Harmadik helyezést ért el a Ford a 2016-os Nemzetközi Év Tehergépkocsija (International Truck Of the Year, ITOY) választáson

Évről-évre számos típus verseng azért, hogy az európai szakújságírókból álló zsűrit meggyőzve megkapja a díjat, ugyanis az Év Tehergépkocsija díjazás a gyártók legrangosabb elismerése az iparágban. 2016-ban a Ford Trucks építőipari modellje a harmadik helyen végzett.

Közzétéve:

A díj háttere

Az Év Tehergépkocsija díjat negyven évvel ezelőtt ítélték oda először. Az elmúlt évtizedekben számos dolog megváltozott a díj körül, egyvalami azonban állandó maradt: ez a kis szobrocska jelenti a tehergépkocsikat gyártó vállalatok számára a legnagyobb szakmai elismerést. A díj odaítélése a 25 nemzetközi szakújságíróból álló zsűri kezében van. Az újságírók már nyáron megjelölik az általuk legjobbnak ítélt járműveket, amelyekből aztán tesztek tapasztalatai alapján, többkörös szavazás után kerül ki az első három helyezett. A díjakat ősszel, valamelyik kiemelt haszonjármű-kiállításon adják át.

A 2016-os díjazottak

A 2016-os díj odaítélésekor a rangos mezőny tagjai között szoros verseny alakult ki. A zsűri a végső sorrend meghatározásakor figyelembe vette, hogy a díjazott jármű az elmúlt egy év olyan újonnan bevezetett típusa legyen, amely műszaki újításaival, kényelmével, biztonságával, vezethetőségével, üzemanyag-hatékony működésével, csekély ökológiai lábnyomával és kis üzemeltetési költségével jelentős módon hozzájárul a fuvarozási hatékonyság növeléséhez. A 2015 novemberében, Lyonban megrendezett Solutrans haszonjármű-kiállításon végül az IVECO Eurocargo gyártója vehette át az első díjat, a Ford Trucks építőipari modellje pedig a dobogós harmadik helyen végzett. A Ford Trucks ezzel a díjjal megismételte 2013-as eredményét, amikor szintén a harmadik helyet kapta meg az akkori Cargo típussal.

A Ford nagyhaszonjárművei

A Ford Trucks nagyhaszonjárműveit 1982 óta a törökországi Ford Otosan gyárban állítják elő. Az üzemet egyenlő mértékben birtokolja a Ford Motor Company és a török Koc Holding. A Ford Trucks aktuális termékkínálatában a 18 tonna össztömeg feletti kategóriában megtalálhatók a közúti regionális, építőipari, valamint hosszú távú fuvarozásra szánt járművek is. A gépkocsik megbízható és gazdaságos üzemeléséről a Ford saját fejlesztésű, az Euro 6 normát teljesítő Ecotorq motorjai, valamint ZF sebességváltók gondoskodnak.

2016 nyara óta a Delta-Truck Kft. a Ford Trucks tehergépjárművek hivatalos magyarországi importőreként a Ford nehéz-teherautók teljes választékával várja ügyfeleit a vállalat szigetszentmiklósi központjában. A Delta-Truck Kft. a kereskedelmi tevékenység mellett teljes körű szervizszolgáltatást is nyújt a gépkocsikhoz.





Megosztom másokkal

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.

A név kötelez

Főként az alumínium billencsek mestereként ismerhetjük a Benalu márkát. Az alapítók – Hubert Pora és Dominique Bonduelle urak – már a cég nevével is erre utaltak, amikor a francia bennes (billencs) és az alumínium szavak összetételével jegyezték be cégüket 1967-ben.

Gördülékeny elemcsere

Habár nem nevezhető új koncepciónak, mindeddig senkinek sem sikerült széles körben megvalósítania az elektromos haszonjárművek akkumulátorcserélő rendszerét. Eddig, ugyanis az Isuzu egy olyan koncepciót mutatott be, ami akár működőképes is lehet!

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.