2016-ban a Volkswagen-csoport vált a világ legnagyobb gépjárműgyártójává

Négy éven keresztül a Toyota birtokolta a világ legnagyobb gépjárműgyártója címet, ám 2016-ban a Volkswagen-csoport megszerezte ezt. A német vállalatóriás életében ez az első alkalom, hogy a képzeletbeli dobogó első helyén végzett.

Közzétéve:

2015 végén a magyar és a nemzetközi sajtó is a Volkswagen dízelbotrányától volt hangos, ám úgy tűnik, hogy a károsanyag-kibocsátási értékek manipulálása nem vette el a vásárlók kedvét a német vállalatcsoport márkáitól. Sőt! A tavalyi év világszintű értékesítési eredményeivel a Volkswagen-csoport letaszította a trónról az azt négy éve elfoglaló Toyotát. A VW a hozzá tartozó összesen 12 márkával 10,31 millió gépjárművet értékesített világszerte, szemben a 10,175 milliós darabszámot elérő Toyotával. Mindkét járműgyártó értékesítése nőtt 2015-höz képest, a német vállalat 3,8, míg a japán gyártó 0,2 százalékkal növelte darabszámait. A Volkswagen eredményeinek ilyen látványos mértékű javulása leginkább a kínai kereslet növekedésének köszönhető.





Megosztom másokkal

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.

A név kötelez

Főként az alumínium billencsek mestereként ismerhetjük a Benalu márkát. Az alapítók – Hubert Pora és Dominique Bonduelle urak – már a cég nevével is erre utaltak, amikor a francia bennes (billencs) és az alumínium szavak összetételével jegyezték be cégüket 1967-ben.

Gördülékeny elemcsere

Habár nem nevezhető új koncepciónak, mindeddig senkinek sem sikerült széles körben megvalósítania az elektromos haszonjárművek akkumulátorcserélő rendszerét. Eddig, ugyanis az Isuzu egy olyan koncepciót mutatott be, ami akár működőképes is lehet!

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.