Bátyja nyomdokaiba lép
Bemutatta a Ford Trucks a korábbi típusnév miatt a mai napig általában Cargo néven emlegetett járműsorozatának utódját. A felépítményezhető fülke-alvázas, építőipari és nyerges vontató kivitelben is készülő vadonatúj F-Line a formatervtől a kényelmen, a vezetéstámogató rendszereken és a hálózatba kapcsolhatóságon át a hajtásláncig jelentős előrelépést mutat elődjéhez képest. Ezáltal a sikeres F-Max zászlóshajó méltó kistestvére.
Jelentős piaci fejlődést ért el a Ford Trucks Európában az utóbbi években az F-Max távolsági nyerges vontatóval, amely már hazánkban is számottevő részesedést és sok elégedett üzemeltetőt vívott ki magának. Első pillantásra látszik, hogy az új F-Line típust a sikeres és korszerű F-Max ihlette. A beszállást széles, megvilágított fellépők segítik, a tükrök pedig nagy látószögűek. A fülkék belsőterének kényelme és ergonómiája messze felülmúlja az elődét, a műszerfalon 9 colos érintőképernyővel ellátott, okostelefon képernyőtükrözésére alkalmas multimédia-rendszer is szolgálja a járművezetőt. A deréktámasszal, kartámasszal és fűtéssel ellátott vezetőülés, a multifunkciós kormánykerék és a nagy, színes központi kijelzővel felszerelt műszerpanel szintén jelentős előrelépés az elődmodellhez képest. A középkonzolon pedig számos tárolóhelyet alakítottak ki.
Teljes körű biztonság és hálózatba kapcsolhatóság
Igen tartalmas a biztonsági rendszerek kínálata is. Radaros oldalsó holttérfigyelő, tolatássegítő kamera, táblafelismerő, abroncsnyomás-figyelő, vészfékezésjelző, gyalogosokat is érzékelő vészfékrendszer, araszolássegítővel ellátott adaptív sebességtartó automatika, automatikus távfénykapcsolás, sávelhagyásra figyelmeztető, éberségfigyelő és alkoholszondás indításgátló előkészítése is szerepel a listán.
Természetesen a ConnecTruck hálózatba kapcsolhatósági rendszer is bekerül az F-Line típusba, így az üzemeltetők bármikor csatlakozhatnak járműveikhez a weboldalon vagy az okostelefonos alkalmazáson keresztül. Megtekinthetik teherautóik földrajzi helyzetét és valós idejű üzemelési adatait, kielemezhetik a sofőrök vezetési stílusának hatékonyságát, valamint távdiagnosztikát és szoftverfrissítéseket végezhetnek, amelyekkel akár váratlan leállások is megelőzhetők.
Sokoldalú specifikálhatóság
Az F-Line normál és alacsony kapcsolási magasságú nyerges vontatók 4×2-es és 6×4-es, a fülke-alvázas modellek 4×2-es, 6×2-es, 6×4-es és 8×2-es, míg az akár 44 tonna műszakilag megengedett legnagyobb össztömegű építőipari kivitelek 4×2-es, 6×2-es, 6×4-es és 8×4-es hajtásképlettel állnak rendelkezésre. A fülkék a különféle alkalmazások igényeinek megfelelően kétféle hosszúsággal és kétféle tetőmagassággal készülnek. A hajtáslánc is teljesen saját fejlesztésű. A 9 literes Ecotorq dízelmotor 330 lóerő legnagyobb teljesítményt és 1400 newtonméter maximális nyomatékot szolgáltat, a 12,7 literes Ecotorq pedig 420 és 450 lóerő teljesítményszinteket kínál akár 2500 newtonméter legnagyobb nyomaték mellett.
A kisebbik erőforrás 220, míg a nagyobb 320 kilowatt teljesítményű erősített motorfékkel segíti a kopásmentes lassítást, továbbá retarder is szerepel az opciók között. Mindkét aggregát változó geometriájú turbófeltöltővel és közös nyomócsöves befecskendezéssel felel meg a kor követelményeinek. A 9 literes motorhoz 9 fokozatú kézi vagy automatizált váltó társítható, a 12,7 literes erőforrásokhoz pedig ZF 16 fokozatú kézi vagy Ecotorq 16 fokozatú automatizált váltó választható. Sőt, elektrohidraulikus kormányrásegítő is rendelhető a még könnyebb kormányozhatóság érdekében.
A Ford Trucks közleménye szerint az F-Line jövő februártól már a Törökországon kívüli piacokra is megérkezik. Az új típus mellett pedig az F-Max korlátozott kiadását is bemutatta a gyártó. A csupán 400 példányban készülő F-Max Select kifinomult dizájnelemekkel, korszerű műszaki megoldásokkal és kényelmi extrafelszerelésekkel nyújt minden eddiginél nagyobb járművezetői élményt.