Kögel Cargo Coil, Cargo Coil Rail– megújult félpótkocsik

+150 kilogramm rakomány – Rugalmas, költséghatékony megoldások a Delta-Truck Kft. kínálatában.

Közzétéve:

A Kögel tavaly frissítette, korszerűsített teljes gyártmánypalettáját, a minőség, a költséghatékonyság és értékállóság jegyében, amelyek azonnal bevezetésre kerültek a hazai pótkocsi piacon is és a tekercságyas kivitelek átdolgozott változati szintén elérhetők.

A legnagyobb kihívást mindig a nagy fokú szerkezeti szilárdság, a minél nagyobb hasznos teherbírás és lehető legkisebb önsúly hármasa adja. A legújabb Cargo Coil minimális önsúlya 6650 kilogramm, a vasúti szállításra is alkalmas Cargo Coil Rail alapváltozata 6900 kilogramm. A tekercságynál az új, alacsonyabb, 435 milliméteres hossztartó nemcsak súlycsökkentést eredményezett, hanem alacsonyabb teljes magasságot is, de azonos belmagasság mellett. Így a raktérfogat nem csökkent, ha például raklapos árukat kell szállítani.
Mindkettőnek javult az ívmeneti stabilitása, a hegesztett keretváznak köszönhetően, míg a teljes szélességű kereszttartók nagy hasznos teherbírást és pontszerű terhelést biztosítanak. A szériában 7,2 méter hosszú tekercságy 0,9-2,1 méter átmérőjű lemeztekercsek, valamint szálanyagkötegek szállítását teszi lehetővé. A maximális mechanikai terhelhetőség 30 tonna –, 1,5 méteres szakaszon –, ugyanennyi a maximális teherbírás, legfeljebb 45 tonnás szerelvény-össztömeg mellett.

A rakományok biztonságos rögzítését a tekercságy elejétől egy-egy pár rakoncazseb található, 2050 milliméterenként, kivehető négyzetes rakoncákhoz. Opcióban 5 vagy 8 pár rakoncazseb rendelhető. További opciók a 8 rakoncazseb a külső vázszerkezetben, valamint 2 vagy 4 rakoncazseb a homlokfal mögött. A teljes vázszerkezet szilárdságát a keskenyebb és erősebb, a rakfelület végét lezáró lemez, valamint elöl a csatlakozókonzol (levegő és elektromos) szintén növelik –, az erőhatásokat a hossztartón át, a teljes vázszerkezetre továbbítják.
Az új külső vázprofil jelentősen megkönnyíti a rakományok rögzítését a Vario-Fix pontokkal és a ponyvazárást sem akadályozzák, sőt igény szerint oldalfal is rendelhető. Összesen 13 pár rögzítőszem áll rendelkezésre szériában, opcióban rögzítőhoroggal (2500/4000 kg teherbírással választható). A függönyponyvázat és horgainak rögzítőhevederei egyaránt aramidszálas erősítéssel készülnek.

A Kögel Cargo Coil Rail alapjaiban ugyanaz, mint a fenti kivitel, a lényeges különbségeket a vasúti átrakodáshoz való 4 darab emelőfül, az erre alkalmas tengelyek, valamint 4 pár, egyenként 12 tonna terhelhetőségű rögzítőszem jelenti, kompon történő szállításhoz. A rakományrögzítés teljesíti a DIN EN 12642 Code XL-t, a 2,55 és 2,7 méteres belmagasság pedig a vasúti P385 és P400 előírást. Mindkét típus közös jellemzője, hogy a homlokfal és függőleges oldalszegélye és a hátsó portálajtók kerettel együtt egyaránt alumíniumból készülnek a súlycsökkentés érdekében. Súlycsökkentést eredményez még az emelhető tetőszerkezet opcionális kivitele is (elöl 8×25 mm, hátul 4×50 mm lépcsőzetességgel emelhető). Így a 2,7 méteres belmagasság elöl 2,9 méterig, míg hátul 2,95 méterig állítható általános, nem tekercses, köteges fuvarok esetében. A teljes vázszerkezet és a tengelyek a már közismert KTL-es felületkezelési eljárással védettek. A Delta-Truck Kft. a Kögel magyarországi márkaképviseletét és márkaszerviz feladatait látja el, a pótkocsicentrum-üzletágon belül. Ezáltal a kereskedelem és a javítás terén egyaránt maximális színvonalat nyújt ügyfeleinek, a rugalmas és versenyképes árufuvarozás érdekében.

 

Delta-Truck Kft.
2310 Szigetszentmiklós, Leshegyi Ipari Park 13.
Tel.: +36/24/50-22-22 • fax: +36/24/50-22-33
www.deltatruck.hu

Forrás: K. B. Reflektor • Camion Truck&Bus • 2018/6 19

 





Megosztom másokkal

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.

A név kötelez

Főként az alumínium billencsek mestereként ismerhetjük a Benalu márkát. Az alapítók – Hubert Pora és Dominique Bonduelle urak – már a cég nevével is erre utaltak, amikor a francia bennes (billencs) és az alumínium szavak összetételével jegyezték be cégüket 1967-ben.

Gördülékeny elemcsere

Habár nem nevezhető új koncepciónak, mindeddig senkinek sem sikerült széles körben megvalósítania az elektromos haszonjárművek akkumulátorcserélő rendszerét. Eddig, ugyanis az Isuzu egy olyan koncepciót mutatott be, ami akár működőképes is lehet!