpótkocsit rendelt meg a Waberer’s International Zrt., az első járművek pedig már április elején üzembe álltak a vállalat flottájában. A különleges kialakítású pótkocsik egy új projekt keretében teljesítenek szolgálatot.
Igen fontos áttörést jelent ez a beszerzés a Kögel számára, hiszen a Waberer’s International Zrt. Európa egyik legnagyobb fuvarozóvállalatának számít. A Waberer’s cégcsoport több mint 3500 járműszerelvényt üzemeltet, amelyek közül majdnem háromezer egység nemzetközi forgalomban közlekedik, míg a foglalkoztatottak száma meghaladja a 6500 főt, akik közül több mint ötezren gépkocsivezetőként dolgoznak.
100 új Kögel Mega Rail félpótkocsi
A száz új Kögel Mega Rail félpótkocsi műszaki specifikációját tekintve alapvetően megegyezik a Waberer’s International Zrt. flottájában található többi pótkocsival, vagyis ezek is oldalfal nélküli, függönyponyvás mega kivitelek a rakodáshoz megemelhető tetővel, rolós tetőponyvával, hátul konténerajtóval és acélsodronnyal megerősített biztonsági ponyvával felszerelve. Annyiban viszont különböznek, hogy multimodális, tehát kíséretlen vasúti és hajóforgalomra is alkalmasak. Ehhez a daruzás miatt oldalt megerősített alvázkerettel, a lekötözést segítő gyűrűkkel, vasúti jelölésekkel, felhajtható oldalsó aláfutásgátlókkal és az erősített homlokfalon dokumentumtartóval rendelkeznek.
Újra Kögel pótkocsik a Waberer’s flottában
„Vállalatunk utóbbi több mint tíz évében nem szerepeltek Kögel pótkocsik a flottában. Tavaly kiírtunk egy nyílt tendert, amelyen a műszaki paraméterek, a beszerzési ár, a szervizelés lehetőségei, valamint a visszavásárlási garancia tekintetében mindent egybevetve a Kögel adta a legjobb ajánlatot. Továbbá az is szerepet játszott a döntésben, hogy a Waberer’s International Zrt. a pótkocsik terén kedveli a német gyártmányokat, illetve bízik a német technológiában. A mostani beszerzés egy próbavásárlásnak is tekinthető, ugyanis ha beválnak a Kögel pótkocsik, akkor a későbbiekben tendereink állandó résztvevői lehetnek majd” – mondta Lajkó Ferenc, a Waberer’s International Zrt. vezérigazgatója.
„Ezúttal azért választottunk Ro-La és Ro-Ro forgalomra megfelelő kialakítású félpótkocsikat, mert vállalatunk a 2017-es év egyik új projektje révén szeretne nyitni a multimodális fuvarozás irányába. Ennek keretében Magyarország és Németország között kíséretlen vasúti forgalomban közlekednének a félpótkocsik, míg a La Manche csatornán hajón, kíséretlen forgalomban kelnének át” – tette hozzá a vezérigazgató.
„A Kögel pótkocsikat is öt évig tervezzük üzemeltetni, ahogyan az megszokott a flottánkban. Üzletpolitikánk része ugyanis, hogy minőségi eszközökkel álljunk ügyfeleink rendelkezésére. Ezért fontos számunkra a visszavásárlási garancia, amiben nagyon jó feltételeket adott a Kögel. A pótkocsik karbantartását és javítását saját szervizünkben végezzük majd, amihez a garanciális jogokat is megkaptuk a gyártótól, profi szerelőcsapatunk pedig típusspecifikus továbbképzésben részesült” – egészítette ki Lajkó Ferenc.