Ford Trucks – A kor szellemében

Átfogóan korszerűsítette tehergépjármű-kínálatát a Ford Trucks. Ennek jegyében az F-Max nyerges vontatót és a korábban Cargo néven ismert országúti, illetve építőipari fülke-alvázas modelleket a hatékonyabb üzemeltetést támogató és a járművezetők munkáját megkönnyítő újításokkal ruházták fel. A megújulás kihangsúlyozására pedig az F-Max vontatóból Black Line név alatt egy exkluzív külső-belső megjelenésű és gazdag felszereltségű, korlátozott darabszámú kiadással is kirukkolt a gyártó.

Közzétéve:

Amikor 2018-ban vadonatúj típusként bemutatkozott a Ford Trucks F-Max nyerges vontató, korszerű és vonzó megoldásaival olyannyira lenyűgözte az európai szaksajtó neves képviselőiből delegált szakmai zsűrit, hogy mindjárt elnyerte 2019-es Év Tehergépkocsija díjat. Ám azóta eltelt közel három év, ami a haszonjárművek fejlődésében ma már viszonylag hosszú időnek számít, így a gyártó alaposabban kezelésbe vette a zászlóshajóját.

Középpontban a hatékonyság fokozása

A fejlesztések origójában az üzemeltetés hatékonyságának növelése, és ezáltal a teljes birtoklási költség csökkentése állt. Ennek eredményeként mostantól minden F-Max jármű szériafelszerelése a középkonzolról egyetlen gombnyomással bekapcsolható Eco+ üzemmód, amely akár öt százalékkal is csökkentheti az üzemanyag-fogyasztást, tehát egy év alatt kétezer liter gázolajat is megtakaríthat. Az Eco+ egyfajta hatékonysági csomagként magában foglalja a GPS-adatok alapján a domborzathoz előrelátón igazodó hajtásláncvezérlést, vagyis a MaxCruise rendszert, amellyel háromféle sebességtartomány állítható be -9 és +9 kilométer/óra között. A csomag további elemeként az Eco+ program 500-ról 450 lóerőre korlátozza a motor teljesítményét, 85 kilométer/órában maximalizálja a jármű sebességét, lehetővé teszi az EcoRoll szabadon gurítást, kikapcsolja a padlógázas visszaváltást, azaz a kickdown funkciót, valamint alapjárati üzemelés esetén öt perc után automatikusan leállítja a motort.

 

Nagy távolságokra

Ám egy üzemeltető a fogyasztás csökkentése mellett úgy is lefaraghatja az üzemanyagköltségeit, ha mindig ott tankol, ahol a legolcsóbb a gázolaj. Ennek a lehetőségnek a maximális kihasználását segíti elő az új F-Max L modell. Ennek ugyanis 150 milliméterrel 3750 milliméterre növelték a tengelytávolságát, így a teljes üzemanyag-kapacitása harminc százalékkal 1350 literre nőt, ami akár ötezer kilométerre is elegendő. Nem elhanyagolható előnyként pedig a nagyobb tengelytáv a menetkényelmet és a menetstabilitást is javítja.

 

Intelligens megoldások

Persze a Ford Trucks fejlesztői nemcsak a hardverrel foglalkoztak, hanem a szoftverrel is. A két éve elérhető ConnecTruck hálózatba kapcsolhatósági rendszert új funkciókkal látták el. A megújult webportál részletes és valós idejű adatokat szolgáltat az üzemeltetőknek flottájuk járműveiről a földrajzi helyzettől az üzemanyag-fogyasztási adatokon át a gyorshajtásokig. Továbbá a rendszer távdiagnosztikát, online szoftverfrissítést, az üzemelési adatokról készülő rendszeres jelentéseket, a munkatársak vezetési stílusának kiértékelését és hasznos vezetési tanácsokat is kínál. A My Ford Trucks okostelefonos alkalmazás új generációjával pedig a gépkocsivezetők megtekinthetnek számos járműadatot az abroncsnyomástól a gázolaj- és AdBlue-szinten át a szervizintervallumokig, valamint egyszerűen feltölthetnek fotókat járművükről a telematikai rendszerbe. Míg a távvezérléssel akár egy kilométerről is működtethetik gépkocsijuk központi zárját, ablakemelőit, vészvillogóját, tetőszellőzőjét, kék hangulatvilágítását, tompított fényszóróját és biztonsági funkcióját. Ez utóbbi egy gombnyomásra felhúzza az ablakokat, bezárja az ajtókat és minden fogyasztót kikapcsol. Sőt, az alkalmazással akkor is bezárhatók az ajtók, ha jár a motor. A teljesen új felhasználói felülettel ellátott My Ford Trucks alkalmazás tehát még kényelmesebbé teszi a gépkocsivezetők mindennapos munkáját.

 

Városbarát innovációk

A Ford Trucks a kisebb tehergépjárműveit sem hagyta érintetlenül. Az országúti, illetve építőipari modellekhez immár a ZF kilencfokozatú automatizált sebességváltója is rendelkezésre áll akár 1500 newtonméter bemeneti nyomatékig. Ez egyrészt fokozza a vezetési kényelmet, főleg városi környezetben, másrészt csökkenti az üzemanyag-fogyasztást a sok megállással és elindulással járó alkalmazások esetén. Gyorsabb fokozatváltásai pedig az építőipari járműveknél vagy a tűzoltóautóknál jelenthet fontos szempontot. Az országúti sorozat további újdonsága a kormányzott hátsó segédtengely, amely akár 17 fokos kikormányzási szöget biztosít harminc kilométer/óra sebességig, így kilenc százalékkal csökkenti a fordulási kör sugarát. Ezáltal a 6×2-es járművek gyakorlatilag a 4×2-esek fordulékonyságát nyújtják.

 

Fekete vonal

Végül, de nem utolsósorban a hab a tortán az F-Max zászlóshajó Black Line különleges kiadása, amely igazi exkluzív modellként csupán 250 példányban készül. Ennek megfelelően mindegyik jármű sorszámot visel az ajtajain. Persze nemcsak ez teszi egyedivé a megjelenésüket, hanem a szürke fényezésüket díszítő, kék szegéllyel ellátott fekete csíkok is, amelyeknek a Ford Trucks által támogatott motorsportok adtak ihletet. Továbbá a fekete hátterű, LED-es fényszórók, valamint a fekete fellépők, tükörházak, sárvédőívek és keréktárcsák. A fülke belsőterében is a fekete szín uralkodik, a kormánykereket is kék varrású fekete bőr borítja a középállását jelölő kék csíkkal. Mindenütt lakkfekete betétek díszítik a járművezető környezetét, az üléskárpitok anyaga pedig egyenesen a Ford Mustang sportkocsiból származik. A Black Line modellekhez alapfelszerelés többek között az elektromos fülkebillentés, a nagy hűtőrekesz, a 7,2 colos multimédiás kijelző, az álló helyzeti fűtés és az abroncsnyomás-kijelző. Így a Ford Trucks szinte mindenki számára kínál vonzó, illetve korszerű újdonságokat, flottaüzemeltetőknek és gépkocsivezetőknek, távolsági, elosztó és hulladékgyűjtő járműveket használóknak egyaránt, sőt, a flottájukra vagy járművükre igényes fuvarozóknak is.





Megosztom másokkal

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.

Az idő pénz!

Jelen esetben szó szerint igaz ez a mondás, hiszen aktuális akciónk keretében most a teljes 2024-as lízingdíjat átvállaljuk Öntől! Érdemes tehát gyorsan dönteni, ugyanis valóban minden nap számít. Minél korábban gazdagítja flottáját egy Ford Trucks nyerges vontatóval, annál többet takaríthat meg szilveszterig!

Újabb premier a Ford Otosantól Törökországban: Autópályára szánt 4. szintű vezetésautomatizáló rendszer

Abdulkadir Uraloğlu közlekedési és infrastrukturális miniszter a teszt idejére egy a forgalom elől elzárt autópályaszakaszon, az ICA által épített Yavuz Sultan Selim (Vitéz Szelim szultán) hídon és az Északi körgyűrűn tette próbára a 4. szintű autonóm vezetési technológiával felszerelt teherautót, amelyet elsőként Törökországban fejlesztett ki a Ford Otosan, az autóipar átalakításában élenjáró Ford Trucks nehézhaszonjármű … Continued

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 3. rész

A Lamberet hannoveri megjelenéséről beszámoló cikksorozatunk harmadik részéhez érkeztünk. Ezúttal a hűtőfelépítmények specialistájának a belső égésű motorral felszerelt, illetve tisztán elektromos kisáruszállítók és furgonok számára kínált hűtős átalakítások, illetve hűtőfelépítmények választékát mutatjuk be. Innovatív 2024-es újdonságai révén a Lamberet számos járműgyártó standján képviseltethette magát.