Kögel félpótkocsikat szerzett be a Waberer’s International Zrt.

Száz Kögel Mega Rail félpótkocsit rendelt meg a Waberer’s International Zrt., az első járművek pedig már április elején üzembe álltak a vállalat flottájában. A különleges kialakítású pótkocsik egy új projekt keretében teljesítenek szolgálatot.

Közzétéve:

Igen fontos áttörést jelent ez a beszerzés a Kögel számára, hiszen a Waberer’s International Zrt. Európa egyik legnagyobb fuvarozóvállalatának számít. A Waberer’s cégcsoport több mint 3500 járműszerelvényt üzemeltet, amelyek közül majdnem háromezer egység nemzetközi forgalomban közlekedik, míg a foglalkoztatottak száma meghaladja a 6500 főt, akik közül több mint ötezren gépkocsivezetőként dolgoznak.

100 új Kögel Mega Rail félpótkocsi

A száz új Kögel Mega Rail félpótkocsi műszaki specifikációját tekintve alapvetően megegyezik a Waberer’s International Zrt. flottájában található többi pótkocsival, vagyis ezek is oldalfal nélküli, függönyponyvás mega kivitelek a rakodáshoz megemelhető tetővel, rolós tetőponyvával, hátul konténerajtóval és acélsodronnyal megerősített biztonsági ponyvával felszerelve. Annyiban viszont különböznek, hogy multimodális, tehát kíséretlen vasúti és hajóforgalomra is alkalmasak. Ehhez a daruzás miatt oldalt megerősített alvázkerettel, a lekötözést segítő gyűrűkkel, vasúti jelölésekkel, felhajtható oldalsó aláfutásgátlókkal és az erősített homlokfalon dokumentumtartóval rendelkeznek.

Újra Kögel pótkocsik a Waberer’s flottában

„Vállalatunk utóbbi több mint tíz évében nem szerepeltek Kögel pótkocsik a flottában. Tavaly kiírtunk egy nyílt tendert, amelyen a műszaki paraméterek, a beszerzési ár, a szervizelés lehetőségei, valamint a visszavásárlási garancia tekintetében mindent egybevetve a Kögel adta a legjobb ajánlatot. Továbbá az is szerepet játszott a döntésben, hogy a Waberer’s International Zrt. a pótkocsik terén kedveli a német gyártmányokat, illetve bízik a német technológiában. A mostani beszerzés egy próbavásárlásnak is tekinthető, ugyanis ha beválnak a Kögel pótkocsik, akkor a későbbiekben tendereink állandó résztvevői lehetnek majd” – mondta Lajkó Ferenc, a Waberer’s International Zrt. vezérigazgatója.

Az új Kögel félpótkocsikat Massimo Dodoni, a Kögel Trailer GmbH & Co. KG értékesítési vezetője (jobb oldalon) adta át Lajkó Ferencnek, a Waberer’s International Zrt. vezérigazgatójának (bal oldalon).

„Ezúttal azért választottunk Ro-La és Ro-Ro forgalomra megfelelő kialakítású félpótkocsikat, mert vállalatunk a 2017-es év egyik új projektje révén szeretne nyitni a multimodális fuvarozás irányába. Ennek keretében Magyarország és Németország között kíséretlen vasúti forgalomban közlekednének a félpótkocsik, míg a La Manche csatornán hajón, kíséretlen forgalomban kelnének át” – tette hozzá a vezérigazgató.

„A Kögel pótkocsikat is öt évig tervezzük üzemeltetni, ahogyan az megszokott a flottánkban. Üzletpolitikánk része ugyanis, hogy minőségi eszközökkel álljunk ügyfeleink rendelkezésére. Ezért fontos számunkra a visszavásárlási garancia, amiben nagyon jó feltételeket adott a Kögel. A pótkocsik karbantartását és javítását saját szervizünkben végezzük majd, amihez a garanciális jogokat is megkaptuk a gyártótól, profi szerelőcsapatunk pedig típusspecifikus továbbképzésben részesült” – egészítette ki Lajkó Ferenc.





Megosztom másokkal

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.

A név kötelez

Főként az alumínium billencsek mestereként ismerhetjük a Benalu márkát. Az alapítók – Hubert Pora és Dominique Bonduelle urak – már a cég nevével is erre utaltak, amikor a francia bennes (billencs) és az alumínium szavak összetételével jegyezték be cégüket 1967-ben.

Gördülékeny elemcsere

Habár nem nevezhető új koncepciónak, mindeddig senkinek sem sikerült széles körben megvalósítania az elektromos haszonjárművek akkumulátorcserélő rendszerét. Eddig, ugyanis az Isuzu egy olyan koncepciót mutatott be, ami akár működőképes is lehet!

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.