Villanyos Vito

Öt pontból álló stratégiát dolgozott ki a Mercedes-Benz a tisztán elektromos hajtású kishaszonjárművekkel végzett áruszállítás elterjedésének elősegítésére. A stratégia első kézzel fogható gyümölcse az eVito, amely már megrendelhető a csillagos gyártótól, első példányai pedig az idei év második felében érkeznek meg az ügyfelekhez.

Közzétéve:

Igen vonzó paraméterekkel csábítja helyileg nulla károsanyag-kibocsátású és minimális zajszintű áruszállításra leendő tulajdonosait, illetve gépkocsivezetőit a Mercedes-Benz eVito. Villanymotorja 84 kilowatt, azaz 114 lóerő teljesítményű, forgatónyomatéka pedig 300 newtonméter, ami kedvező menetdinamikát ígér. Akkumulátorcsomagjának kapacitása 41,4 kilowattóra, amellyel körülbelül 150 kilométer hatótávolságot biztosít. Számos alkalmazás esetén ennyi elegendő is az üzemeltetőknek. Az ügyfelek egyébként a megrendeléskor választhatnak, hogy a jármű legnagyobb sebessége 80 kilométer/órában legyen korlátozva, ami energiatakarékosabb üzemelést jelent vagy 120 kilométer/óra tempóval is roboghasson az elektromos furgon kisebb hatótávolság mellett. A gyártó mindemellett nem titkolja, hogy tartósan hideg időjárás, illetve teljes terhelés esetén száz kilométerre is csökkenhet a hatótáv.

Eleinte az eVito két változatban áll rendelkezésre. A rövidebb kivitel 5,14 méter, míg a hosszabb tengelytávolságú 5,37 méter hosszú. Mindkettőre egyformán igaz, hogy a raktérből semennyi helyet sem foglal el az akkumulátorcsomag, ugyanis a padló alá építik be, így a raktérfogat elérheti a 6,6 köbmétert. A legnagyobb hasznos teherbírás pedig 1073 kilogramm lehet 3,2 tonna legnagyobb megengedett össztömeg mellett.

Az eVito persze nem az első teljesen elektromos kishaszonjármű a Mercedes-Benz kínálatában. A 2010-ben bemutatott Vito E-Cell 36 kilowattóra kapacitású akkumulátoraival és 60 kilowatt, azaz 82 lóerő teljesítményű villanymotorjával 80 kilométer/órában korlátozott legnagyobb sebesség mellett körülbelül 130 kilométert mehetett egyetlen feltöltéssel. A 900 kilogramm hasznos teherbírású furgonokból 2010 végéig száz példány talált gazdára Berlinben és Stuttgartban.

A csillagos márka kínálatában az elektromos kishaszonjárművek új generációját képviselő eVito után a Sprinter kap elektromos hajtást 2019-ben, majd a Citan következik. Eközben a Mercedes-Benz 500 millió eurót fektet be 2020-ig a fenntartható mobilitás kutatásába, hiszen ma a városiasodás rohamosan növekvő üteme mellett ez kulcsfontosságú szerepet játszik.

Forrás: rollingtons.hu





Megosztom másokkal

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.

Az idő pénz!

Jelen esetben szó szerint igaz ez a mondás, hiszen aktuális akciónk keretében most a teljes 2024-as lízingdíjat átvállaljuk Öntől! Érdemes tehát gyorsan dönteni, ugyanis valóban minden nap számít. Minél korábban gazdagítja flottáját egy Ford Trucks nyerges vontatóval, annál többet takaríthat meg szilveszterig!

Újabb premier a Ford Otosantól Törökországban: Autópályára szánt 4. szintű vezetésautomatizáló rendszer

Abdulkadir Uraloğlu közlekedési és infrastrukturális miniszter a teszt idejére egy a forgalom elől elzárt autópályaszakaszon, az ICA által épített Yavuz Sultan Selim (Vitéz Szelim szultán) hídon és az Északi körgyűrűn tette próbára a 4. szintű autonóm vezetési technológiával felszerelt teherautót, amelyet elsőként Törökországban fejlesztett ki a Ford Otosan, az autóipar átalakításában élenjáró Ford Trucks nehézhaszonjármű … Continued

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 3. rész

A Lamberet hannoveri megjelenéséről beszámoló cikksorozatunk harmadik részéhez érkeztünk. Ezúttal a hűtőfelépítmények specialistájának a belső égésű motorral felszerelt, illetve tisztán elektromos kisáruszállítók és furgonok számára kínált hűtős átalakítások, illetve hűtőfelépítmények választékát mutatjuk be. Innovatív 2024-es újdonságai révén a Lamberet számos járműgyártó standján képviseltethette magát.

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 2. rész

A Lamberet hannoveri palettáját bemutató sorozatunk második részének témája az SR2e félpótkocsik elektromossá alakítására, valamint az utólagos elektromos átalakításokra összeállított Lamberet Energy koncepció. A program a szabályozott hőmérsékletű szállítás környezetvédelmi kihívásaira reagálva konkrét és gazdaságilag is megvalósítható megoldásokat kínál az ágazat számára. Fejlett műszaki megoldásokat sorakoztat fel az elektromos energia tárolására, átalakítására és kezelésére. Ezzel … Continued