Himnusz a legendás csőrösökhöz

Egy igazi költemény a maga nemében a Mack új generációs, csőrös nyerges vontatója, amelynek a bulldogos gyártó az Anthem, azaz magyarul a Himnusz nevet adta. Habár a látványos jármű az amerikai csőrösök legendáját írja tovább, már a jövő technológiáját vonultatja fel.

Közzétéve:

Teljesen új alapokra helyezett vontatót alkottak a Mack tervezői az Anthem típussal, amelynek fejlesztésekor nagy figyelmet fordítottak a légellenállás csökkentésére a minél kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás érdekében. Végre ez már a tengeren túl is kiemelt szemponttá vált. Így a tetőlégterelőt egy állítható lappal látták el, hogy pontosan a félpótkocsi magasságához lehessen belőni, az alsó terelőlemez feladata pedig a jármű alatti légörvények mérséklése. Ezenkívül a motorházfedél és a lökhárító között is elhelyeztek egy terelőlapot, hogy kedvezőbb legyen a légáramlás, sőt, a vonószemet is leburkolták. További újdonság, hogy a motorházfedél és a lökhárító három-három részből áll, így sérülés esetén olcsóbb a javítás. A külső visszapillantó tükrök rögzítési pontjaihoz pedig rugókat építettek be, így ezek ütközéskor csak behajlanak ahelyett, hogy letörnének. Mindemellett az utolsó csavarig odafigyeltek arra, hogy az Anthem nagyon tartós anyagokból készüljön. A típus korszerűségét jól mutatja, hogy LED-es fényszórókkal is rendelhető.

A kisebb lakásnak is beillő fülke 35 százalékkal tágasabb az elődjénél, és már 216 centiméter a belmagassága. Sokkal több tárolóhellyel látták el, a vezetőülés mögötti gardróbszekrényből pedig asztalka húzható ki például étkezéshez vagy munkavégzéskor a laptop elhelyezéséhez. A fülkébe gyári hűtőszekrény is kerülhet, valamint elektromos előkészítés rendelhető mikrohullámú sütő és televízió beépítéséhez. A kényelmet állítható fényerejű, LED-es belső lámpák, olvasólámpák és a fekhely mellett nyitható, illetve lesötétíthető ablak fokozza.

Az új, ergonomikusabb ülések mellett a műszerfalat is merőben áttervezték a Mack szakemberei, méghozzá több ezer tehergépkocsi-vezető véleménye és javaslata alapján. Ennek eredményeként a kormánykerék alsó része lapított kivitelű, megkönnyítve a ki- és beszállást, illetve az átjárást a pihenőtérbe. Az automatikus sebességváltó nyomógombjait is magasabbra helyezték a középkonzolon, így könnyebb elérni ezeket. A műszerpanelen ötcolos, színes, grafikus központi kijelző áll a gépkocsivezető rendelkezésére, míg a középkonzolra hétcolos érintőképernyő került teherautós navigációs rendszerrel, Apple CarPlay szolgáltatással és a tolatássegítő kamera képének megjelenítésével. Ezenkívül az Anthem típussal mutatkozott be a Mack Connect telematikai rendszer, amely a tehergépkocsik hálózatba kapcsolhatóságát biztosítja. Az extraként négy kerek analóg műszerrel kiegészíthető középkonzol alsó részén új tárolórendszert alakítottak ki, amelyben nagyméretű italos palackok is elférnek.

Az Anthem hajtáslánca is számos opciót kínál. A 13 literes, hathengeres MP 8 dízelmotor akár 505 lóerős kivitelben is rendelhető, a 13 literes, hathengeres MP 8-TC erőforrás pedig számos korszerű megoldásának köszönhetően az elődjénél kilenc százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztásával tűnik ki. Ez utóbbi egység 415–445 lóerő teljesítménnyel, illetve 1980–2520 newtonméter legnagyobb nyomatékkal választható. A sebességváltók kínálatában mDRIVE, illetve mDRIVE HD automatizált (12, 13 vagy 14 fokozattal), Eaton-Fuller, illetve Maxitorque ES kézi és Allison 4000 automatikus váltó is szerepel. Mindezek alapján a Mack Anthem nevét bizonyára sokan valóban himnuszként emlegetik majd.





Megosztom másokkal

PRAKTIKUS MEGOLDÁS AZ ASZFALTOZÁSHOZ ÉS AZ ÖMLESZTETTÁRU-SZÁLLÍTÁSHOZ: A TELJESEN ÁTDOLGOZOTT KÖGEL BILLENŐPLATÓS FÉLPÓTKOCSI

Robusztusabb, rugalmasabb és egyedibb: a Kögel billenő félpótkocsi egy olyan, teljesen átdolgozott kivitelben mutatkozik be a 2022-es Baumán, amely az ügyfelek legfontosabb igényeit tartja szem előtt. Két változat lesz megtekinthető: egy hőszigetelt vályús felépítmény aszfaltburkoláshoz, és egy ömlesztett szállításra alkalmas, hengeres, teljes egészében acél test.

A SOKOLDALÚ MEGOLDÁS ÉPÍTŐANYAG-SZÁLLÍTMÁNYOZÁSHOZ: A KÖGEL ALAKÍTHATÓ PLATÓS FÉLPÓTKOCSI SOKFÉLE MEGOLDÁST KÍNÁL

A Kögel Multi az építőanyagok és időjárásálló rakományok szállítására szolgáló platóspótkocsi-sorozat bevált, sokoldalúan használható felépítményváltozata. Leszerelhető felépítményelemeinek köszönhetően a Multi túlméretes, azaz túl széles vagy túl hosszú rakományok szállítására is alkalmas. A Kögel a világ első számú építőipari szakkiállításán, a 2022. október 24. és 30. között Münchenben megrendezésre kerülő Baumán mutatta be, mit tud a … Continued

Új kazahsztáni forgalmazójával a Ford Trucks előtt megnyílik Eurázsia „központi folyosója”

Újonnan alapított forgalmazója, a kazahsztáni székhelyű Turbo Trucks Kazakhstan által a Ford Trucks, a nehéz haszongépjárművek iparágának globális márkája kiterjeszti nemzetközi szolgáltatásait Eurázsia fontos közúti fuvarozási átjáróján keresztül. A Ford Trucks célja megbízható, magas színvonalú szolgáltatásokat nyújtani a modern Selyemútként is emlegetett „Középső közlekedési folyosó” piacain, a nemzetközi kereskedelem egyik kulcsfontosságú útvonala mentén.

A Ford Trucks bejelentette az első üzemanyagcellás F-MAX modelljének fejlesztését

A nulla károsanyag-kibocsátás elérése érdekében tett erőfeszítéseit megsokszorozva a Ford Trucks felvette stratégiai partnerei közé az üzemanyagcella-szállító és -fejlesztő Ballard Power Systems vállalatot. Az együttműködés az Európai Unió által kezdeményezett Horizon Europe ZEFES projekt egyik meghatározó eleme. A Ford Trucks célja az első üzemanyagcellás elektromos (FCEV) F-MAX megalkotása az innovatív együttműködés keretében.

Billencsfélpótkocsik nagymestere

Közel húsz éve gyárt billenőfelépítményes és rakoncás pótkocsikat, illetve mezőgazdasági dollykat a lengyelországi Nysa városában működő MEGA, amely 2017 óta a méltán elismert Benalu cégcsoport tagja. A MEGA termékek magyarországi importőre pedig a Delta-Truck Kft., amelynek széles haszonjármű-kínálatát immár három éve gazdagítják ezek a kiváló minőségű pótkocsik.