Himnusz a legendás csőrösökhöz

Egy igazi költemény a maga nemében a Mack új generációs, csőrös nyerges vontatója, amelynek a bulldogos gyártó az Anthem, azaz magyarul a Himnusz nevet adta. Habár a látványos jármű az amerikai csőrösök legendáját írja tovább, már a jövő technológiáját vonultatja fel.

Közzétéve:

Teljesen új alapokra helyezett vontatót alkottak a Mack tervezői az Anthem típussal, amelynek fejlesztésekor nagy figyelmet fordítottak a légellenállás csökkentésére a minél kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás érdekében. Végre ez már a tengeren túl is kiemelt szemponttá vált. Így a tetőlégterelőt egy állítható lappal látták el, hogy pontosan a félpótkocsi magasságához lehessen belőni, az alsó terelőlemez feladata pedig a jármű alatti légörvények mérséklése. Ezenkívül a motorházfedél és a lökhárító között is elhelyeztek egy terelőlapot, hogy kedvezőbb legyen a légáramlás, sőt, a vonószemet is leburkolták. További újdonság, hogy a motorházfedél és a lökhárító három-három részből áll, így sérülés esetén olcsóbb a javítás. A külső visszapillantó tükrök rögzítési pontjaihoz pedig rugókat építettek be, így ezek ütközéskor csak behajlanak ahelyett, hogy letörnének. Mindemellett az utolsó csavarig odafigyeltek arra, hogy az Anthem nagyon tartós anyagokból készüljön. A típus korszerűségét jól mutatja, hogy LED-es fényszórókkal is rendelhető.

A kisebb lakásnak is beillő fülke 35 százalékkal tágasabb az elődjénél, és már 216 centiméter a belmagassága. Sokkal több tárolóhellyel látták el, a vezetőülés mögötti gardróbszekrényből pedig asztalka húzható ki például étkezéshez vagy munkavégzéskor a laptop elhelyezéséhez. A fülkébe gyári hűtőszekrény is kerülhet, valamint elektromos előkészítés rendelhető mikrohullámú sütő és televízió beépítéséhez. A kényelmet állítható fényerejű, LED-es belső lámpák, olvasólámpák és a fekhely mellett nyitható, illetve lesötétíthető ablak fokozza.

Az új, ergonomikusabb ülések mellett a műszerfalat is merőben áttervezték a Mack szakemberei, méghozzá több ezer tehergépkocsi-vezető véleménye és javaslata alapján. Ennek eredményeként a kormánykerék alsó része lapított kivitelű, megkönnyítve a ki- és beszállást, illetve az átjárást a pihenőtérbe. Az automatikus sebességváltó nyomógombjait is magasabbra helyezték a középkonzolon, így könnyebb elérni ezeket. A műszerpanelen ötcolos, színes, grafikus központi kijelző áll a gépkocsivezető rendelkezésére, míg a középkonzolra hétcolos érintőképernyő került teherautós navigációs rendszerrel, Apple CarPlay szolgáltatással és a tolatássegítő kamera képének megjelenítésével. Ezenkívül az Anthem típussal mutatkozott be a Mack Connect telematikai rendszer, amely a tehergépkocsik hálózatba kapcsolhatóságát biztosítja. Az extraként négy kerek analóg műszerrel kiegészíthető középkonzol alsó részén új tárolórendszert alakítottak ki, amelyben nagyméretű italos palackok is elférnek.

Az Anthem hajtáslánca is számos opciót kínál. A 13 literes, hathengeres MP 8 dízelmotor akár 505 lóerős kivitelben is rendelhető, a 13 literes, hathengeres MP 8-TC erőforrás pedig számos korszerű megoldásának köszönhetően az elődjénél kilenc százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztásával tűnik ki. Ez utóbbi egység 415–445 lóerő teljesítménnyel, illetve 1980–2520 newtonméter legnagyobb nyomatékkal választható. A sebességváltók kínálatában mDRIVE, illetve mDRIVE HD automatizált (12, 13 vagy 14 fokozattal), Eaton-Fuller, illetve Maxitorque ES kézi és Allison 4000 automatikus váltó is szerepel. Mindezek alapján a Mack Anthem nevét bizonyára sokan valóban himnuszként emlegetik majd.





Megosztom másokkal

A Ford Trucks folytatja az erőteljes terjeszkedést Európában

A holland piacra való belépéssel a Ford Trucks teljessé teszi Benelux-államok-beli terjeszkedését Globális terjeszkedése következő állomásaként a Ford Trucks belépett Hollandiába, meghódítva ezzel Európa egyik kulcsfontosságú piacát. A csatlakoztathatósági technológiának köszönhetően megkülönböztetett helyet elfoglaló F-MAX és az új F-LINE sorozat járműveivel a Ford Trucks hatékony és vadonatúj technológiákra épülő megoldásokat kínál a kiterjedt holland vevőkör … Continued

Három évtizednyi siker

Idén ünnepli harmincéves jubileumát a haszonjárműbérlési piac élenjáró szereplője, a VIARENT Kft. A cég úttörőként teremtette meg ezt a szolgáltatást hazánkban, és folyamatos innovációival azóta is meghatározó ezen a területen, immár nemzetközi szinten is. Ebből a jeles alkalomból beszélgettünk Stefkó Péterrel, a Delta-Truck cégcsoport vezetőjével a VIARENT szolgáltatásairól, múltjáról, jelenéről és jövőjéről.

Díjnyertes telematika

Egyre nagyobb szerepet kapnak a hatékony és biztonságos járműüzemeltetésben a pótkocsikhoz kapcsolódó telematikai megoldások is. A hazánkban a Delta-Truck Kft. által képviselt Kögel márka saját rendszere, a Kögel Telematics szerezte meg az ezüstérmet a pótkocsik és felépítmények kategóriájában a 2024-es Német Telematikai Díj odaítélésekor.

Látványos jelen, izgalmas jövő

Megérkezett a Ford Trucks legújabb limitált kiadása, az egyedi külső-belső megjelenésű és gazdag felszereltségű F-MAX Select nyerges vontató. A látványos modell mellé a gyártó további izgalmas híreket is szállított, mégpedig a hidrogénüzemű belső égésű motor és a tisztán elektromos NextETRUCK tehergépkocsi fejlesztéséről.