Kögel Cargo Coil, Cargo Coil Rail– megújult félpótkocsik

+150 kilogramm rakomány – Rugalmas, költséghatékony megoldások a Delta-Truck Kft. kínálatában.

Közzétéve:

A Kögel tavaly frissítette, korszerűsített teljes gyártmánypalettáját, a minőség, a költséghatékonyság és értékállóság jegyében, amelyek azonnal bevezetésre kerültek a hazai pótkocsi piacon is és a tekercságyas kivitelek átdolgozott változati szintén elérhetők.

A legnagyobb kihívást mindig a nagy fokú szerkezeti szilárdság, a minél nagyobb hasznos teherbírás és lehető legkisebb önsúly hármasa adja. A legújabb Cargo Coil minimális önsúlya 6650 kilogramm, a vasúti szállításra is alkalmas Cargo Coil Rail alapváltozata 6900 kilogramm. A tekercságynál az új, alacsonyabb, 435 milliméteres hossztartó nemcsak súlycsökkentést eredményezett, hanem alacsonyabb teljes magasságot is, de azonos belmagasság mellett. Így a raktérfogat nem csökkent, ha például raklapos árukat kell szállítani.
Mindkettőnek javult az ívmeneti stabilitása, a hegesztett keretváznak köszönhetően, míg a teljes szélességű kereszttartók nagy hasznos teherbírást és pontszerű terhelést biztosítanak. A szériában 7,2 méter hosszú tekercságy 0,9-2,1 méter átmérőjű lemeztekercsek, valamint szálanyagkötegek szállítását teszi lehetővé. A maximális mechanikai terhelhetőség 30 tonna –, 1,5 méteres szakaszon –, ugyanennyi a maximális teherbírás, legfeljebb 45 tonnás szerelvény-össztömeg mellett.

A rakományok biztonságos rögzítését a tekercságy elejétől egy-egy pár rakoncazseb található, 2050 milliméterenként, kivehető négyzetes rakoncákhoz. Opcióban 5 vagy 8 pár rakoncazseb rendelhető. További opciók a 8 rakoncazseb a külső vázszerkezetben, valamint 2 vagy 4 rakoncazseb a homlokfal mögött. A teljes vázszerkezet szilárdságát a keskenyebb és erősebb, a rakfelület végét lezáró lemez, valamint elöl a csatlakozókonzol (levegő és elektromos) szintén növelik –, az erőhatásokat a hossztartón át, a teljes vázszerkezetre továbbítják.
Az új külső vázprofil jelentősen megkönnyíti a rakományok rögzítését a Vario-Fix pontokkal és a ponyvazárást sem akadályozzák, sőt igény szerint oldalfal is rendelhető. Összesen 13 pár rögzítőszem áll rendelkezésre szériában, opcióban rögzítőhoroggal (2500/4000 kg teherbírással választható). A függönyponyvázat és horgainak rögzítőhevederei egyaránt aramidszálas erősítéssel készülnek.

A Kögel Cargo Coil Rail alapjaiban ugyanaz, mint a fenti kivitel, a lényeges különbségeket a vasúti átrakodáshoz való 4 darab emelőfül, az erre alkalmas tengelyek, valamint 4 pár, egyenként 12 tonna terhelhetőségű rögzítőszem jelenti, kompon történő szállításhoz. A rakományrögzítés teljesíti a DIN EN 12642 Code XL-t, a 2,55 és 2,7 méteres belmagasság pedig a vasúti P385 és P400 előírást. Mindkét típus közös jellemzője, hogy a homlokfal és függőleges oldalszegélye és a hátsó portálajtók kerettel együtt egyaránt alumíniumból készülnek a súlycsökkentés érdekében. Súlycsökkentést eredményez még az emelhető tetőszerkezet opcionális kivitele is (elöl 8×25 mm, hátul 4×50 mm lépcsőzetességgel emelhető). Így a 2,7 méteres belmagasság elöl 2,9 méterig, míg hátul 2,95 méterig állítható általános, nem tekercses, köteges fuvarok esetében. A teljes vázszerkezet és a tengelyek a már közismert KTL-es felületkezelési eljárással védettek. A Delta-Truck Kft. a Kögel magyarországi márkaképviseletét és márkaszerviz feladatait látja el, a pótkocsicentrum-üzletágon belül. Ezáltal a kereskedelem és a javítás terén egyaránt maximális színvonalat nyújt ügyfeleinek, a rugalmas és versenyképes árufuvarozás érdekében.

 

Delta-Truck Kft.
2310 Szigetszentmiklós, Leshegyi Ipari Park 13.
Tel.: +36/24/50-22-22 • fax: +36/24/50-22-33
www.deltatruck.hu

Forrás: K. B. Reflektor • Camion Truck&Bus • 2018/6 19

 





Megosztom másokkal

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról kérdeztük Gőgh Ferenc cégvezetőt.

Ideális választás

Munkába állt az első magyarországi Ford Trucks F-Line nyerges vontató. A hajdúböszörményi ifj. Nagy-Timpanon Bt. pontosan olyan alkalmazási profillal üzemelteti majd a járművet, amilyenre ezt a vadonatúj típust tervezték. A narancssárga vontató ugyanis egy nyitott platós, illetve egy billenőteknős félpótkocsival felváltva belföldi rövid távú építőipari fuvarozást végez majd.

A Ford Trucks újabb mérföldkőhöz érkezett

Fokozatosan közelítve egyik fő célkítűzése, a karbonsemlegesség felé, a Ford Trucks újabb jelentős projektet írt alá a fenntartható szállítmányozási technológiák terén. Miután tavaly működésbe hozta az egyhengeres hidrogénhajtású motorját, a Ford Trucks most először sikerrel beindította a többhengeres hidrogénhajtású H2-Ecotorq motort is.

A Ford Trucks folytatja az erőteljes terjeszkedést Európában

A holland piacra való belépéssel a Ford Trucks teljessé teszi Benelux-államok-beli terjeszkedését Globális terjeszkedése következő állomásaként a Ford Trucks belépett Hollandiába, meghódítva ezzel Európa egyik kulcsfontosságú piacát. A csatlakoztathatósági technológiának köszönhetően megkülönböztetett helyet elfoglaló F-MAX és az új F-LINE sorozat járműveivel a Ford Trucks hatékony és vadonatúj technológiákra épülő megoldásokat kínál a kiterjedt holland vevőkör … Continued

Három évtizednyi siker

Idén ünnepli harmincéves jubileumát a haszonjárműbérlési piac élenjáró szereplője, a VIARENT Kft. A cég úttörőként teremtette meg ezt a szolgáltatást hazánkban, és folyamatos innovációival azóta is meghatározó ezen a területen, immár nemzetközi szinten is. Ebből a jeles alkalomból beszélgettünk Stefkó Péterrel, a Delta-Truck cégcsoport vezetőjével a VIARENT szolgáltatásairól, múltjáról, jelenéről és jövőjéről.