A SOKOLDALÚ MEGOLDÁS ÉPÍTŐANYAG-SZÁLLÍTMÁNYOZÁSHOZ: A KÖGEL ALAKÍTHATÓ PLATÓS FÉLPÓTKOCSI SOKFÉLE MEGOLDÁST KÍNÁL

A Kögel Multi az építőanyagok és időjárásálló rakományok szállítására szolgáló platóspótkocsi-sorozat bevált, sokoldalúan használható felépítményváltozata. Leszerelhető felépítményelemeinek köszönhetően a Multi túlméretes, azaz túl széles vagy túl hosszú rakományok szállítására is alkalmas. A Kögel a világ első számú építőipari szakkiállításán, a 2022. október 24. és 30. között Münchenben megrendezésre kerülő Baumán mutatta be, mit tud a sorozat.

Közzétéve:


„A gazdaságos és az ökobarát találkozása” – a Kögel beváltja az ügyfeleknek tett ígéretét, hiszen a Multi bevethető építkezéseken, építőanyag-szállítmányozás során és számos egyéb területen. A sokoldalúságnak köszönhetően a flottaüzemeltetők magas fokú eszközkihasználtságot, ezáltal kiváló költséghatékonyságot érhetnek el a napi üzletvitelükben.

Ezen túlmenően a teljes felszereltségű platós pótkocsi sokféle használati módja lehetővé teszi az üresjáratok kiiktatását is, így biztosítva a fenntarthatósági szempontok érvényesítését az építéslogisztika terén. A Multi csupán egy a számos felépítményváltozat közül. A platóspótkocsi-sorozaton belül az ügyfelek a Mega, a tekercsvályús változatok és az alacsony össztömegű Lightplus pótkocsialváz közül választhatnak.

Az ügyfelek a Baumán személyesen is meggyőződhetnek a széria sokoldalúságáról és kimagasló teljesítményéről. A bemutatásra kerülő háromtengelyes, 1.100-1.160 milliméter vonómagasságú Kögel Multi megerősített NOVUM-generációs vázat kapott, felépítménye 2.000 milliméter magas acél homlokfallal, öt pár lehajtható, leszerelhető oldalelemmel, hátul kétszárnyú ajtóval rendelkezik.

A tíz lehajtható oldalfal, a hátsó falpanel és az összes lehajtható rakonca raktározásához külön tárolódoboz telepíthető. Kialakítása lehetővé teszi a túlméretes, azaz túl széles és túl hosszú rakomány, például előregyártott betonelemek, zsaluzatok, hosszú betonacél és betonvas hálók szállítását is. Annak érdekében, hogy a lehajtható oldalelemek tárolás és szerelés közben ne sérüljenek, a tárolódobozban található rögzítőszerkezetet védőborítással látták el. Egyéb kiegészítő felszerelések biztonságos tárolására a tágas szerszámosláda szolgál.

A rakományrögzítő felszerelés tartalmaz beilleszthető rakoncákat, rögzítőgyűrűket és elfordulásgátló reteszeket

A lehajtható oldalsó és hátsó rakoncákon kívül nyolc rakoncazseb-sín és nyolc rakoncazseb biztosítja a rakomány alakzáró, tökéletesen illeszkedő rögzítését. A Multi a DIN EN 12642 XL szabvány szerinti rakománybiztonsági tanúsítvánnyal rendelkezik, és akár betonacél háló szállítására is kaphat tanúsítványt.

Ezenkívül számos egyéb lehetőséget kínál hevederekkel biztosított, súrlódást elősegítő rakományrögzítéshez, például a 24 pár öt tonna teherbírású rögzítőgyűrűvel ellátott Kögel VarioFix külső keret felhelyezésével.
A Multi igény szerint elfordulásgátló reteszekkel is felszerelhető, így a plató egy 40 lábas vagy két 20 lábas konténer szállítására is alkalmassá válik.

A Kögel Multi elvileg akár több mint 30 tonna rakományt is elbír

Általánosságban elmondható, hogy a Kögel pótkocsikra a kivételes önsúly és hasznos teher arány jellemző. Ugyanez érvényes a Multi szériára is. Például a háromtengelyes Multi alapváltozata már elérhető körülbelül 5.500 kilogramm önsúllyal. Az ennek megfelelő elvileg lehetséges hasznos teher elérheti akár a 30.500 kilogrammot is.

Nagyobb teherbírás iránti igény esetén, választhatjuk a Lightplus könnyű pótkocsialvázat, amely 600 kilogrammal több hasznos teher kapacitással bír. A Kögel pótkocsik könnyű súlyú és okos felépítésüknek köszönhetően rendkívül robusztusak és tartósak. A Multi padlóvázának teherbírását 7.200 kilogrammig tesztelték.

Tökéletesen testre szabott konfigurációk a lehetőségek széles választékának köszönhetően

A számos felszereltségi módnak köszönhetően az ügyfelek a Multit és a Kögel valamennyi egyéb platós pótkocsiját is a saját igényeikhez igazíthatják. Az alváztól kezdve a felépítményig mindent beleértve. A homlokfalak lehetnek akár 2.600 milliméter magasak, és készülhetnek acélból vagy alumíniumból. A lehajtható oldalfalak alumíniumból rendelhetők, 600, 800 vagy 1.000 milliméter magassággal.

A pótkocsi hátulja a kétszárnyú ajtók helyett lehajtható fallal is rendelhető. A Multi négy vagy öt pár oldalelemmel is igényelhető. A platós pótkocsik rendelhetők továbbá két- vagy háromtengelyes kivitelben, tengelyemelővel, saját kormányzású tengellyel és hordozható targonca támasztékkal is.





Megosztom másokkal

Díjnyertes telematika

Egyre nagyobb szerepet kapnak a hatékony és biztonságos járműüzemeltetésben a pótkocsikhoz kapcsolódó telematikai megoldások is. A hazánkban a Delta-Truck Kft. által képviselt Kögel márka saját rendszere, a Kögel Telematics szerezte meg az ezüstérmet a pótkocsik és felépítmények kategóriájában a 2024-es Német Telematikai Díj odaítélésekor.

Látványos jelen, izgalmas jövő

Megérkezett a Ford Trucks legújabb limitált kiadása, az egyedi külső-belső megjelenésű és gazdag felszereltségű F-MAX Select nyerges vontató. A látványos modell mellé a gyártó további izgalmas híreket is szállított, mégpedig a hidrogénüzemű belső égésű motor és a tisztán elektromos NextETRUCK tehergépkocsi fejlesztéséről.

Stabil háttér a fejlődéshez

Egyre jelentősebb a Delta-Truck Kft. és a Viarent Kft. nemzetközi terjeszkedése, ami elengedhetetlenné tette a cégcsoport üzleti folyamatainak optimalizálását, standardizálását és korszerűsítését a hatékonyabb működés érdekében. Ezért a két cég megállapodott az SAP Hungary Kft.-vel egy vállalatirányítási és egy értékesítéstámogatási rendszer bevezetéséről.

Bátyja nyomdokaiba lép

Bemutatta a Ford Trucks a korábbi típusnév miatt a mai napig általában Cargo néven emlegetett járműsorozatának utódját. A felépítményezhető fülke-alvázas, építőipari és nyerges vontató kivitelben is készülő vadonatúj F-Line a formatervtől a kényelmen, a vezetéstámogató rendszereken és a hálózatba kapcsolhatóságon át a hajtásláncig jelentős előrelépést mutat elődjéhez képest. Ezáltal a sikeres F-Max zászlóshajó méltó kistestvére.