Bátyja nyomdokaiba lép

Bemutatta a Ford Trucks a korábbi típusnév miatt a mai napig általában Cargo néven emlegetett járműsorozatának utódját. A felépítményezhető fülke-alvázas, építőipari és nyerges vontató kivitelben is készülő vadonatúj F-Line a formatervtől a kényelmen, a vezetéstámogató rendszereken és a hálózatba kapcsolhatóságon át a hajtásláncig jelentős előrelépést mutat elődjéhez képest. Ezáltal a sikeres F-Max zászlóshajó méltó kistestvére.

Közzétéve:

Jelentős piaci fejlődést ért el a Ford Trucks Európában az utóbbi években az F-Max távolsági nyerges vontatóval, amely már hazánkban is számottevő részesedést és sok elégedett üzemeltetőt vívott ki magának. Első pillantásra látszik, hogy az új F-Line típust a sikeres és korszerű F-Max ihlette. A beszállást széles, megvilágított fellépők segítik, a tükrök pedig nagy látószögűek. A fülkék belsőterének kényelme és ergonómiája messze felülmúlja az elődét, a műszerfalon 9 colos érintőképernyővel ellátott, okostelefon képernyőtükrözésére alkalmas multimédia-rendszer is szolgálja a járművezetőt. A deréktámasszal, kartámasszal és fűtéssel ellátott vezetőülés, a multifunkciós kormánykerék és a nagy, színes központi kijelzővel felszerelt műszerpanel szintén jelentős előrelépés az elődmodellhez képest. A középkonzolon pedig számos tárolóhelyet alakítottak ki.

Teljes körű biztonság és hálózatba kapcsolhatóság

Igen tartalmas a biztonsági rendszerek kínálata is. Radaros oldalsó holttérfigyelő, tolatássegítő kamera, táblafelismerő, abroncsnyomás-figyelő, vészfékezésjelző, gyalogosokat is érzékelő vészfékrendszer, araszolássegítővel ellátott adaptív sebességtartó automatika, automatikus távfénykapcsolás, sávelhagyásra figyelmeztető, éberségfigyelő és alkoholszondás indításgátló előkészítése is szerepel a listán.

Természetesen a ConnecTruck hálózatba kapcsolhatósági rendszer is bekerül az F-Line típusba, így az üzemeltetők bármikor csatlakozhatnak járműveikhez a weboldalon vagy az okostelefonos alkalmazáson keresztül. Megtekinthetik teherautóik földrajzi helyzetét és valós idejű üzemelési adatait, kielemezhetik a sofőrök vezetési stílusának hatékonyságát, valamint távdiagnosztikát és szoftverfrissítéseket végezhetnek, amelyekkel akár váratlan leállások is megelőzhetők.

Sokoldalú specifikálhatóság

Az F-Line normál és alacsony kapcsolási magasságú nyerges vontatók 4×2-es és 6×4-es, a fülke-alvázas modellek 4×2-es, 6×2-es, 6×4-es és 8×2-es, míg az akár 44 tonna műszakilag megengedett legnagyobb össztömegű építőipari kivitelek 4×2-es, 6×2-es, 6×4-es és 8×4-es hajtásképlettel állnak rendelkezésre. A fülkék a különféle alkalmazások igényeinek megfelelően kétféle hosszúsággal és kétféle tetőmagassággal készülnek. A hajtáslánc is teljesen saját fejlesztésű. A 9 literes Ecotorq dízelmotor 330 lóerő legnagyobb teljesítményt és 1400 newtonméter maximális nyomatékot szolgáltat, a 12,7 literes Ecotorq pedig 420 és 450 lóerő teljesítményszinteket kínál akár 2500 newtonméter legnagyobb nyomaték mellett.

A kisebbik erőforrás 220, míg a nagyobb 320 kilowatt teljesítményű erősített motorfékkel segíti a kopásmentes lassítást, továbbá retarder is szerepel az opciók között. Mindkét aggregát változó geometriájú turbófeltöltővel és közös nyomócsöves befecskendezéssel felel meg a kor követelményeinek. A 9 literes motorhoz 9 fokozatú kézi vagy automatizált váltó társítható, a 12,7 literes erőforrásokhoz pedig ZF 16 fokozatú kézi vagy Ecotorq 16 fokozatú automatizált váltó választható. Sőt, elektrohidraulikus kormányrásegítő is rendelhető a még könnyebb kormányozhatóság érdekében.

A Ford Trucks közleménye szerint az F-Line jövő februártól már a Törökországon kívüli piacokra is megérkezik. Az új típus mellett pedig az F-Max korlátozott kiadását is bemutatta a gyártó. A csupán 400 példányban készülő F-Max Select kifinomult dizájnelemekkel, korszerű műszaki megoldásokkal és kényelmi extrafelszerelésekkel nyújt minden eddiginél nagyobb járművezetői élményt.





Megosztom másokkal

Minden, ami vontatható

Egészen egyedi igények szerinti szállítóeszközre lenne szükség? Személyautó mögé, esetleg teherautó-felépítményként, netán nehézvontatós járműszerelvény formájában? Széles palettával, mondjuk 750 kilogrammtól egészen 50 tonna össztömegig? Nos, a megoldás csakis a Delta-Truck kínálatának egyik legsokoldalúbb tagja, a Humbaur lehet!

Újabb mesterek újabb különleges feladatokra

Néhány hete már gyűjtöttünk egy csokorra valót a Broshuis ügyfeleinek kiszállított, speciális pótkocsik és alkalmazások közül. Ezúttal legalább annyira különleges és a tekinteteket sem kevésbé vonzó megoldásokat mutatunk be. A szerte Európában, üzemelő pótkocsik – és szállítmányaik – aligha számítanak mindennaposnak.

A VIARENT újabb lépést tett Szlovákiában: felvásárolta az MHC Mobility nehézjármű flottáját

A VIARENT – Közép-Európa meghatározó haszonjármű-bérbeadó vállalata – tovább erősíti jelenlétét Szlovákiában: sikeresen felvásárolta az MHC Mobility Slovakia nehézgépjármű flottáját. Az akvizíció stratégiai jelentőségű mérföldkő a vállalat régiós terjeszkedésében, és új szintre emeli szolgáltatási kapacitását a szlovák piacon, ahol a VIARENT már több mint egy évtizede, 2013 óta van jelen, a Delta-Truck s.r.o. márkanév alatt.

Könnyű eszköz nehéz munkára

Aligha vitatná bárki, nehéz kenyér a konténerezés. Embert, vontatót és pótkocsit is igencsak próbára tesz a kikötői daruk és a vágányrengetegek közepén sürgölődő átrakók világa. A Delta-Truck Kft. kínálatában immár két évtizede szereplő Kögel márka konténerszállító félpótkocsicsaládjának új tagja, a Port 20 azonban a szó szoros értelmében is „könnyedén” abszolválja a húszlábas konténerek szállításának feladatát.

Sajtóközlemény

2025. április 17. A Ford Trucks az Egyesült Királyságra és Írországra is kiterjeszti nemzetközi hivatalos szervizhálózatát: Támogatás az ügyfeleknek minden útvonalon