Vezérkos

Minden téren innovatív megoldások tömkelegét felvonultatva újult meg Észak-Amerika egyik kedvenc pickupja, a Ram 1500. Összes újítását felsorolni is nehéz lenne, így csak a legizgalmasabbakat és legfontosabbakat ismertetjük. Ebből is jól látszik, hogy a fejlesztők mindent elkövettek legújabb kosuk sikerei érdekében.

Közzétéve:

Ma már az óceán túlpartján is odafigyelnek a gépjárművek üzemanyag-fogyasztására, így a tervezőknek sikerült elődjéhez képest kilenc százalékkal, 0,357-re csökkenteni a Ram 1500 légellenállási együtthatóját. Ehhez az is hozzájárul, hogy 56 kilométer/óra sebességnél a légrugózás automatikusan lesüllyeszti egy kicsit a karosszériát, a hűtőrács lamellái pedig aktívan nyílnak és csukódnak. Továbbá  hézag nélkül illeszkedik a plató a fülkéhez, hogy ne keletkezzenek itt káros légörvények. A hátfalajtót gázrugók segítenek felcsukni, a plató oldalfalában zárható tárolókat alakítottak ki, a rakfelületen a kategóriában újdonságnak számító RamBox csomagkezelő rendszer segít rendet tartani, a két hátsó sarokból pedig fellépő hajtható le. A Ram 1500 korszerűségét jól mutatja, hogy akár adaptív szabályzású LED-es fényszórókkal is rendelhető, és az opciók között egy négyzetméteres napfénytető is megtalálható. A vevők akár 22 colos keréktárcsákat és háromrétegű fényezést is választhatnak.


A gyártó szerint az új Ram 1500 a szegmens legnagyobb utasterét nyújtja, amelyben összes 151 liternyi tárolóhely áll rendelkezésre, és öt USB-csatlakozót, vezeték nélküli töltődokkot, valamint három háztartási dugaszoló aljzatot is elhelyeztek. Még a hátsó ülések is nyolcféleképpen állíthatók, a sík padló tágas RamBin rekeszeiben pedig a levehető vonóhorog is elhelyezhető. Korunk elvárásainak megfelelően a Ram 1500 olyan berendezésekkel is felszerelhető, mint a negyedik generációs Uconnect rendszer 12 colos érintőképernyővel és a 900 wattos, 19 hangszórós Harman Kardon audiorendszer.

A hajtáslánc terén szintén a legkorszerűbb technológiákat alkalmazza az új pickup. Jó példa erre az eTorque hibridrendszer, amelynek a belső égésű motorhoz szíjhajtással kapcsolódó elektromos motor-generátora a stop-start rendszer önindítójaként is működik, tölti a 430 wattóra kapacitású lítiumion- akkumulátorcsomagot, fékezéskor energiát táplál vissza, míg elinduláskor, illetve gyorsításkor besegít a hajtásba. A Ram 1500 kétféle motort kínál. Az egyik a változó szelepvezérlésű, 3,6 literes, V6-os, 305 lóerős Pentastar, míg a másik az 5,7 literes, V8-as, 395 lóerős HEMI, amely hengerlekapcsolással segíti a gazdaságosabb üzemelést. Ezekhez nyolcfokozatú automatikus sebességváltó társul. Az összkerékhajtás kapcsolható vagy automatikus is lehet, ezenkívül a terepáttétel sem hiányzik.

A futómű is tartogat izgalmas megoldásokat. Elöl a felső lengőkarok kompozitból, míg az alsók könnyűfémből készülnek, hátul pedig a laprugók helyett csavarrugókat találunk. A lengéscsillapítók adaptív csillapításúak, míg az opcionális légrugózás gombnyomásra lejjebb süllyeszti a karosszériát, hogy könnyebb legyen be- és kiszállni. Az első tárcsafékek a kategória legnagyobbjai, átmérőjük 378 milliméter. Aki gyakran jár nehéz terepen, annak érdemes a 4×4 Off-road csomagot választania, amely 25 milliméteres karosszériaemelést, elektromos differenciálzárat, módosított hátsó futómű-geometriát, erősített lengéscsillapítókat, ballonos terepgumikat, lejtmeneti sebességszabályozót, alsó védőlemezeket és vonóhorgot foglal magában.

A Ram 1500 fejlesztésénél a tömeg csökkentése is kiemelt szerepet kapott. Az elektronikus vezérlésű  rögzítőfék kilenc, míg az elektromos kormányrásegítő három kilogrammot faragott le. De a legfontosabb, hogy a létraalváz 98 százalékban nagyszilárságú acélból készül. Ezáltal úgy sikerült több mint száz kilogrammal könnyíteni a típust, hogy hosszabb és szélesebb elődjénél. Legnagyobb hasznos terhelhetősége egyébként 1043 kilogramm, ám 5,8 tonnát is vontathat! A jármű további különlegessége, hogy a zaj- és rezgésszintet a hossztartókra erősített, elektronikusan vezérelt moduláló tömegek mérséklik, összhangban az utastér aktív zajkioltó rendszerével. Mindezekkel felvértezve az új RAM 1500 jó eséllyel a vezérkos szerepét is betöltheti a piacon.





Megosztom másokkal

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.

Az idő pénz!

Jelen esetben szó szerint igaz ez a mondás, hiszen aktuális akciónk keretében most a teljes 2024-as lízingdíjat átvállaljuk Öntől! Érdemes tehát gyorsan dönteni, ugyanis valóban minden nap számít. Minél korábban gazdagítja flottáját egy Ford Trucks nyerges vontatóval, annál többet takaríthat meg szilveszterig!

Újabb premier a Ford Otosantól Törökországban: Autópályára szánt 4. szintű vezetésautomatizáló rendszer

Abdulkadir Uraloğlu közlekedési és infrastrukturális miniszter a teszt idejére egy a forgalom elől elzárt autópályaszakaszon, az ICA által épített Yavuz Sultan Selim (Vitéz Szelim szultán) hídon és az Északi körgyűrűn tette próbára a 4. szintű autonóm vezetési technológiával felszerelt teherautót, amelyet elsőként Törökországban fejlesztett ki a Ford Otosan, az autóipar átalakításában élenjáró Ford Trucks nehézhaszonjármű … Continued

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 3. rész

A Lamberet hannoveri megjelenéséről beszámoló cikksorozatunk harmadik részéhez érkeztünk. Ezúttal a hűtőfelépítmények specialistájának a belső égésű motorral felszerelt, illetve tisztán elektromos kisáruszállítók és furgonok számára kínált hűtős átalakítások, illetve hűtőfelépítmények választékát mutatjuk be. Innovatív 2024-es újdonságai révén a Lamberet számos járműgyártó standján képviseltethette magát.