Fokozatos erősítés

Jóformán világszerte igen erős a Daimler Trucks piaci jelenléte. Európában és Dél-Amerikában a Mercedes-Benz, Észak-Amerikában elsősorban a Freightliner, Ázsiában pedig a Fuso és a BharatBenz márkával hódít. Ugyan több mint harminc éve Ausztráliában is kínálja a Freightlinert, ám most Észak-Amerika legnépszerűbb nyerges vontatójával, az ottani piac 38 százalékát uraló Cascadia típussal igyekszik erősíteni helyzetét a legkisebb földrészen.

Közzétéve:

Nem kis kihívás az ausztrál piacon tehergépkocsit értékesíteni, hiszen gyakran szélsőséges időjárási körülmények között, enyhe terepnek minősülő, poros, sáros utakon kell közlekedniük, nem ritkák a vadgázolások, és sokszor több száz vagy akár ezer kilométert is lakott településektől távol, kietlen vidéken kell megtenniük a járműveknek. Ráadásul itt járnak a leghosszabb, akár 53,5 méteres, illetve legnehezebb, akár kétszáz tonna szerelvényössztömeget is meghaladó szerelvények, vagyis a híres országúti vonatok (road train).

Alaposan felkészített tehergépkocsi

Éppen ezért a Freightliner fejlesztőinek nem csak abból állt a Cascadia felkészítése az ausztrál piacra, hogy a hossztengely mentén áttükrözték a műszerfalat és a kormánykereket. Megerősítették és aláfutásgátlóval látták el a megjelenésében is eltérő lökhárítóját, fülkéjét a szélsőséges éghajlati viszonyokhoz igazították, hajtásláncát pedig alkalmassá tették akár száz tonnát meghaladó szerelvényössztömeg elviselésére is. Az erősen poros vidékek miatt a motor többlépcsős tisztításon keresztül kapja a töltőlevegőt.

Európai rokonság

Egyébként az ausztrál piacon elérhető Cascadia ugyanúgy az Integrált Detroit Hajtásláncot (IDP) kapja, mint az Amerikai Egyesült Államokban rendelhető testvére. Ez azt jelenti, hogy a 350 és 605 lóerő közötti teljesítményszinteket kínáló, 13 és 15 literes, soros, hathengeres dízelmotoroktól a 12 fokozatú automatizált sebességváltón át a hajtott tengelyekig minden részegység a Daimler-konszernhez tartozó Detroit-gyár terméke. Azonban a váltó a Mercedes-Benz PowerShift módosított változata, és a tengelyek is alapvetően a német gyártótól származnak, míg a Detroit Diesel motorokat a csillagos márka ültette át némi optimalizálással a saját járműveibe. Egyszóval a hazánkban is jól ismert Mercedes-Benz Actros és az ausztrál Freightliner Cascadia hajtáslánca igen szoros rokonságban áll egymással. Persze az amerikai szokásoknak megfelelően a kenguruk földjére kerülő csőrösök hajtása is rendelhető független gyártók részegységeivel. Így az ügyfelek választhatnak Cummins motort, Eaton Fuller vagy Allison sebességváltót, valamint Meritor tengelyt is.

Jelentős újítások

A gyártó azonban a saját hajtásláncát ajánlja, amelyet nemrég továbbfejlesztettek, és így a légellenállás mérséklésével együtt öt százalékkal csökkent a Cascadia üzemanyag-fogyasztása az elődjéhez képest. Ráadásul a ráncfelvarrás eredményeként az idén év elején megújult típus az első sorozatgyártású, az SAE besorolása szerint kettes szintű önvezető funkcióval is rendelhető tehergépkocsi az Amerikai Egyesült Államok piacán. Míg az üzemanyagárak növekedése miatt a klasszikus 4×2-es és 6×4-es mellett már 6×2-es hajtásképlettel is készül a Cascadia. Így minden adott ahhoz, hogy már ne csak az Újvilágban, hanem a kontinensnyi országban is kaszkáderősítő módjára javítsa a Freightliner piaci helyzetét.





Megosztom másokkal

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról kérdeztük Gőgh Ferenc cégvezetőt.

Ideális választás

Munkába állt az első magyarországi Ford Trucks F-Line nyerges vontató. A hajdúböszörményi ifj. Nagy-Timpanon Bt. pontosan olyan alkalmazási profillal üzemelteti majd a járművet, amilyenre ezt a vadonatúj típust tervezték. A narancssárga vontató ugyanis egy nyitott platós, illetve egy billenőteknős félpótkocsival felváltva belföldi rövid távú építőipari fuvarozást végez majd.

A Ford Trucks újabb mérföldkőhöz érkezett

Fokozatosan közelítve egyik fő célkítűzése, a karbonsemlegesség felé, a Ford Trucks újabb jelentős projektet írt alá a fenntartható szállítmányozási technológiák terén. Miután tavaly működésbe hozta az egyhengeres hidrogénhajtású motorját, a Ford Trucks most először sikerrel beindította a többhengeres hidrogénhajtású H2-Ecotorq motort is.

A Ford Trucks folytatja az erőteljes terjeszkedést Európában

A holland piacra való belépéssel a Ford Trucks teljessé teszi Benelux-államok-beli terjeszkedését Globális terjeszkedése következő állomásaként a Ford Trucks belépett Hollandiába, meghódítva ezzel Európa egyik kulcsfontosságú piacát. A csatlakoztathatósági technológiának köszönhetően megkülönböztetett helyet elfoglaló F-MAX és az új F-LINE sorozat járműveivel a Ford Trucks hatékony és vadonatúj technológiákra épülő megoldásokat kínál a kiterjedt holland vevőkör … Continued

Három évtizednyi siker

Idén ünnepli harmincéves jubileumát a haszonjárműbérlési piac élenjáró szereplője, a VIARENT Kft. A cég úttörőként teremtette meg ezt a szolgáltatást hazánkban, és folyamatos innovációival azóta is meghatározó ezen a területen, immár nemzetközi szinten is. Ebből a jeles alkalomból beszélgettünk Stefkó Péterrel, a Delta-Truck cégcsoport vezetőjével a VIARENT szolgáltatásairól, múltjáról, jelenéről és jövőjéről.