Díjnyertes telematika

Egyre nagyobb szerepet kapnak a hatékony és biztonságos járműüzemeltetésben a pótkocsikhoz kapcsolódó telematikai megoldások is. A hazánkban a Delta-Truck Kft. által képviselt Kögel márka saját rendszere, a Kögel Telematics szerezte meg az ezüstérmet a pótkocsik és felépítmények kategóriájában a 2024-es Német Telematikai Díj odaítélésekor.

Közzétéve:

Idén a 2024-es Német Telematikai Díj (Deutscher Telematik Preis) zsűrijének neves szakértői több mint negyven telematikai megoldást hasonlítottak össze. A bizottság nemcsak a megadott műszaki jellemzőket értékelte, hanem mindegyik rendszert a gyakorlatban is tesztelte. Többek között azt vizsgálták, hogy mennyire gyorsan és felhasználóbarát módon érhetik el a kívánt adatokat az egyes rendszerek használatakor. Igen rangos szakmai elismerést jelent, hogy a Kögel Telematics a pótkocsik és felépítmények kategóriájában a második helyen végzett. Ez az előkelő eredmény jól igazolja a Kögel telematikai rendszerének kiváló funkcionalitását és az üzemeltetőknek nyújtott hasznosságát.

Sokoldalú és rugalmas

A Kögel Telematics saját gyártói rendszerként a lehető legjobban illeszkedik a Kögel pótkocsikhoz és az ügyfelek igényeihez. Valós idejű és részletes üzemelési adatokat továbbít, amelyeket a jogosult felhasználók a Kögel internetes portálján tekinthetnek meg egyszerűen és bármikor a nap 24 órájában. Mivel ez egy nyílt forráskódú rendszer, az adatok külső alkalmazásokba is könnyen átültethetők. Sőt, minden adat okostelefonon keresztül is elérhető a Kögel Telematics androidos alkalmazásával.

Hatékony kombináció

A Kögel telematikai rendszerének további nagy előnye, hogy az abroncsnyomás-figyelést is magában foglalja, így azonnal figyelmezteti az üzemeltetőt, ha az abroncsok nyomása eltér a céltartománytól. Mivel a guminyomás nemcsak a biztonságot, hanem az üzemanyag-takarékosságot is jelentősen befolyásolja, ez nagyban hozzájárul a költséghatékony üzemeltetéshez. Ez azért is fontos, mert az ENSZ-EGB 141. számú rendelet értelmében 2024 júliusától minden újonnan forgalomba helyezett félpótkocsit abroncsnyomás-ellenőrző (TPMS) rendszerrel kell felszerelni. Persze a rendszer ehhez hasonlóan sok más üzemelési adatot is gyűjt, illetve elemez, majd ezek alapján állapotjelentésekkel segíti az ügyfeleket a biztonságos és gazdaságos üzemeltetésben. Emellett a Kögel telematikai rendszere az adott felhasználásra szabott, rögzített havi díjú és mindvégig kiszámítható költségeket biztosító szervizszerződések alapjául is szolgál. Mindezt egyszerű, gyors és felhasználóbarát módon nyújtja, amit a 2024-es Német Telematikai Díj elnyerése is megfelelően igazol.





Megosztom másokkal

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.

A név kötelez

Főként az alumínium billencsek mestereként ismerhetjük a Benalu márkát. Az alapítók – Hubert Pora és Dominique Bonduelle urak – már a cég nevével is erre utaltak, amikor a francia bennes (billencs) és az alumínium szavak összetételével jegyezték be cégüket 1967-ben.

Gördülékeny elemcsere

Habár nem nevezhető új koncepciónak, mindeddig senkinek sem sikerült széles körben megvalósítania az elektromos haszonjárművek akkumulátorcserélő rendszerét. Eddig, ugyanis az Isuzu egy olyan koncepciót mutatott be, ami akár működőképes is lehet!

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.