Hűtős pótkocsik nagymestere

Kifejezetten hűtős felépítmények és pótkocsik fejlesztésére, illetve gyártására szakosodott a Lamberet, amely több mint félévszázados tapasztalattal büszkélkedhet ezen a területen. A francia gyártó így nem ismer lehetetlent, minden hűtős fuvarfeladatra optimális megoldást tud nyújtani ügyfeleinek.

Közzétéve:

Több mint nyolcvan évvel ezelőtt, 1935-ben kezdődött a Lamberet sikertörténete, amely 1965 óta több mint kétszázezer járművet gyártott. A vállalat az öt európai gyárában jelenleg már ezer főt alkalmaz, és évente hétezer pótkocsit értékesít negyven európai, észak-amerikai, közel-keleti és ázsiai országba. Termékeivel egy és száz köbméter raktérfogat között minden hűtős alkalmazásra optimális megoldást kínál, hiszen hűtőfelépítményes utánfutókat, kishaszonjárművekre és nagytehergépkocsikra szerelhető hűtőfelépítményeket, hűtős pótkocsikat és félpótkocsikat, valamint hűtős cserefelépítményeket is gyárt.

Könnyű, mégis jól szigetel

Habár a Lamberet igen sokszínű termékpalettával rendelkezik, minden gyártmányának közös ismérve a kis tömeg és a rendkívül jó hőszigetelés. Ez annak köszönhető, hogy a gyártó szendvicspaneljeinek fegyverzete fém helyett kompozitból készül, ami számos előnyt nyújt. A 16 százalékkal jobb hőszigetelési együtthatójukon túlmenően gyenge a hővezető képességük, ezáltal előnyösebbek többkamrás alkalmazásokhoz, jobban ellenállnak a sérüléseknek és nem korrodálnak.

Minden feladatra külön pótkocsi

A Lamberet további sajátossága, hogy koncepcionálisan minden hűtős alkalmazásra más-más modellt kínál. Így az akár 38 tonna műszakilag megengedett legnagyobb össztömegű, akár 95 köbméter raktérfogatú és 33, illetve két rakszinttel 66 raklap kapacitású SR2 félpótkocsik sokféle kivitellel szerepelnek a gyártó palettáján. A Green Liner modell a könnyített felépítésével csökkenti a szerelvény üzemanyag-fogyasztását, míg a Heavy Duty az erősített szerkezetével az elosztófuvarozással járó nagy igénybevételt is kiválóan tűri. A Super Beef modellt kifejezetten akasztott hús szállításához alakították ki, a Super Duplex két rakodási szintet kínál, a Pharmasafe+ pedig fokozott biztonságot nyújt gyógyszerszállításhoz. A Super City a két elektrohidraulikusan kormányzott tengelyével városi fuvarokhoz ideális, míg az X-City a kéttengelyes felépítésével és nagy bekormányzási szögű hátsó tengelyével különösen szűk városi környezetben is jól elboldogul. Nevükből következően a Rail>Road modellek vasúton is szállíthatók.

Üzemeltetői tapasztalatok

Mindezeknek a terméktulajdonságoknak, illetve előnyöknek köszönhetően hazánkban is egyre többen választják a Lamberet hűtős pótkocsikat. Például a 2009-ben alapított Szabo Frigo Cargo Kft., amelynek hűtős nemzetközi expressz áruszállítás az elsődleges profilja. A cég élelmiszereket, gyógyszereket, hűtést igénylő ipari ragasztókat, veszélyes anyagokat és robbanóanyagokat is szállít nemzetközi viszonylatban az Európai Unión belül. Flottájában kishaszonjárművek, hűtődobozos tehergépkocsik és nyerges szerelvények is szerepelnek. „Mintegy öt évvel ezelőtt szereztük be első Lamberet félpótkocsinkat próbaképpen, mivel kíváncsiak voltunk a szakmai körökben a hűtős pótkocsik specialistájának tartott márka termékeire. Előnyeik közül elsőként emelném ki a kedvező saját tömegüket, hiszen mintegy ötszáz kilogrammal könnyebbek a más márkájú félpótkocsijainknál. Továbbá a panelek fegyverzete műanyagból készül, azaz hőhídmentes, a sok opciónak köszönhetően pedig jól személyre szabhatók a járművek. A dupla rakszint és a válaszfal is kiváló, tartós kivitelezésű. Nem utolsósorban a pótkeréktartó a legjobb elhelyezésű a piacon, többek között ezért a gépkocsivezető kollégáink is kedvelik a Lamberet járműveket. Így ma már 12 Lamberet SR2 HD félpótkocsit üzemeltetünk” – nyilatkozta Szabó Zsolt, a Szabo Frigo Cargo Kft. ügyvezető igazgatója.





Megosztom másokkal

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról kérdeztük Gőgh Ferenc cégvezetőt.

Ideális választás

Munkába állt az első magyarországi Ford Trucks F-Line nyerges vontató. A hajdúböszörményi ifj. Nagy-Timpanon Bt. pontosan olyan alkalmazási profillal üzemelteti majd a járművet, amilyenre ezt a vadonatúj típust tervezték. A narancssárga vontató ugyanis egy nyitott platós, illetve egy billenőteknős félpótkocsival felváltva belföldi rövid távú építőipari fuvarozást végez majd.

A Ford Trucks újabb mérföldkőhöz érkezett

Fokozatosan közelítve egyik fő célkítűzése, a karbonsemlegesség felé, a Ford Trucks újabb jelentős projektet írt alá a fenntartható szállítmányozási technológiák terén. Miután tavaly működésbe hozta az egyhengeres hidrogénhajtású motorját, a Ford Trucks most először sikerrel beindította a többhengeres hidrogénhajtású H2-Ecotorq motort is.

A Ford Trucks folytatja az erőteljes terjeszkedést Európában

A holland piacra való belépéssel a Ford Trucks teljessé teszi Benelux-államok-beli terjeszkedését Globális terjeszkedése következő állomásaként a Ford Trucks belépett Hollandiába, meghódítva ezzel Európa egyik kulcsfontosságú piacát. A csatlakoztathatósági technológiának köszönhetően megkülönböztetett helyet elfoglaló F-MAX és az új F-LINE sorozat járműveivel a Ford Trucks hatékony és vadonatúj technológiákra épülő megoldásokat kínál a kiterjedt holland vevőkör … Continued

Három évtizednyi siker

Idén ünnepli harmincéves jubileumát a haszonjárműbérlési piac élenjáró szereplője, a VIARENT Kft. A cég úttörőként teremtette meg ezt a szolgáltatást hazánkban, és folyamatos innovációival azóta is meghatározó ezen a területen, immár nemzetközi szinten is. Ebből a jeles alkalomból beszélgettünk Stefkó Péterrel, a Delta-Truck cégcsoport vezetőjével a VIARENT szolgáltatásairól, múltjáról, jelenéről és jövőjéről.