Arany középút

Egy sikeres kétéves tesztidőszak eredményeként a Delta-Truck Kft. tavaly megkapta a lengyel MEGA pótkocsik kizárólagos importőri jogát a Benalu cégcsoport jóváhagyásával. A márka termékei azóta egyre ismertebbek és népszerűbbek hazánkban, így következetesen nő a piaci részesedésük. Ráadásul a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően több újdonságot is kínálnak.

Közzétéve:

Kiválóan kiegészíti a MEGA márka a Benalut és a Kögelt a Delta-Truck Kft. pótkocsikínálatában. Ugyanis a Benalu prémiumszínvonalú termékei esetében az alváz és a felépítmény egyaránt alumíniumból készül, így ezeket elsősorban nemzetközi fuvarfeladatokhoz választják az üzemeltetők. A Kögel billencsei acélból gyártott alvázukkal és felépítményükkel főként a nagyobb igénybevétellel járó, például nehéz építőipari vagy hulladékszállítási alkalmazásokhoz keresettek. A kettő közötti rést pedig nagyon jól betöltik a MEGA gyárából kikerülő, acélalvázzal és alumíniumfelépítménnyel rendelkező billencsfélpótkocsik, amelyek nemzetközi gabonaszállításhoz éppúgy megfelelnek, mint könnyebb építőipari feladatokhoz.

Kedvező tapasztalatok

Számos pozitív visszajelzés érkezik a Delta-Truck Kft. értékesítőihez a MEGA pótkocsikra az ügyfelektől, akik közül többen is két-három éve csak ilyen gyártmányú pótkocsikat szereznek be. Először is a Benalu által is használt jó minőségű alumíniumnak köszönhetően még acélalvázzal is könnyűnek számítanak ezek a járművek a piacon. Például az 55 köbméteres gabonaszállító modell saját tömege hat tonna, ami körülbelül háromszáz kilogramm tömegelőnyt jelent más gyártók termékeihez képest. Ráadásul ezt a teherbírás terén jelentkező kompromisszumok nélkül nyújtják ezek a lengyel pótkocsik, hiszen teljes hosszukban hét milliméter vastag, erősített padozat fut végig, vagyis bátran rakodhatók targoncával is. A MEGA pótkocsik további jelentős előnye, hogy sok tételt alapfelszerelésként kínálnak az emelhető tengelytől a kombi ajtón át a festett alvázig, illetve felépítményig.

Fontos újdonságok

Emellett a MEGA járművek termékkínálata még tovább bővült a gyártás standardizálásának köszönhetően. A billenő ajtós modelleknél a hátsó ajtó korszerűbb surrantót kapott, valamint már levehető, azaz szerelhető kivitelű a korábbi hegesztettel szemben. A kombi ajtós modellek pedig az eddigi legnagyobb, 10,2 méter mellett már 10,5 méter alvázhosszúsággal is készülnek, így 57 és 62 köbméteres változatokban is elérhetők.

Beváltja a hozzá fűzött reményeket

Az ügyfelek visszajelzésein túlmenően a piaci adatok is azt igazolják, hogy a MEGA márka hazánkban beváltja az importőr hozzá fűzött reményeit. Annak ellenére, hogy a koronavírus-helyzet miatt idén augusztus végéig mintegy hatvan százalékkal esett vissza a magyarországi pótkocsipiac a tavalyi év ugyanezen időszakához képest, MEGA járművekből ugyanannyit helyeztek forgalomba idén január és augusztus között, mint az előző esztendő első nyolc hónapjában. Emellé pedig viszonylag erős rendelésállomány és piaci érdeklődés társul, így az év végéig negyven-ötven MEGA pótkocsi átadásával számol az importőr. Ez a jelentősen gyengülő piaci környezetben a részesedés igen határozott növekedését jelenti. Egyébként a Delta-Truck Kft. idén összességében hétről tíz százalékra növelte részarányát a pótkocsik piacán, ami nagymértékben a MEGA márkának köszönhető.

Bíztató lehetőségek

Jelenleg az tapasztalható, hogy az 55-60 köbméteres billencspótkocsik szegmensében egyre többen ismerik a MEGA márkát, látják, hogy jól teljesítenek ezek a járművek, és így nyitottan állnak hozzá az ügyfelek. További fejlődési lehetőség mutatkozik azoknál a kisvállalkozóknál, akik negyven köbméteres billencspótkocsikkal építőipari feladatokat is ellátnak és gabonaszállítást is végeznek. Ők ugyanis jellemzően használt pótkocsikat szereznek be, ám a nem sokkal drágább új MEGA járművek már csak a kisebb saját tömegük révén is hamar megtérülhetnének számukra. Így minden adott ahhoz, hogy a közeljövőben a lengyel márka pozíciója még tovább erősödjön hazánkban.





Megosztom másokkal

Díjnyertes telematika

Egyre nagyobb szerepet kapnak a hatékony és biztonságos járműüzemeltetésben a pótkocsikhoz kapcsolódó telematikai megoldások is. A hazánkban a Delta-Truck Kft. által képviselt Kögel márka saját rendszere, a Kögel Telematics szerezte meg az ezüstérmet a pótkocsik és felépítmények kategóriájában a 2024-es Német Telematikai Díj odaítélésekor.

Látványos jelen, izgalmas jövő

Megérkezett a Ford Trucks legújabb limitált kiadása, az egyedi külső-belső megjelenésű és gazdag felszereltségű F-MAX Select nyerges vontató. A látványos modell mellé a gyártó további izgalmas híreket is szállított, mégpedig a hidrogénüzemű belső égésű motor és a tisztán elektromos NextETRUCK tehergépkocsi fejlesztéséről.

Stabil háttér a fejlődéshez

Egyre jelentősebb a Delta-Truck Kft. és a Viarent Kft. nemzetközi terjeszkedése, ami elengedhetetlenné tette a cégcsoport üzleti folyamatainak optimalizálását, standardizálását és korszerűsítését a hatékonyabb működés érdekében. Ezért a két cég megállapodott az SAP Hungary Kft.-vel egy vállalatirányítási és egy értékesítéstámogatási rendszer bevezetéséről.

Bátyja nyomdokaiba lép

Bemutatta a Ford Trucks a korábbi típusnév miatt a mai napig általában Cargo néven emlegetett járműsorozatának utódját. A felépítményezhető fülke-alvázas, építőipari és nyerges vontató kivitelben is készülő vadonatúj F-Line a formatervtől a kényelmen, a vezetéstámogató rendszereken és a hálózatba kapcsolhatóságon át a hajtásláncig jelentős előrelépést mutat elődjéhez képest. Ezáltal a sikeres F-Max zászlóshajó méltó kistestvére.