Hűtősök forró innovációkkal – A Lamberet újdonságai

Helyileg nulla károsanyag-kibocsátás, ésszerűsítés és hatékonyság – e három kulcsszó jegyében összesen hét világpremierrel, köztük áttörő újításokkal rukkolt elő a francia Lamberet.

Elérte a felépítménygyártókat is az európai haszonjárműipar villamosítási hulláma. Így a Lamberet már egytől száz köbméter raktérfogatig kínál tisztán elektromosan működő aggregátokkal hűtött termékeket.

Az SR2 Fresh2 hűtős félpótkocsi elektromos hűtőaggregátjának áramellátásáról hidrogénnel működő üzemanyagcella gondoskodik

A gyártó egyik világújdonságaként az SR2 Fresh2 többkamrás félpótkocsi villamos hűtőaggregátjának áramellátásáról hidrogénnel működő üzemanyagcellás rendszer gondoskodik, ami kiváltja a nehéz akkumulátorcsomagot. Ezt a Bosch beszállítóval, valamint a Carrier Transicold és az STEF fuvarozóvállalatokkal közösen mutatta be a hűtős pótkocsik és felépítmények francia specialistája. Az SR2-e is egy elektromos hűtőaggregáttal felszerelt többkamrás félpótkocsi, azonban ez akkumulátorokról kapja az energiát. Ezeket pedig az SAF generátorával ellátott pótkocsitengelye rekuperációval vagy generátorüzemmel tölti, illetve külső forrásról is táplálhatók.

A Frigoline HD elektromos hűtőaggregátja a tetőn elhelyezett napelemektől kapja az energiát

Míg a Renault Trucks D Z.E. elektromos hajtású, a 26 tonna megengedett össztömegű fülke-alvázra került Frigoline HD hűtőfelépítmény aggregátját a tetőre szerelt napelemek működtetik. A Peugeot e-Expert elektromos furgon különlegessége, hogy a Lamberet hőszigetelési megoldását az eCoolJet 106 aggregáttal ötvözi. Ez a párosítás olyan hatékony, hogy külön akkumulátorcsomagra sincs szükség.

Mindemellett a Lamberet kiállította a fülke-alvázas járművekhez kínált hűtőfelépítményeinek új generációját is. A Frigolight termékek legfontosabb újdonsága, hogy tömegük 25, légellenállási együtthatójuk pedig 20 százalékkal csökkent elődjeikhez képest, ugyanis az új eCooljet 206 hűtőaggregátot a tetőpanelbe integrálták.

Az automatikus rakodási indításgátló befékezve tartja a járművet, amíg a rakodógép nem fejezte be a munkáját

A francia gyártó szintén fontos újdonsága a világ első hangvezérlésű felépítményirányító rendszere, amelynél egy alkalmazáson keresztül vezényszóval irányítható az emelőhátfal, a biztonsági világítás és több más funkció is. Szintén világújdonságnak számít az RFID-technikát használó automatikus rakodási indításgátló. Ennek ötletét az adta, hogy a járművek gyakran azelőtt elhajtanak a rámpától, hogy a rakodógép befejezte volna a munkáját. Az automatikus és karbantartásmentes rendszer utólag is egyszerűen és olcsón beépíthető a járművekbe.

A hangvezérlésű felépítményirányító rendszer esetében a járművezető egy alkalmazáson keresztül vezényszóval irányíthat számos funkciót

A Lamberet további újdonsága a rendkívül könnyű és törésálló Ergowall válaszfal a többkamrás modellekhez, a nulla Celsius-fok alatti hőmérsékletekhez kifejlesztett, teljesen pneumatikus és automatikus Distri+ hátsó függöny, valamint a Safelight törésbiztos forgólámpa. Ezenkívül a francia márka szakemberei áttervezték az SR2 hűtős félpótkocsi hátsó részét, hogy hatásosabb védelmet nyújtson aláfutásos balesetek során, valamint javuljon az aerodinamikája. A Lamberet tehát ismét megmutatta, hogy nem ismer tréfát a hűtős félpótkocsik és felépítmények innovációi kapcsán.

Az SR2-e félpótkocsi elektromos hűtőaggregátja akkumulátorokról kapja az energiát, amelyeket az SAF generátorral ellátott pótkocsitengelye rekuperációval vagy generátorüzemmel tölt

Chilkó Szabolcs

Forrás: www.rollingtons.hu

  • 1 szavazat2 szavazat3 szavazat4 szavazat5 szavazat (Nincs szavazat) -
    Loading...