Hitelesített hatékonyság

Amikor a DAF 2017 tavaszán bemutatta az átfogóan továbbfejlesztett XF típust, akkor a gyártó a módosítások eredményeként hét százalékkal kisebb átlagos üzemanyag-fogyasztást ígért. Nos, azóta számos teszt igazolta az új XF kiemelkedő takarékosságát, például egy Hollandia és Magyarország között végzett összehasonlító teszt, illetve egy hazánkban valós fuvarfeladatok teljesítése közben végrehajtott belföldi méréssorozat is.

Közzétéve:

Kezdjük a nemzetközi teszttel! A DAF tapasztalt szakemberei úgy választották ki a kifutó és az új generációjú XF vontatót, hogy a specifikációjukban csak a 2017-es újdonságok jelentsék a különbséget. Tehát az alaposan továbbfejlesztett, 460 helyett 480 lóerős és kedvezőbb nyomatékleadási jellegű MX-13 motor, az eddigi ZF AS Tronic helyett a ZF TraXon automatizált sebességváltó, a 2,53 helyett 2,21 áttételű hátsó tengely és az új hajtásláncvezérlő szoftver, hogy csak a legfontosabbakat említsük.

A két szerelvény azonos abroncsnyomás- és légterelő-beállításokkal, egyformán közel teljes terheléssel és egymás mögött legalább ötszáz méteres követési távolsággal haladt a normál közúti forgalomban végzett teszt során, a félpótkocsikat pedig félúton megcserélték. Mindkét szerelvényt egy-egy tapasztalt, profi gyári tesztpilóta vezette, azonos beállításokkal. Az üzemanyag-fogyasztást az FMS és a CAN adatait használó elektronikus rendszerrel, valamint hőmérsékletméréssel korrigált teletankolásos módszerrel is regisztrálták. A nagyon gondosan és szakszerűen végrehajtott összehasonlító teszt eredményeként az XF új generációját képviselő szerelvény Hollandia és Magyarország között Csehországon, Szlovákián át 7,2, míg visszafelé Ausztrián keresztül 7,4 százalékkal kisebb átlagfogyasztást ért el, mint a kifutó, 2015-ös generációjú referenciajármű.

Nem sokkal később az új XF egy belföldi üzemeltetői teszten is bizonyított. A 480 lóerős, Super Space Cab fülkéjű, mega kivitelű modellt sok rakodással járó valós fuvarfeladatok teljesítése közben figyelték meg három hétig. A szerelvény ez alatt 6316 kilométert tett meg Budapest, Győr, Nagykanizsa, Miskolc, Csenger és Békéscsaba érintésével, autópályákon és főútvonalakon egyaránt, átlagosan 36 tonna összgördülőtömeggel. Az üzemeltetési körülmények meghatározásához jó támpontokat ad, hogy a gépkocsivezető 78,3 százalékban használta a sebességtartó automatikát, az átlagsebesség 63,9 kilométer/óra volt, az alapjárati üzemelés aránya meghaladta a 7,5 százalékot és mindvégig működött a légkondicionáló. Mindezek tükrében az új XF 480 Super Space Cab modell 25,4 liter/100 kilométeres átlagfogyasztása kiválónak mondható.





Megosztom másokkal

A Lamberet az 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 2. rész

A Lamberet hannoveri palettáját bemutató sorozatunk második részének témája az SR2e félpótkocsik elektromossá alakítására, valamint az utólagos elektromos átalakításokra összeállított Lamberet Energy koncepció. A program a szabályozott hőmérsékletű szállítás környezetvédelmi kihívásaira reagálva konkrét és gazdaságilag is megvalósítható megoldásokat kínál az ágazat számára. Fejlett műszaki megoldásokat sorakoztat fel az elektromos energia tárolására, átalakítására és kezelésére. Ezzel … Continued

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 1. rész

Széles palettával érkezett a 2024. szeptember 17. és 22. között rendezett hannoveri IAA Transportation kiállításra a Lamberet. A hűtőpótkocsik és hűtött felépítmények európai specialistája összesen tizenkét innovatív járművet mutatott be, ismét igazolva a hűtési megoldások terén rendelkezésére álló kiemelkedő szakértelmét és bőséges tapasztalatát. A francia gyártó immár hatvan esztendeje tölt be meghatározó szerepet az európai … Continued

Velünk könnyű megfelelni

Hamarosan jóformán minden haszonjárműbe kötelező lesz az okostachográfok legújabb nemzedékét beépíteni. Ennek apropóján a Ford Trucks kényelmes és átlátható csomagajánlatokkal segíti a törvényi megfelelést. Az ezzel megtakarított időt egy kis történelmi visszapillantásra használhatjuk fel.

Humbaur újdonságok – Páratlan paletta

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.