A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 1. rész

Széles palettával érkezett a 2024. szeptember 17. és 22. között rendezett hannoveri IAA Transportation kiállításra a Lamberet. A hűtőpótkocsik és hűtött felépítmények európai specialistája összesen tizenkét innovatív járművet mutatott be, ismét igazolva a hűtési megoldások terén rendelkezésére álló kiemelkedő szakértelmét és bőséges tapasztalatát. A francia gyártó immár hatvan esztendeje tölt be meghatározó szerepet az európai hűtött szállítás láncolatában, s ezúttal is megerősítette a hosszú távon fenntartható energetikai átállás iránti elkötelezettségét.

Közzétéve:

A hűtöttáru-szállítás francia specialistája a Lamberet, amelynek magyarországi képviselete a Delta-Truck Kft. Ezért nagy érdeklődéssel figyeltük, mivel készült a gyártó, és ennek nyomán mivel könnyíthetjük meg mi az ügyfeleink mindennapjait. A 2035-ig szóló, ambiciózus ütemterve részeként a Lamberet hat kiemelt stratégiai célkitűzést fogalmazott meg a környezetvédelmi kihívások jegyében:

• A hőszigetelés javítása környezetkímélő anyagok alkalmazásával
• A hűtőberendezések fogyasztásának mérséklése
• Fejlesztések az energiatárolás és -gazdálkodás optimalizálására
• A fedélzeti berendezések racionálisabb kialakítása
• Valós használatra adaptált, hálózatba kapcsolt szolgáltatások fejlesztése
• A körkörös gazdaság, valamint az életciklusuk végére ért járművek megfelelő kezelésének támogatása

A francia gyártó e célokra összpontosító termékfejlesztéseiből ezúttal a pótkocsik és felépítmények innovációit tekintjük át.

Fejlett hőszigetelés

„Az a legolcsóbb energia, amit el sem fogyasztunk” – e vezérelve jegyében a Lamberet mindig is felépítményei lehető leghatékonyabb hőháztartására törekedett. Hővezetést gátló, kompozit paneljeivel napjainkra a márka vezető pozíciót vívott ki a szigetelési jellemzők területén.

A felépítményeket alkotó különböző panelek – a hőszigetelési képességeikhez szintén nagyban hozzájáruló – kialakításán és összeszerelési minőségén túl, e technológiák központi eleme továbbra is a külső és belső rétegek között alkalmazott szigetelőhab. A hab szigetelőképességét hővezetési tényezője (λ; lambda) jellemzi. A Lamberet kutatás-fejlesztési részlege a márka beszállítójával együttműködve olyan új hab-keverékanyagot, illetve pentánarányokat dolgozott ki, amelyek jóval, akár 11 százalékkal kedvezőbb lambda-értéket tesznek lehetővé.

A felépítmények oldal- és tetőpaneljei esetében ez a teljes hőátbocsátási tényező javulását eredményezi. Ezzel egyszerre mérsékelhető az energiafelhasználás és a hűtőgépek teljesítményigénye, egyúttal hosszabbra nyúlnak a karbantartási ciklusok, ami a hűtési láncolat fokozott biztonságát eredményezi. A szigetelőhab anyaga emellett már jó előre tekintetbe veszi a szennyező örök vegyi anyagokat tiltó szabályozást. A Lamberet már rövid távon is teljes felépítmény- és pótkocsikínálatában ezen gazdaságos, máris elérhető, emellett stabil és kontrollált megoldás jellemezte irányvonalat követi.

DISTRI+ V3.2 – izotermikus rolóajtó a hűtési láncolat védelmére

A DISTRI+ V3.2 izotermikus rolóajtó – a szűk és zsúfolt helyeken gyakran kevéssé praktikus kétszárnyú portálajtók alternatívájaként – a városi szállítás jelentős újdonsága. Automatikus mozgatásának pneumatikus rendszere gyors nyitást tesz lehetővé, könnyű hozzáférést kínálva a rakományhoz, miközben pozitív és negatív irányban egyaránt jelentősen mérsékli a hőcserét. Extrafelszerelésként a Distri+ V3.2 teljes egészében integrált légfüggönnyel is kiegészíthető, amely kellően védetten elhelyezve a belmagasság korlátozása nélkül csökkentheti tovább a nyitást követő hőmérsékletváltozást. Teljes mértékben pneumatikus és becsípődésgátló funkcióval is ellátott mozgatásának köszönhetően a DISTRI+ V3.2 hatékonyan ötvözi a biztonság, a praktikum és az energiatakarékosság előnyeit.

ERGOWALL 2.0 – hőszigetelt válaszfal többféle hőmérséklethez

Az ERGOWALL 2.0 ideális megoldás a megosztott belterű hűtőfelépítményekhez és -pótkocsikhoz. Memóriahabbal kialakított, könnyű és rugalmas konstrukciója optimális hőszigetelést és ergonomikus kezelést biztosít. Új fejlesztésű, kompakt siklófelfüggesztései nagyban megkönnyítik mozgatását, mindenkor a lehető legnagyobb raktér kialakítását téve lehetővé. E megoldás a válaszfal precíz rögzíthetőségéről is gondoskodik, nagyban megkönnyítve a szállítás során szükséges különböző hőmérsékletzónák egyszerű kialakítását.

SAFESTAIR – fokozott biztonság a járművezető számára

A SAFESTAIR kihúzható lépcsőrendszer a hűtőfelépítményes teherautók és félpótkocsik kiegészítőjeként szolgálhatja a fel- és leszállás biztonságát. Automatikus korlátmechanizmusának köszönhetően a SAFESTAIR egy további, harmadik támaszkodópontot kínálva veszi elejét a leesés veszélyének és még a lakóautókra vonatkozó francia VASP-előírásoknak is megfelel.

Biztonsági ajtózár – első a biztonság!

A lopás és az áruk higiéniai szennyeződésének megelőzése érdekében fejlesztette ki a Lamberet időzárral is ellátott, kontrollálható biztonsági ajtózár (SDL) rendszerét, amely csupán az arra jogosult személyeknek teszi lehetővé a felépítmény kinyitását. Alapesetben minden ajtó – azaz a portál-, toló- és szekcionált ajtók is – becsukását követően automatikusan reteszelődik, és csak úgy nyitható, ha a járművezető az RFID-címkét az ajtónál erre a célra kialakított felülethez közelíti. A felépítmény speciális, integrált és védett parancsával a raktárosok a hátsó ajtókat RFID-címke nélkül is nyithatják és zárhatják, végezetül pedig tartalék mechanikus megoldásként a kulcsos nyitás lehetősége is rendelkezésre áll.

Ezzel még közel sem értünk végére az IAA Transportation kiállításon bemutatott Lamberet-újdonságoknak. A következő részben a pótkocsik elektromossá alakítására kifejlesztett Lamberet Energy koncepciót mutatjuk be.





Megosztom másokkal

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.

A név kötelez

Főként az alumínium billencsek mestereként ismerhetjük a Benalu márkát. Az alapítók – Hubert Pora és Dominique Bonduelle urak – már a cég nevével is erre utaltak, amikor a francia bennes (billencs) és az alumínium szavak összetételével jegyezték be cégüket 1967-ben.

Gördülékeny elemcsere

Habár nem nevezhető új koncepciónak, mindeddig senkinek sem sikerült széles körben megvalósítania az elektromos haszonjárművek akkumulátorcserélő rendszerét. Eddig, ugyanis az Isuzu egy olyan koncepciót mutatott be, ami akár működőképes is lehet!

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.