Fél évszázadnyi munkaviszonnyal is szalonállapotban

Legtöbben már csak kedvtelésből, hobbijárműnek tartanak ötvenéves tehergépkocsikat. Nem úgy a holland Hoefnagels család, amely mindennapos kemény munkára használ 45-50 éves DAF teherautókat. Azonban annyira gondos karbantartás mellett, hogy a járművek egytől egyig szinte olyan állapotúak, mintha csak tegnap gördültek volna le a gyártósorról.

Közzétéve:

Tavaly ünnepelte fennállásának kilencvenedik évfordulóját a DAF. Ennek alkalmából kihirdette, hogy keresi a legidősebb, de még üzemeltetésben lévő DAF tehergépkocsit. A jelentkezés egyik alapfeltételeként kikötötték, hogy a gépjárműnek a mai napig üzleti célú közúti fuvarozást kell végeznie, tehát nem restaurált múzeumi példányokra vadásztak. A gyártó egyik közösségi médiafelületére feltöltött kisfilm olaj volt a tűzre, és a világ minden részéről özönlöttek a jelentkezők. Azonban a legöregebb teherautóra szinte egy kőhajításnyira bukkant rá a DAF, az eindhoveni gyárának szomszédságában fekvő Bakel faluban.

Veterán flotta

A jármű a vándorvidámparkokat üzemeltető Hoefnagels család tulajdona, amely nem is csak egy, hanem négy kitűnő állapotú, ötven év körüli életkorú veterán DAF tehergépkocsit is használ a vidámpark eszközeinek szállítására egész Hollandia területén. A családi vállalkozás mindegyik teherautóját újonnan szerezte be, és azóta folyamatos, gondos karbantartás mellett üzemelteti. A járművek a vidámparkok szezonalitásának megfelelően télen garázsban állnak, ám kora tavasztól késő őszig folyamatosan fuvarozzák a hatalmas vidámparki szerkezeteket egyik helyszínről a másikra.

Munkára termettek

„Az 1975-ös 2800-as és az 1971-es 1600-as típuson kívül két A1600-as is megtalálható a flottánkban. Az egyik békánk – a kinézete miatt hívjuk így – 1968-as, a másik 1969-es évjáratú. Nem kíméljük a járműveinket, szinte minden nap keményen dolgoznak. A legidősebb már több mint ötvenéves, de még messze áll a nyugdíjba vonulástól. Ugyanúgy használjuk ezeket a járműveket, mint bárki más a teherautóit. Miért, nem erre valók a DAF tehergépkocsik?” – magyarázta a legnagyobb természetességgel Frits és Nicky Hoefnagels, a családi vállalkozás tulajdonosai. Persze kötődésük a járműveikhez azért nem mindennapi, elvégre nem készíttet minden üzemeltető diorámát a teherautóiról.

 





Megosztom másokkal

Humbaur újdonságok

Páratlan paletta Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

Flexibilisen tehermentesít

Szó szerint nehéz feladat a nehézfuvarozás. A túlméretes és túlsúlyos szállítmányok a méretüknél és a tömegüknél fogva nem közlekedhetnek akárhol. A holland Broshuis egy egyszerű, de nagyszerű új megoldással segít kibővíteni a működési területüket.

Kilencven innovatív esztendő

Vitathatatlanul Franz Xaver Gruber osztrák zeneszerzőnek köszönhetjük a világ legnépszerűbb karácsonyi énekét. A Csendes éj örökérvényű dallamaihoz hasonlóan bő száz esztendővel később, Franz Xaver Kögel is maradandót alkotott. Mégpedig olyat, aminek a fuvarozóvállalkozók nem csak karácsonykor örülhetnek.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási szolgáltatásaikhoz.