Delta-Truck bővülő kínálat

Bár még egy hét van az IAA 2018 járműipari szakkiállítás megnyitásáig, a cégek bemutatópalettája tele van műszaki újításokkal, melyek folyamatosan kerültek gyártásprogramba és a standokon bárki élőben szemügyre veheti ezeket.

Közzétéve:

Maisonneuve tankerek

A Delta-Truck Kft. a Benalu, Kögel, Lamberet pótkocsimárkák hazai képviselője és forgalmazója. A kínálat hamarosan kiegészül, a szintén francia Maisonneuve tankerekkel, mivel a Benalu-csoport megvásárolta a 80 éves múlttal rendelkező céget. A Maisonnevue gyár Cérences városában található, 15 ezer négyzetméteren, 130 dolgozóval folyik a termelés.

Tavalyi árbevételük megközelítette a 20 millió eurót. Profiljuk a különféle élelmiszeripari-, és tejbegyűjtő felépítmények illetve félpótkocsik, ADR-es árukhoz alkalmas tartályfélpótkocsik, hőszigetelt bitumen-szállítók, valamint folyékony veszélyes hulladékok és szennyvíz szállítására alkalmas típusok. A Benalu-csoport értékesítési hálózata révén, a Maisonneuve tankerek Európa egyik piacvezető márkájává léphetnek elő, jelentősen bővítve a haza kínálatot, az eddig legfeljebb látásból vagy hallomásból ismert márkaként.

Lamberet hűtős félpótok

A hűtős félpótkocsiknál egy teljesen új fejlesztésű, kéttagos, mobil térelválasztó fal került bevezetésre egységesen, Ergowall néven. Az egyik legfontosabb különbség, hogy felnyitásához ötször kisebb erőkifejtésre van szükség, mint eddig, jelentősen megkönnyítve és ergonomikusabbá téve a gépkocsivezetők munkáját. A nyitáshoz-záráshoz, klasszikus fém fogantyúk helyett, rugalmas hevedereket alkalmaznak. A második változás meggyorsítja a villástargoncás rakodást, mivel felnyitva csak 170 milliméterrel szűkíti le a pótkocsi függőleges keresztmetszetét, a korábbi 300 milliméter helyett. Ezáltal kisebb a válaszfal és a rakomány sérülésének esélye és akár tempósabban haladhat át alatta a targonca. A harmadik, hogy zárt állapotban, rakodás közbeni ütközéskor bizonyos mértékű, rugalmas, ellentétes irányú deformációra képes, kiküszöbölve a drága és időigényes javítást vagy válaszfalcserét.

Kögel

Számtalan fejlesztést hajtottak végre az elmúlt közel egy év során, a hasznos teherbírás növelésére, a rakodásbiztonság növelésére, a rakodási idők csökkentésére. Ezek együttesen szolgálják a fuvarozók költséghatékony működését és már a Cargo Novum modelleknél folyamatosan bevezetésre kerültek. Például az új konzol az elektromos- és féklevegő-csatlakozók számára, amely a hossztartókra továbbítja az erőhatásokat, vagy a Vario-Fix rögzítési megoldás a rakfelület külső profilján és a rakoncazsebek, amelyek mind a szériakivitelt erősítik. A rakományok rögzítését összesen 2×13 pár, egyenként 2500 kilogramm teherbírású rögzítőszem segíti – opcióban 24 pár rendelhető –, amelyek horgos megoldással is kérhetők és megfelel az EN 12642 Code XL előírásnak is. A külső váz és az alváz hossztartói között, oldalanként 4-4, míg a pótkocsi középvonalában 10 rakoncazseb került kialakításra.

A Kögel KTA tengelyek könnyed, stabil futás nyújtanak, csökkentik az abroncskopást, az úgynevezett „kettős felfüggesztés” által, amely lágy gumiperselyből és rugóacélból készült vezetőkarnak köszönhető. Szükség esetén könnyen, gyorsan javítható. Az IAA 2018 kiállításon számos más újításukkal is megismerkedhetnek a látogatók, mint például a legújabb FastFix, a spaniferhez hasonló, rakományrögzítő heveder, amely két függőleges oszlop közé rögzíthető. Csupán 495 gramm súlyú, gyorsabb és könnyebb kezelni, mint a fa, vagy fém oldalléceket és ha éppen nem szükségesek, akkor a szerszámosládába is berakhatók. A FlexiUse felépítmény-kialakítással maximum 200 milliméterrel növelhető meg a függönyponyvás Cargo félpótkocsik belmagassága, 2,7 és 2,9 méter között, maximum 4 méteres külső magasság mellett. Elöl 25, hátul 50 milliméteres lépcsőkben változtatható a magasság. Az aramidhálós erősítésű függönyponyvázatnak köszönhetően elegendő egy-egy oldalléccel biztosítani a rakományt, eleget téve a DIN EN 12642-Code XL és a Daimler 9.5-ös előírásoknak.

Múlt hónapban vezették be az opciós Strong & Go felépítmény-kialakítást és a Kögel ponyvás félpótkocsik minden változatához rendelhető: Cargo, Mega, Light plus kivitelhez, valamint a Novum szériához is. Ez szintén megfelel a DIN EN 12642-Code XL és a Daimler 9.5-ös előírásoknak. A gitterboxokat nem szükséges csoportban rögzíteni, a normál euroraklapon történő italszállításhoz elegendő egy sor oldalléc is, a normál felépítményeknél megkövetelt 3 vagy 4 sor léc helyett. A Kögel Cargo típusai igény szerint, Ro-Ro forgalomra alkalmas, megerősített kivitelben szintén rendelhetők. Az alváz hossztartói és az oldalváz között 10 milliméter vastag, átlós merevítőlemez, a királycsapnál is egy 10 milliméteres merevtő lap van. A félpótkocsi 4 darab, egyenként 12 tonna teherbírású rögzítőszemmel rendelkezik. A közlekedés biztonságát irányjelző funkcióval kiegészített, oldaljelző borostyánsárga lámpák növelik.

Minden Cargo típusnál a felülről történő (darus) be- és kirakodás biztonságát az új EasyFix Stopper nevű (opciós) retesz növeli –, a nyitható tetőt nyitott és zárt állapotban egyaránt biztosítja; a tetősín oldalába építették; a rakodás közbeni tetősérülést is megakadályozza. A tető előrehúzásánál automatikusan reteszel, megakadályozva a visszacsúszást, a záráshoz egyetlen kézmozdulattal oldható. A Kögel Cargo félpótkocsik tartósságát olyan extrák is növelhetik igény szerint, mint például a 12 milliméter vastag és 1,25 méter magas védőlemez, hátsó sarokerősítésű ajtóportál, megerősített acél-gumi ütközők hátul, az alvázat hátul lezáró, 8 milliméteres derékszögű lemez vagy a többkamrás Kögel Luxima hátsó lámpák. A szerkezetek festése UV-álló.

Természetesen vevő- és piaci igény szerint, a Novum típusok oldalfalas, TIR vámzáras, tekercságyas és kombinált fuvarozáshoz emelőzsebes kivitelekben egyaránt rendelhetők.

További Kögel modellek

A zárt, szárazárus Kögel Box Light maximum 730 kilogrammal is könnyebb lehet, a normál Kögel Box félpótkocsihoz képest, a rakomány javára.

Új modell a Port 45 Triplex konténerszállító, amelynél a középső hosszabbítás mellett, az első- és hátsó vázrésze egyaránt kitolható. Ezáltal szinte minden, 2×20, 1×30, 1×40 lábas konténerek, valamint 45 lábas High-Cube, rövid (hattyúnyak) alagutas és 45-ös High-Cube eurokonténerek, sőt még 13,6 méteres, csereszekrények szintén szállíthatók. Az önsúly 4550–4800 kilogramm között alakul, amit alumínium légtartályokkal és felnikkel sikerült számottevően csökkenteni. A technikai össztömeg 41 tonna, ez 36,2 tonna körüli teherbírást jelent.

Végül még meg kell említeni a billenős félpótkocsikat, amelynél az acél alváz, alumínium puttony (24 vagy 27 m3), alumínium légtartályok és felnik, akár 430 kilogrammos önsúlycsökkenést jelentenek a teljes acél konstrukcióhoz képest.

■ További beszámoló a hannoveri IAA 2018 után, de érdeklődni és rendelni már most lehet a Delta-Truck Kft-nél.

 

Delta-Truck Kft.
2310 Szigetszentmiklós, Leshegyi Ipari Park 13.
Tel.: +36-24/50-22-22 • fax: +36-24/50-22-33
www.deltatruck.hu





Megosztom másokkal

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról kérdeztük Gőgh Ferenc cégvezetőt.

Ideális választás

Munkába állt az első magyarországi Ford Trucks F-Line nyerges vontató. A hajdúböszörményi ifj. Nagy-Timpanon Bt. pontosan olyan alkalmazási profillal üzemelteti majd a járművet, amilyenre ezt a vadonatúj típust tervezték. A narancssárga vontató ugyanis egy nyitott platós, illetve egy billenőteknős félpótkocsival felváltva belföldi rövid távú építőipari fuvarozást végez majd.

A Ford Trucks újabb mérföldkőhöz érkezett

Fokozatosan közelítve egyik fő célkítűzése, a karbonsemlegesség felé, a Ford Trucks újabb jelentős projektet írt alá a fenntartható szállítmányozási technológiák terén. Miután tavaly működésbe hozta az egyhengeres hidrogénhajtású motorját, a Ford Trucks most először sikerrel beindította a többhengeres hidrogénhajtású H2-Ecotorq motort is.

A Ford Trucks folytatja az erőteljes terjeszkedést Európában

A holland piacra való belépéssel a Ford Trucks teljessé teszi Benelux-államok-beli terjeszkedését Globális terjeszkedése következő állomásaként a Ford Trucks belépett Hollandiába, meghódítva ezzel Európa egyik kulcsfontosságú piacát. A csatlakoztathatósági technológiának köszönhetően megkülönböztetett helyet elfoglaló F-MAX és az új F-LINE sorozat járműveivel a Ford Trucks hatékony és vadonatúj technológiákra épülő megoldásokat kínál a kiterjedt holland vevőkör … Continued

Három évtizednyi siker

Idén ünnepli harmincéves jubileumát a haszonjárműbérlési piac élenjáró szereplője, a VIARENT Kft. A cég úttörőként teremtette meg ezt a szolgáltatást hazánkban, és folyamatos innovációival azóta is meghatározó ezen a területen, immár nemzetközi szinten is. Ebből a jeles alkalomból beszélgettünk Stefkó Péterrel, a Delta-Truck cégcsoport vezetőjével a VIARENT szolgáltatásairól, múltjáról, jelenéről és jövőjéről.