Kögel Cargo Coil, Cargo Coil Rail– megújult félpótkocsik

+150 kilogramm rakomány – Rugalmas, költséghatékony megoldások a Delta-Truck Kft. kínálatában.

Közzétéve:

A Kögel tavaly frissítette, korszerűsített teljes gyártmánypalettáját, a minőség, a költséghatékonyság és értékállóság jegyében, amelyek azonnal bevezetésre kerültek a hazai pótkocsi piacon is és a tekercságyas kivitelek átdolgozott változati szintén elérhetők.

A legnagyobb kihívást mindig a nagy fokú szerkezeti szilárdság, a minél nagyobb hasznos teherbírás és lehető legkisebb önsúly hármasa adja. A legújabb Cargo Coil minimális önsúlya 6650 kilogramm, a vasúti szállításra is alkalmas Cargo Coil Rail alapváltozata 6900 kilogramm. A tekercságynál az új, alacsonyabb, 435 milliméteres hossztartó nemcsak súlycsökkentést eredményezett, hanem alacsonyabb teljes magasságot is, de azonos belmagasság mellett. Így a raktérfogat nem csökkent, ha például raklapos árukat kell szállítani.
Mindkettőnek javult az ívmeneti stabilitása, a hegesztett keretváznak köszönhetően, míg a teljes szélességű kereszttartók nagy hasznos teherbírást és pontszerű terhelést biztosítanak. A szériában 7,2 méter hosszú tekercságy 0,9-2,1 méter átmérőjű lemeztekercsek, valamint szálanyagkötegek szállítását teszi lehetővé. A maximális mechanikai terhelhetőség 30 tonna –, 1,5 méteres szakaszon –, ugyanennyi a maximális teherbírás, legfeljebb 45 tonnás szerelvény-össztömeg mellett.

A rakományok biztonságos rögzítését a tekercságy elejétől egy-egy pár rakoncazseb található, 2050 milliméterenként, kivehető négyzetes rakoncákhoz. Opcióban 5 vagy 8 pár rakoncazseb rendelhető. További opciók a 8 rakoncazseb a külső vázszerkezetben, valamint 2 vagy 4 rakoncazseb a homlokfal mögött. A teljes vázszerkezet szilárdságát a keskenyebb és erősebb, a rakfelület végét lezáró lemez, valamint elöl a csatlakozókonzol (levegő és elektromos) szintén növelik –, az erőhatásokat a hossztartón át, a teljes vázszerkezetre továbbítják.
Az új külső vázprofil jelentősen megkönnyíti a rakományok rögzítését a Vario-Fix pontokkal és a ponyvazárást sem akadályozzák, sőt igény szerint oldalfal is rendelhető. Összesen 13 pár rögzítőszem áll rendelkezésre szériában, opcióban rögzítőhoroggal (2500/4000 kg teherbírással választható). A függönyponyvázat és horgainak rögzítőhevederei egyaránt aramidszálas erősítéssel készülnek.

A Kögel Cargo Coil Rail alapjaiban ugyanaz, mint a fenti kivitel, a lényeges különbségeket a vasúti átrakodáshoz való 4 darab emelőfül, az erre alkalmas tengelyek, valamint 4 pár, egyenként 12 tonna terhelhetőségű rögzítőszem jelenti, kompon történő szállításhoz. A rakományrögzítés teljesíti a DIN EN 12642 Code XL-t, a 2,55 és 2,7 méteres belmagasság pedig a vasúti P385 és P400 előírást. Mindkét típus közös jellemzője, hogy a homlokfal és függőleges oldalszegélye és a hátsó portálajtók kerettel együtt egyaránt alumíniumból készülnek a súlycsökkentés érdekében. Súlycsökkentést eredményez még az emelhető tetőszerkezet opcionális kivitele is (elöl 8×25 mm, hátul 4×50 mm lépcsőzetességgel emelhető). Így a 2,7 méteres belmagasság elöl 2,9 méterig, míg hátul 2,95 méterig állítható általános, nem tekercses, köteges fuvarok esetében. A teljes vázszerkezet és a tengelyek a már közismert KTL-es felületkezelési eljárással védettek. A Delta-Truck Kft. a Kögel magyarországi márkaképviseletét és márkaszerviz feladatait látja el, a pótkocsicentrum-üzletágon belül. Ezáltal a kereskedelem és a javítás terén egyaránt maximális színvonalat nyújt ügyfeleinek, a rugalmas és versenyképes árufuvarozás érdekében.

 

Delta-Truck Kft.
2310 Szigetszentmiklós, Leshegyi Ipari Park 13.
Tel.: +36/24/50-22-22 • fax: +36/24/50-22-33
www.deltatruck.hu

Forrás: K. B. Reflektor • Camion Truck&Bus • 2018/6 19

 





Megosztom másokkal

Minden, ami vontatható

Egészen egyedi igények szerinti szállítóeszközre lenne szükség? Személyautó mögé, esetleg teherautó-felépítményként, netán nehézvontatós járműszerelvény formájában? Széles palettával, mondjuk 750 kilogrammtól egészen 50 tonna össztömegig? Nos, a megoldás csakis a Delta-Truck kínálatának egyik legsokoldalúbb tagja, a Humbaur lehet!

Újabb mesterek újabb különleges feladatokra

Néhány hete már gyűjtöttünk egy csokorra valót a Broshuis ügyfeleinek kiszállított, speciális pótkocsik és alkalmazások közül. Ezúttal legalább annyira különleges és a tekinteteket sem kevésbé vonzó megoldásokat mutatunk be. A szerte Európában, üzemelő pótkocsik – és szállítmányaik – aligha számítanak mindennaposnak.

A VIARENT újabb lépést tett Szlovákiában: felvásárolta az MHC Mobility nehézjármű flottáját

A VIARENT – Közép-Európa meghatározó haszonjármű-bérbeadó vállalata – tovább erősíti jelenlétét Szlovákiában: sikeresen felvásárolta az MHC Mobility Slovakia nehézgépjármű flottáját. Az akvizíció stratégiai jelentőségű mérföldkő a vállalat régiós terjeszkedésében, és új szintre emeli szolgáltatási kapacitását a szlovák piacon, ahol a VIARENT már több mint egy évtizede, 2013 óta van jelen, a Delta-Truck s.r.o. márkanév alatt.

Könnyű eszköz nehéz munkára

Aligha vitatná bárki, nehéz kenyér a konténerezés. Embert, vontatót és pótkocsit is igencsak próbára tesz a kikötői daruk és a vágányrengetegek közepén sürgölődő átrakók világa. A Delta-Truck Kft. kínálatában immár két évtizede szereplő Kögel márka konténerszállító félpótkocsicsaládjának új tagja, a Port 20 azonban a szó szoros értelmében is „könnyedén” abszolválja a húszlábas konténerek szállításának feladatát.

Sajtóközlemény

2025. április 17. A Ford Trucks az Egyesült Királyságra és Írországra is kiterjeszti nemzetközi hivatalos szervizhálózatát: Támogatás az ügyfeleknek minden útvonalon