A Logisztika jövőjének formálására úttörő projektet indít a Ford Trucks: NextETRUCK néven

Hatékony és költségtakarékos Logisztika új generációs, zéró károsanyag-kibocsátású elektromos teherautókkal.

Közzétéve:

A Ford Trucks, amely megsokszorozta a K+F terén tett erőfeszítéseit, hogy élen járjon a jövő zéró károsanyag-kibocsátású szállítási megoldásainak bevezetésében, a NextETRUCK projekt keretében az elektromos teherautók új generációjával járul hozzá a hatékony és alacsony költségű logisztika megteremtéséhez.

A NextETRUCK, az ágazat egyik leginkább támogatott projektje, amely a „Horizont Európa”, az Európai Unió kutatási és innovációs keretprogramjának 2 millió eurós támogatását élvezi, és a Ford Trucks elektromos nehéz haszongépjárműveivel újítja meg a logisztikai iparágat.

A Ford Trucks, a nehéz haszongépjárművek iparágának globális márkája, amely tervezői és kutatás-fejlesztési szakértelmének köszönhetően innovatív és fenntartható megoldásokat fejleszt, felgyorsítja a NextETRUCK projekt megvalósítását, mert a zéró károsanyag-kibocsátású közlekedés jövőjét illetően vezető szerepre tör a nehéz haszongépjárművek iparágában. A Ford Trucks egy zéró károsanyag-kibocsátású, kategóriájában a legnagyobb teherbírású és jelentősen csökkentett tömegű elektromos teherautót fejleszt.

A Ford Trucks aktív részvétele a NextETRUCK projektben rávilágít az elektromosjármű-technológia területén végzett legújabb innovációs és kutatás-fejlesztési munkák eredményeire, és hozzájárul ahhoz, hogy a társaság fejlett, hatékony és fenntartható közlekedési megoldásokkal bővítse a termékportfólióját.

A szállítmányozási ágazat, amely nagymértékben függ a fosszilis tüzelőanyagoktól és a szén-dioxid-kibocsátás 37%-áért felelős, várhatóan tovább növekszik az elkövetkező években. A globális felmelegedés elleni fenntartható politikákat támogató Európai Unió célkitűzése a zéró károsanyag-kibocsátású gazdaság megteremtése 2050-re.

A jármű- és flottavillamosítás alapvető stratégiaként kínálkozik az ágazat szén-dioxid-mentesítése során. A NextETRUCK projektet, amely az Európai Zöld Megállapodás célkitűzéseinek alapján a Horizont kutatási és innovációs keretprogram részét képezi, az Európai Unió is támogatja.

A NextETRUCK projekt keretében, amely a könnyű alváztechnológiával újít, a Ford Trucks által építendő 16 tonnás könnyűszerkezetes elektromos teherautó platformot hat hónapon át tesztelik valós körülmények mellett, a Ford Otosan gyárak között megtett oda-vissza út során.

A teljesítményről tájékoztatást nyújtanak, amely iránymutatásként szolgál a logisztikai ipar számára. A Ford Trucks szigorú vizsgálatnak veti alá a könnyűszerkezetes alváztechnológiákat, hogy növelje az elektromos teherautó tömeghatékonyságát és javítsa a jármű általános teljesítményét.

A NextETRUCK projekt tájékoztatást is nyújt, amely az elvégzett tesztek révén iránymutatásként szolgál a logisztikai ipar számára. A projekt fókuszában egy olyan elektromos teherautó megalkotása áll, amely csökkentett tömegével, fejlett hőkezelő tulajdonságával és beépített akusztikus figyelmezető rendszerével (AVAS – Acoustic Vehicle Warning System) tűnik ki.

Ezen túlmenően a projekt magában foglalja a szolgáltatásorientált architektúra (SOA) eszközeivel kapcsolatos szakértelem megszerzését a flottaüzemeltetés javítása, a hatékony töltéskezelés és az optimális útvonalelőrejelzés érdekében. A NextETRUCK projekt olyan jelentős változtatásokat is tartalmaz, mint EPE (olajszűrő) alkatrészek frissítése, innovatív hőkezelő rendszer létrehozása, alváz-újratervezés, új tartószerkezetek, szoftverfejlesztések és kabinmódosítások.

A Ford Otosan K+F központjában, Isztambulban megrendezett NextETRUCK konzorciumi ülésen 9 különböző országból 18 vállalat, összesen 32 képviselője vett részt. A konzorciumi ülésen tájékoztatták a projektcsoportot a projekt jelenlegi szakaszairól, illetve a jövőbeli munkáról, és áttekintették a folyamatot.

Miközben a folyamatban lévő aktív munkák mindegyike halad a maga útján, a járműtelematikával, a hőkezeléssel, a járműelemző eszközökkel és az érzékenyítéssel kapcsolatos kísérleti tervek és vázlatok terén is történt előrelépés. A konzorcium következő félidős értékelő ülésére 2024 februárjában kerül sor Brüsszelben.

A Ford Trucks:

A Ford egyetlen nehéz haszongépjármű márkája, a Ford Trucks számos járművet gyárt, többek között nyerges vontatókat, építőipari tehergépjárműveket és 16 tonna feletti tehergépjárműveket. A „2019 International Truck of the Year (IToY)” díjat elnyerő tehergépkocsink, az F-MAX kivívta a kritikusok elismerését, és jelentős globális keresletet eredményezett. A Ford haszongépjárművek minőség, tartósság és hatékonyság terén elért eredményei igazolják a Ford Trucks nemzetközi termékstratégiáját, amely a birtoklás legkedvezőbb teljes költségének ígéretén alapszik.

A Ford Trucks vállalatnál a több mint fél évszázados tervezési és gyártási tapasztalatunkat a piacspecifikus termékfejlesztésben szerzett szakértelmünkkel egyesítve fejlesztjük járműveink fő alkatrészeit, beleértve a vadonatúj motorokat is. Jelenleg Európában, a Közel-Keleten, Afrikában és a FÁK-ban működünk, és folyamatosan bővítjük 3 kontinensre kiterjedő nemzetközi hálózatunkat. Tehergépjárművek százezrei indulnak útnak nap mint nap a világ minden pontján a Ford által nyújtott biztonsággal. Ha szeretne bővebb tájékoztatást kapni a Ford Trucks vállalatról és világszerte elérhető termékeiről, látogasson el a www.fordtrucksglobal.com weboldalra.





Megosztom másokkal

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.

A név kötelez

Főként az alumínium billencsek mestereként ismerhetjük a Benalu márkát. Az alapítók – Hubert Pora és Dominique Bonduelle urak – már a cég nevével is erre utaltak, amikor a francia bennes (billencs) és az alumínium szavak összetételével jegyezték be cégüket 1967-ben.

Gördülékeny elemcsere

Habár nem nevezhető új koncepciónak, mindeddig senkinek sem sikerült széles körben megvalósítania az elektromos haszonjárművek akkumulátorcserélő rendszerét. Eddig, ugyanis az Isuzu egy olyan koncepciót mutatott be, ami akár működőképes is lehet!

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.