Villanyos Vito

Öt pontból álló stratégiát dolgozott ki a Mercedes-Benz a tisztán elektromos hajtású kishaszonjárművekkel végzett áruszállítás elterjedésének elősegítésére. A stratégia első kézzel fogható gyümölcse az eVito, amely már megrendelhető a csillagos gyártótól, első példányai pedig az idei év második felében érkeznek meg az ügyfelekhez.

Közzétéve:

Igen vonzó paraméterekkel csábítja helyileg nulla károsanyag-kibocsátású és minimális zajszintű áruszállításra leendő tulajdonosait, illetve gépkocsivezetőit a Mercedes-Benz eVito. Villanymotorja 84 kilowatt, azaz 114 lóerő teljesítményű, forgatónyomatéka pedig 300 newtonméter, ami kedvező menetdinamikát ígér. Akkumulátorcsomagjának kapacitása 41,4 kilowattóra, amellyel körülbelül 150 kilométer hatótávolságot biztosít. Számos alkalmazás esetén ennyi elegendő is az üzemeltetőknek. Az ügyfelek egyébként a megrendeléskor választhatnak, hogy a jármű legnagyobb sebessége 80 kilométer/órában legyen korlátozva, ami energiatakarékosabb üzemelést jelent vagy 120 kilométer/óra tempóval is roboghasson az elektromos furgon kisebb hatótávolság mellett. A gyártó mindemellett nem titkolja, hogy tartósan hideg időjárás, illetve teljes terhelés esetén száz kilométerre is csökkenhet a hatótáv.

Eleinte az eVito két változatban áll rendelkezésre. A rövidebb kivitel 5,14 méter, míg a hosszabb tengelytávolságú 5,37 méter hosszú. Mindkettőre egyformán igaz, hogy a raktérből semennyi helyet sem foglal el az akkumulátorcsomag, ugyanis a padló alá építik be, így a raktérfogat elérheti a 6,6 köbmétert. A legnagyobb hasznos teherbírás pedig 1073 kilogramm lehet 3,2 tonna legnagyobb megengedett össztömeg mellett.

Az eVito persze nem az első teljesen elektromos kishaszonjármű a Mercedes-Benz kínálatában. A 2010-ben bemutatott Vito E-Cell 36 kilowattóra kapacitású akkumulátoraival és 60 kilowatt, azaz 82 lóerő teljesítményű villanymotorjával 80 kilométer/órában korlátozott legnagyobb sebesség mellett körülbelül 130 kilométert mehetett egyetlen feltöltéssel. A 900 kilogramm hasznos teherbírású furgonokból 2010 végéig száz példány talált gazdára Berlinben és Stuttgartban.

A csillagos márka kínálatában az elektromos kishaszonjárművek új generációját képviselő eVito után a Sprinter kap elektromos hajtást 2019-ben, majd a Citan következik. Eközben a Mercedes-Benz 500 millió eurót fektet be 2020-ig a fenntartható mobilitás kutatásába, hiszen ma a városiasodás rohamosan növekvő üteme mellett ez kulcsfontosságú szerepet játszik.

Forrás: rollingtons.hu





Megosztom másokkal

Szállító szamuráj

Megbízható japán technika Nippon karakteres stílusában? Korántsem egzotikum, hazai útjainkon sem. Hivatalos márkakereskedőként a Delta-Truck Kft. már 2015 óta forgalmaz Isuzu tehergépjárműveket. Az öt modellsorozat alkotta hazai kínálat legnagyobb tagja az F-széria, amely szülőhazájában Forward néven szerepel a palettán. Jól érzékeltetik a márka sokoldalúságát a szigetország piacán bemutatott, az ott eddig kínált 15 tonnát jelentősen … Continued

Lefogyasztott fagyasztós

Igencsak jelentős fogyókúrára fogták a Kögel mérnökei a hűtőfélpótkocsijukat. Az eredmény egy teljesen új paneltechnológia, amely minden érintettnek előnyére válik! Az üzemeltető mérlegét kisebb fogyasztással és nagyobb terhelhetőséggel védi, a környezetet a vontató és az aggregát kisebb károsanyag-kibocsátásával kíméli. Az már csak hab a tortán, hogy a szállított árut hőmérsékletét is hatékonyabban megőrzi.

Fenntartható innovációk

Megérkezett a Ford Truck F-MAX második generációja, ami finomított külsővel, új erőforrással, valamint számos műszaki innovációval igyekszik elnyerni a fuvarozóvállalatok, valamint járművezetők szívét.

Mi fán terem a félpótkocsicentrum?

Mindegy, hogy mezőgazdasági terményt fuvaroz a feldolgozóüzembe, homokot az építkezésekre, távolról idehajózott konténert a kikötőből, esetleg hőmérsékletre érzékeny árut a szűk belvárosokba, a Delta-Truck félpótkocsicentrumban talál megoldást szállítási kihívásaira. Termékpalettánk gazdaságát csak munkatársaink szakértelme múlja felül. Eláruljuk, hogy mi a csuda a félpótkocsicentrum.