Harmadik helyezést ért el a Ford a 2016-os Nemzetközi Év Tehergépkocsija (International Truck Of the Year, ITOY) választáson

Évről-évre számos típus verseng azért, hogy az európai szakújságírókból álló zsűrit meggyőzve megkapja a díjat, ugyanis az Év Tehergépkocsija díjazás a gyártók legrangosabb elismerése az iparágban. 2016-ban a Ford Trucks építőipari modellje a harmadik helyen végzett.

Közzétéve:

A díj háttere

Az Év Tehergépkocsija díjat negyven évvel ezelőtt ítélték oda először. Az elmúlt évtizedekben számos dolog megváltozott a díj körül, egyvalami azonban állandó maradt: ez a kis szobrocska jelenti a tehergépkocsikat gyártó vállalatok számára a legnagyobb szakmai elismerést. A díj odaítélése a 25 nemzetközi szakújságíróból álló zsűri kezében van. Az újságírók már nyáron megjelölik az általuk legjobbnak ítélt járműveket, amelyekből aztán tesztek tapasztalatai alapján, többkörös szavazás után kerül ki az első három helyezett. A díjakat ősszel, valamelyik kiemelt haszonjármű-kiállításon adják át.

A 2016-os díjazottak

A 2016-os díj odaítélésekor a rangos mezőny tagjai között szoros verseny alakult ki. A zsűri a végső sorrend meghatározásakor figyelembe vette, hogy a díjazott jármű az elmúlt egy év olyan újonnan bevezetett típusa legyen, amely műszaki újításaival, kényelmével, biztonságával, vezethetőségével, üzemanyag-hatékony működésével, csekély ökológiai lábnyomával és kis üzemeltetési költségével jelentős módon hozzájárul a fuvarozási hatékonyság növeléséhez. A 2015 novemberében, Lyonban megrendezett Solutrans haszonjármű-kiállításon végül az IVECO Eurocargo gyártója vehette át az első díjat, a Ford Trucks építőipari modellje pedig a dobogós harmadik helyen végzett. A Ford Trucks ezzel a díjjal megismételte 2013-as eredményét, amikor szintén a harmadik helyet kapta meg az akkori Cargo típussal.

A Ford nagyhaszonjárművei

A Ford Trucks nagyhaszonjárműveit 1982 óta a törökországi Ford Otosan gyárban állítják elő. Az üzemet egyenlő mértékben birtokolja a Ford Motor Company és a török Koc Holding. A Ford Trucks aktuális termékkínálatában a 18 tonna össztömeg feletti kategóriában megtalálhatók a közúti regionális, építőipari, valamint hosszú távú fuvarozásra szánt járművek is. A gépkocsik megbízható és gazdaságos üzemeléséről a Ford saját fejlesztésű, az Euro 6 normát teljesítő Ecotorq motorjai, valamint ZF sebességváltók gondoskodnak.

2016 nyara óta a Delta-Truck Kft. a Ford Trucks tehergépjárművek hivatalos magyarországi importőreként a Ford nehéz-teherautók teljes választékával várja ügyfeleit a vállalat szigetszentmiklósi központjában. A Delta-Truck Kft. a kereskedelmi tevékenység mellett teljes körű szervizszolgáltatást is nyújt a gépkocsikhoz.





Megosztom másokkal

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

Flexibilisen tehermentesít

Szó szerint nehéz feladat a nehézfuvarozás. A túlméretes és túlsúlyos szállítmányok a méretüknél és a tömegüknél fogva nem közlekedhetnek akárhol. A holland Broshuis egy egyszerű, de nagyszerű új megoldással segít kibővíteni a működési területüket.

Kilencven innovatív esztendő

Vitathatatlanul Franz Xaver Gruber osztrák zeneszerzőnek köszönhetjük a világ legnépszerűbb karácsonyi énekét. A Csendes éj örökérvényű dallamaihoz hasonlóan bő száz esztendővel később, Franz Xaver Kögel is maradandót alkotott. Mégpedig olyat, aminek a fuvarozóvállalkozók nem csak karácsonykor örülhetnek.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási szolgáltatásaikhoz.

Napfényes jövő áll előttünk

Amióta világ a világ, a haszonjárműveknek mindig nyereséget kellett termelniük. Nincs ez másképpen ma sem, éppen ezért számtalan változtatás és fejlesztés jelent meg az elmúlt években a hatékonyság növelésére. Felmerül azonban a kérdés, hogy mik lehetnek a következő lépések ezen az úton? Alternatívákból nincs hiány, egy ígéretes lehetőséggel a Kögel félpótkocsik fejlesztése során is találkozhatunk.