Életmentő újítás

Olyan új megoldással mutatta meg ismét a Kögel a közúti közlekedésbiztonság iránti elkötelezettségét, amely elnyerte a 2023-as Pótkocsi-innovációs Díjat a biztonság kategóriájában. A Kögel Road Safety (KRS) elnevezésű közlekedéstámogató rendszer okostelefonon vagy más személyes okoseszközön keresztül figyelmezteti a gyalogosokat, kerékpárosokat és motorkerékpárosokat a mellettük bekanyarodásra készülő tehergépjárművekre.

Közzétéve:

Sajnos igen gyakori eset, különösen zsúfolt belvárosokban, hogy a bekanyarodó nehéz-tehergépjárművek elgázolják a mellettük a vezető számára nem látható holttérben haladó kerékpárosokat, rollereseket, robogósokat vagy éppen gyalogosokat. Ezek az ütközések pedig a szélsőséges erőviszonyok miatt meglehetősen nagy arányban tragikus kimenetelűek. Egyedül Németországban évente negyven kerékpáros esik áldozatául ezeknek a szerencsétlen találkozásoknak, amelyeket a nagy látószögű visszapillantó tükrök sem tudnak megakadályozni, hiszen ezek sem képesek teljesen megszüntetni a holttereket.

Nem nézhették tétlenül

Ebből kiindulva a Kögel szakemberei úgy döntöttek, hogy nem várják meg, amíg 2024-ben kötelezően bevezetik a bekanyarodást segítő, oldalsó holttérfigyelő rendszert Európában. Összefogtak a Flasher startup céggel és a járművek számára világítóberendezéseket gyártó Aspöck vállalattal, hogy megalkossák a Kögel Road Safety (KRS) rendszert. Ennek lényege, hogy a jármű irányjelzőjének bekapcsolásakor az Aspöck berendezése Bluetooth-on keresztül kibocsát egy figyelmeztetőjelzést. Ezt pedig a jármű közvetlen közelében fogadják azok az okostelefonok és táblagépek, amelyekre feltelepítették a KRS-alkalmazást. A bárki számára ingyenesen letölthető applikáció ilyenkor fény- és hangjelzéssel, valamint rezgetéssel figyelmezteti az okoseszköz gazdáját a veszélyhelyzetre.

Csuklószíj a fokozott biztonságért

A Kögel egy különleges csuklószíjat is kínál majd a KRS-hez, amely nemcsak figyelmezteti viselőjét a mellette bekanyarodó tehergépjárműre, hanem irányjelzőként és féklámpaként is használható. A pótkocsigyártó az idei hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon az új Kögel Lightplus Rail félpótkocsira építve mutatta be a KRS rendszert. Remélhetőleg az európai utakon is hamarosan megjelenik ez az innováció, és egyre több fuvarozó felszereli a járműveit a KRS-sel, illetve egyre több közlekedő letölti a hozzá tartozó alkalmazást.





Megosztom másokkal

Szállító szamuráj

Megbízható japán technika Nippon karakteres stílusában? Korántsem egzotikum, hazai útjainkon sem. Hivatalos márkakereskedőként a Delta-Truck Kft. már 2015 óta forgalmaz Isuzu tehergépjárműveket. Az öt modellsorozat alkotta hazai kínálat legnagyobb tagja az F-széria, amely szülőhazájában Forward néven szerepel a palettán. Jól érzékeltetik a márka sokoldalúságát a szigetország piacán bemutatott, az ott eddig kínált 15 tonnát jelentősen … Continued

Lefogyasztott fagyasztós

Igencsak jelentős fogyókúrára fogták a Kögel mérnökei a hűtőfélpótkocsijukat. Az eredmény egy teljesen új paneltechnológia, amely minden érintettnek előnyére válik! Az üzemeltető mérlegét kisebb fogyasztással és nagyobb terhelhetőséggel védi, a környezetet a vontató és az aggregát kisebb károsanyag-kibocsátásával kíméli. Az már csak hab a tortán, hogy a szállított árut hőmérsékletét is hatékonyabban megőrzi.

Fenntartható innovációk

Megérkezett a Ford Truck F-MAX második generációja, ami finomított külsővel, új erőforrással, valamint számos műszaki innovációval igyekszik elnyerni a fuvarozóvállalatok, valamint járművezetők szívét.

Mi fán terem a félpótkocsicentrum?

Mindegy, hogy mezőgazdasági terményt fuvaroz a feldolgozóüzembe, homokot az építkezésekre, távolról idehajózott konténert a kikötőből, esetleg hőmérsékletre érzékeny árut a szűk belvárosokba, a Delta-Truck félpótkocsicentrumban talál megoldást szállítási kihívásaira. Termékpalettánk gazdaságát csak munkatársaink szakértelme múlja felül. Eláruljuk, hogy mi a csuda a félpótkocsicentrum.