Fenntarthatósági mozgalmat indítottak

Kiterítette lapjait a Ford Trucks az idei hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon, azaz számos újdonság bemutatásával felvázolta, hogy hogyan képzeli a jövőt. A fenntartható közlekedésre való átállási folyamatát pedig még külön el is nevezte, méghozzá F generációs mozgalomnak (Generation F movement). Ennek élén a tisztán elektromos hajtás áll, kiegészítve fejlett hálózatba kapcsolhatósággal és önvezetéssel.

Közzétéve:

Lépést tartva a haszonjárműipar aktuális trendjével a Ford Trucks azzal számol, hogy 2030-ra Európában a járművei felét helyileg nulla károsanyag-kibocsátású hajtással értékesíti majd. Az ACEA nyilatkozatának aláírásával pedig felvállalta azt a célt, hogy 2040-től csak ilyen nehéz-haszonjárműveket bocsát piacra.

Megéri zöldnek lenni

Ennek jegyében a Ford Trucks az IAA haszonjármű-kiállításon bemutatta első teljesen elektromos hajtású teherautóját, amely egyúttal egy vadonatúj generációt képvisel, ez jól látszik a fülkéjén is. A 18-26 tonna legnagyobb megengedett össztömegű és kiválóan manőverezhető tehergépkocsit 392 kilowattóra kapacitású akkumulátorcsomaggal látták el, így a hatótávolsága akár 300 kilométer is lehet. A gyorstöltése pedig 75 percet vesz igénybe, tehát akár nap közben is jelentősen megtoldható az adott napon elérhető futásteljesítménye. A Ford Trucks számításai szerint az elektromos teherautója nemcsak környezetvédelmi, hanem gazdaságossági szempontból is jó választás. Az üzemeltetésével járó energiaköltségek közel feleakkorák, a karbantartási költségek pedig harmadakkorák, mint egy hasonló, dízelmotorral hajtott modellnek. Így a Ford Trucks elektromos tehergépjárműve négyéves időtartam alatt állami támogatások és ösztönzők nélkül is kisebb teljes birtoklási költséget nyújt, mint egy hasonló specifikációjú, dízelüzemű modell.

Okosodó Fordok

Emellett a Ford Trucks a ConnecTruck hálózatba kapcsolhatósági rendszert új funkciókkal látta el, amelyek a járművezetők és a flottamenedzserek életét egyaránt megkönnyítik. Ilyenek például a domborzathoz előrelátón igazodó sebességszabályzás és a multimédia-rendszer. Továbbá a gyártó bemutatta az autópályán 4-es szintű önvezetésre képes rendszerét, amely logisztikai központok között lehetővé teszi a járművezető beavatkozása nélküli közlekedést. Ehhez kapcsolódik a távvezérlés technikája, amelynél a vezető távolról csatlakozhat az önvezető járműhöz. Így például megoldhat olyan váratlan helyzeteket, amelyek még az emberi intelligenciát igénylik. Az automatikus tolatási funkció használatával pedig a tehergépkocsi magától rááll a rakodórámpára, ami sok esetben időt és a sérülések elkerülésével költséget takarít meg, valamint nem rabolja a sofőr értékes vezetési idejét. Nagy vonalakban ezekkel a megoldásokkal igyekszik a Ford Trucks egyre közelebb kerülni a fenntartható közlekedés biztosításához.





Megosztom másokkal

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.

Az idő pénz!

Jelen esetben szó szerint igaz ez a mondás, hiszen aktuális akciónk keretében most a teljes 2024-as lízingdíjat átvállaljuk Öntől! Érdemes tehát gyorsan dönteni, ugyanis valóban minden nap számít. Minél korábban gazdagítja flottáját egy Ford Trucks nyerges vontatóval, annál többet takaríthat meg szilveszterig!

Újabb premier a Ford Otosantól Törökországban: Autópályára szánt 4. szintű vezetésautomatizáló rendszer

Abdulkadir Uraloğlu közlekedési és infrastrukturális miniszter a teszt idejére egy a forgalom elől elzárt autópályaszakaszon, az ICA által épített Yavuz Sultan Selim (Vitéz Szelim szultán) hídon és az Északi körgyűrűn tette próbára a 4. szintű autonóm vezetési technológiával felszerelt teherautót, amelyet elsőként Törökországban fejlesztett ki a Ford Otosan, az autóipar átalakításában élenjáró Ford Trucks nehézhaszonjármű … Continued

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 3. rész

A Lamberet hannoveri megjelenéséről beszámoló cikksorozatunk harmadik részéhez érkeztünk. Ezúttal a hűtőfelépítmények specialistájának a belső égésű motorral felszerelt, illetve tisztán elektromos kisáruszállítók és furgonok számára kínált hűtős átalakítások, illetve hűtőfelépítmények választékát mutatjuk be. Innovatív 2024-es újdonságai révén a Lamberet számos járműgyártó standján képviseltethette magát.

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 2. rész

A Lamberet hannoveri palettáját bemutató sorozatunk második részének témája az SR2e félpótkocsik elektromossá alakítására, valamint az utólagos elektromos átalakításokra összeállított Lamberet Energy koncepció. A program a szabályozott hőmérsékletű szállítás környezetvédelmi kihívásaira reagálva konkrét és gazdaságilag is megvalósítható megoldásokat kínál az ágazat számára. Fejlett műszaki megoldásokat sorakoztat fel az elektromos energia tárolására, átalakítására és kezelésére. Ezzel … Continued