F-MAX – Az év haszongépjárműve 2019

A török gyár az idén ünnepelte alapításának 60 éves évfordulóját, amelyet sikerült megkoronázni életük első „International Truck of the Year” díjával is.

Ugyanakkor ez biztatás és ösztönzés a többi török járműgyártó számára is, hogy igen, lehetséges. Komoly ellenfél érkezett az európai márkák közé, hiszen az F-MAX-ot az európai piacok számára tervezték. Akkor még ott van a háttérben, az önvezető üzemmódra is képes F-Vision koncepcióvontató.

Nem titkolt terv, hogy a jelenlegi 33 országos piaci jelenlétet 2020-ra 51 országra bővítsék, 142 szervizponttal.

Ford  Trucks F-MAX kívülről

Az F-MAX egyelőre csak 3,6 méteres tengelytávú, 4×2-es nyerges vontatóként kerül gyártásba, de mindjárt kétféle alvázmagassággal: az F-MAX ötféle, 1050–1300 milliméter közötti kapcsolási magassággal készül, az F-MAX LL 980 milliméteressel és elöl is légrugózással, első-hátsó szintállítással. Erőforrásként a Ford Trucks saját fejlesztésű 500 lóerős, 2500 newtonméteres, 12,7 literes, soros, hatos motorja szolgál (Euro 6). A takarékosságot és a gyors üzemi hőfok elérését egy lekapcsoló légkompresszor, változó szállítókapacitású vízpumpa és fokozatmentesen működő hűtőventilátor is segítik. A motorfék teljesítménye 400 kilowatt.

A saját fejlesztésű motor

Az erőátvitelt 12 fokozatú, ZF TraXon váltómű végzi, takarékos és teljesítményprogrammal, szériában ekoroll funkcióval és opciós intarderrel. Az aktív biztonságot adaptív, GPS-es tempomat, sávfigyelő, aktív vészfékasszisztens, tengelyterhelés-kijelző és abroncsnyomás-figyelő növelik.

A fuvarozók szériaként kapják a fedélzeti internetet és a ConnectTruck csomagot, amely számos szolgáltatást foglal magába: a takarékos vezetést segítő értékelőrendszert, flottairányítási- és távdiagnosztikai rendszert, felhőalapú informatikai rendszerbe továbbít minden lényeges üzemeltetési adatot (gazdaságosság, szervizütemezés, stb.), valamint figyeli az útvonalat és domborzatot, ennek függvényében rugalmasan alakítja a kapcsolási programot, a kedvező fogyasztás és átlagsebesség érdekében.

Ford F-MAX belülről

A gépkocsivezető munka- és pihenési komfortja: ergonómikus műszerfal, professzionális vezetőülések, állítható alsó fekhely, kívül-belül nagy rakodóterek és jókora hűtőszekrény, a hosszú utakra. A színválaszték 9 normál- és 6 metálfényezéssel indul, felárért motoros fülkebillentés szintén kérhető.

Az F-MAX októberben már megtekinthető a Delta-Truck Kft. szigetszentmiklósi telephelyén, decembertől már árajánlatok kérhetők, a rendelésekre 3 hónapos a szállítási határidő. 2019 januárjában beérkeznek az első tesztjárművek is!

A 60. évfordulót a díj tette még emlékezetesebbé

 F-Vison –A jövő

Forrás: Camion Truck & Bus Magazin – KB.

  • 1 szavazat2 szavazat3 szavazat4 szavazat5 szavazat (2 szavazat, átlag: 5,00 - 5) -
    Loading...