A KÖGEL EURO FÉLPÓTKOCSIJÁNAK LEGÚJABB GENERÁCIÓJA KIVÁLÓAN ALKALMAZHATÓ KOMBINÁLT SZÁLLÍTMÁNYOZÁSHOZ

A München-Riem kombinált szállítási terminálon végzett vasúti rakodási próbaüzemmel a Kögel sikeresen bebizonyította, hogy a meghosszabbított félpótkocsi (1-es típusú, hosszabb tehergépjármű) minden normál zsebes vasúti kocsira felrakható, sőt, még a 15 méter hosszú, legújabb generációs vagonra is.

Közzétéve:


A Kögel vasúti szállításra alkalmas Cargo Rail Euro Trailer (hosszabb 1-es tehergépjármű) legújabb változata, amelynek teljes hossza 17,88 méter, a vonatkozó előírások szerint szintén felrakható minden szabványos zsebes kocsira. Ez a 3.950 (vasút kód P395) és a 4.000 milliméter (P400) magas, illetve a 2.710 és 2.760 milliméteres szabad belmagasságú, valamint a lehajtható aláfutásgátlóval ellátott változatokra érvényes.

A Kögel ezt a München-Riem konténer terminálon végzett rakodási próbaüzem keretében mutatta be. A Cargo Rail Euro Trailer-t a Deutsche Bahn képviselőinek felügyelete mellett egy 980 milliméteres nyeregmagasságú T3000-es kocsira rakták át. Ez azt bizonyítja, hogy a Cargo Rail Euro Trailer minden modern zsebes kocsival (c, e, f, h, i) kompatibilis.

A legújabb generációs Kögel Euro Trailer a hagyományos félpótkocsiknál 1,38 méterrel, az előző generációnál pedig nyolc centiméterrel hosszabb. A bővítést a túl hosszú járművekre és járműszerelvényekre vonatkozó közúti közlekedési szabályok alóli mentességekről szóló német rendelet („LKWÜberlStVAusnV”) 9. módosítása tette lehetővé.

A kódolás biztosítja a pótkocsi illeszkedését a kocsi járműszelvényébe, és a kompatibilitási kódokkal való beazonosítást a felépítmény oldalfalán elhelyezett kódszámtábla segítségével.

Ez azt jelenti, hogy az Euro Trailerrel nemcsak a közúti CO2-kibocsátás csökken bizonyítottan mintegy tíz százalékkal a hagyományos félpótkocsis kombinációhoz képest, de a környezetbarát kombinált közúti-vasúti szállításban is gond nélkül használható. Rendkívül praktikus kialakításának köszönhetően a meghosszabbított félpótkocsi a fuvarozási műveletek mintegy feléhez ideális, szemben a 25,25 méteres, hosszabb, 2-es és 3-as típusú tehergépjárművekkel.

Az éghajlatváltozás elleni küzdelemben ezáltal ez egy rendkívül hatékony, ugyanakkor azonnal rendelkezésre álló eszköz. A Kögel tehát kedvezőnek tartja az 1-es típusú hosszabb tehergépjárművek korlátlan engedélyezését, és ahogyan a 2-es és 3-as típusok esetében erről már megszületett a megegyezés, azzal fordul fel Volker Wissing (FDP) szövetségi közlekedési miniszterhez, hogy tegye meg a szükséges lépéseket.

A CO2-kibocsátás mintegy tíz százalékkal csökken a hagyományos félpótkocsikhoz képest, de a környezetbarát közúti-vasúti kombinált szállításban is gond nélkül használható. A meghosszabbított félpótkocsi nagyfokú gyakorlati alkalmassága miatt a 2-es és 3-as típusú 25,25 méter hosszú tehergépjárművekkel szemben az összes szállítás mintegy feléhez ideális, így ez egy rendkívül hatékony, egyben azonnal rendelkezésre álló eszköze a klímaváltozás elleni küzdelemnek.

A Kögel tehát kedvezőnek tartja az 1. típusú hosszú tehergépjárművek korlátlan engedélyezését, ahogyan a 2-es és 3-as típus esetében már döntöttek is, és azzal a kéréssel fordul Volker Wissing (FDP) szövetségi közlekedési miniszterhez, hogy tegye meg a szükséges lépéseket.





Megosztom másokkal

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról kérdeztük Gőgh Ferenc cégvezetőt.

Ideális választás

Munkába állt az első magyarországi Ford Trucks F-Line nyerges vontató. A hajdúböszörményi ifj. Nagy-Timpanon Bt. pontosan olyan alkalmazási profillal üzemelteti majd a járművet, amilyenre ezt a vadonatúj típust tervezték. A narancssárga vontató ugyanis egy nyitott platós, illetve egy billenőteknős félpótkocsival felváltva belföldi rövid távú építőipari fuvarozást végez majd.

A Ford Trucks újabb mérföldkőhöz érkezett

Fokozatosan közelítve egyik fő célkítűzése, a karbonsemlegesség felé, a Ford Trucks újabb jelentős projektet írt alá a fenntartható szállítmányozási technológiák terén. Miután tavaly működésbe hozta az egyhengeres hidrogénhajtású motorját, a Ford Trucks most először sikerrel beindította a többhengeres hidrogénhajtású H2-Ecotorq motort is.

A Ford Trucks folytatja az erőteljes terjeszkedést Európában

A holland piacra való belépéssel a Ford Trucks teljessé teszi Benelux-államok-beli terjeszkedését Globális terjeszkedése következő állomásaként a Ford Trucks belépett Hollandiába, meghódítva ezzel Európa egyik kulcsfontosságú piacát. A csatlakoztathatósági technológiának köszönhetően megkülönböztetett helyet elfoglaló F-MAX és az új F-LINE sorozat járműveivel a Ford Trucks hatékony és vadonatúj technológiákra épülő megoldásokat kínál a kiterjedt holland vevőkör … Continued

Három évtizednyi siker

Idén ünnepli harmincéves jubileumát a haszonjárműbérlési piac élenjáró szereplője, a VIARENT Kft. A cég úttörőként teremtette meg ezt a szolgáltatást hazánkban, és folyamatos innovációival azóta is meghatározó ezen a területen, immár nemzetközi szinten is. Ebből a jeles alkalomból beszélgettünk Stefkó Péterrel, a Delta-Truck cégcsoport vezetőjével a VIARENT szolgáltatásairól, múltjáról, jelenéről és jövőjéről.