A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 3. rész
A Lamberet hannoveri megjelenéséről beszámoló cikksorozatunk harmadik részéhez érkeztünk. Ezúttal a hűtőfelépítmények specialistájának a belső égésű motorral felszerelt, illetve tisztán elektromos kisáruszállítók és furgonok számára kínált hűtős átalakítások, illetve hűtőfelépítmények választékát mutatjuk be. Innovatív 2024-es újdonságai révén a Lamberet számos járműgyártó standján képviseltethette magát.
eCoolJet 206 hűtőberendezés – innovatív műszaki megoldás
Az elektromos táplálású új eCoolJet 206 hűtőberendezés nagy méretű furgonok, illetve fülke-alvázakra szerelt hűtőfelépítmények számára készült. Kompresszora és kondenzátora a jármű alján kapott helyet, ezzel megőrizi a jármű eredeti aerodinamikai jellemzőit és ezzel a típus eredeti WLTP-tanúsítványát is megtarthatja. Ezenkívül jócskán megkönnyíti a parkolóházak használatát is, hiszen nem növeli a külső magasságot.
A pozitív hűtési rendszer akár tíz köbméter raktérfogatig a belső égésű motor generátoráról vagy a tisztán elektromos modellek 12 voltos egyenáramú átalakítójáról működik. A márka egyik legfontosabb újdonsága az extrafelszerelésként rendelhető Smart Connected Box, amely kompatibilis az Android Auto rendszerrel, így az erre alkalmas típusok műszerfalára integrálhatók a berendezés kezelőelemei. Ez egyrészt ergonomikus kezelést biztosít, másrészt a távelérés (Over-The-Air; OTA) révén valós időben, proaktív módon felügyelhetők az üzemi paraméterek.
Renault Master – digitális hűtőfurgon
A Lamberet és a Kerstner által hűtőkocsivá alakított új Renault Master az integrált, digitális szabályzású hűtőberendezésével már a haszonjárművek jövőjét képviseli. A Kerstner új CJ206 hűtőberendezése kívülről nem láthatóan, az autó aljára építve nem befolyásolja a jármű aerodinamikai tulajdonságait, ezzel is mérsékelve energiafogyasztását. A járműgyártó openR link rendszerével a műszerfalba integrált kezelőfelület intuitív és ergonomikus felhasználói interfészként az érintőképernyőn keresztül nagyban megkönnyíti a hűtőegység kezelését. A Renault Master L2H2 és L3H2 modellekhez kínált megoldás utánszerelő készletként, illetve a Lamberet üzemeiben kulcsrakészre gyártva is megvásárolható.
IVECO eDaily Electric – mindent egyben
Az IVECO eDaily az elektromos haszonjárművek szegmensének meghatározó újdonsága, amely ez esetben a Kerstner eCoolJet 206 hűtőberendezéssel egyfajta „mindent egyben” megoldásként tisztán elektromos hűtést és hajtást kínál. A 2,5 kilowatt teljesítményű (12 voltos) elektromos mellékhajtás (ePTO) révén a hűtőegységet a jármű akkumulátorai táplálják, egyszerre garantálva optimális hatótávot és tisztán elektromos megoldást a romlandó áruk szállítására. Könnyűszerkezetes konstrukciója és öntött kompozit panelekkel kialakított, az energiaveszteséget hatékonyan csökkentő, megerősített szigetelése nagyban hozzájárul e modell fokozott gazdaságosságához és tekintélyes hatótávjához.
Mercedes-Benz eVito – egyre népszerűbb elektromos hűtőfurgonok
A Kerstnerrel közösen kifejlesztett hűtőátalakítás részeként, a tisztán elektromos hajtásrendszerű Mercedes-Benz eVito a Solutrans Innovációs Díjjal kitüntetett eCoolJet 106 hűtőegységgel készül. A szabályozott hőmérsékletű árukat nulla károsanyag-kibocsátás mellett továbbító kishaszonjármű 150 kilométer hatótávjával és gyorstöltési lehetőségével a városi szállítás optimális modellje. Kiemelkedő minőségű szigetelése alacsony hőveszteség és energiafogyasztás mellett tesz lehetővé optimális hőmenedzsmentet.
Ford Transit Custom – testreszabott megoldás hűtött szállítmányokhoz
Az L1 és L2 változatban is rendelkezésre álló, új Ford Transit Custom a legújabb generációs integrált szigeteléssel készül. E pozitív hűtésre tervezett modellben a különösen alacsony energiaigényű Kerstner eCoolJet 106 hűtőberendezés dolgozik. A jármű aljára szerelt kondenzátorral és a tetőbe integrált evaporátorral a jármű teljes magasságának kárára kötött kompromisszumok nélkül alakíthattak ki optimális belmagasságot a tervezők. E fejlesztéssel minimálisra mérsékelt környezetterhelés mellett érhető el a lehető legnagyobb raktérfogat, a Ford Transit Custom így a városi és elővárosi szállítások ideális járműveként mutatkozhatott be.
Renault Kangoo fülke-padlóváz – kompakt és gazdaságos
A Frigoline felépítménnyel felszerelt Renault Kangoo fülke-padlóváz elsőként kínál 1,90 méteres teljes külső magasságot, ami – különösen a parkolóházak tekintetében – nagy előny a városi kiszállítások során. A belső égésű motorral és tisztán elektromos változatban is kapható, könnyű és kompakt összeállítás üzemeltetési költségei csökkentésével a gazdaságosságot szolgálja. Ez a felépítményezett kishaszonjármű a három és négy köbméter közötti változatokkal a praktikum, a különösen hatékony szigetelés és az üzemanyag-megtakarítás kombinációjaként született.