Újra naprakészen

Bizony már öt év eltelt a Ford Transit Custom bemutatása óta, így a motorkínálat tavalyi megújítása után most a külső megjelenését, a felszereltségét és az egyéb műszaki tartalmát is frissítették. Európa egyik legkedveltebb kishaszonjárműve így ismét a korral lépést tartva állja a versenyt.

Közzétéve:

Jól mutatja a Ford Transit Custom sikerét, hogy tavaly már közel 120 ezer példányban talált gazdára. A mostani megújulás természetesen a jármű orrán a legszembetűnőbb, amely így jobban hasonlít a márka időközben megújult formai arculatú személyautóihoz. A keskeny lámpatestek akár LED-es nappali menetvilágítást és xenonfényszórót is magukban foglalhatnak.

A belsőtérben a műszerfalat, illetve a műszerpanelt is áttervezték, amelyek ezáltal szintén közelebb kerültek a kékoválos személyautók stílusához. Persze a praktikusságra sem lehet panasz, hiszen csak a műszerfalon 25 liternyi tárolóhely áll rendelkezésre. További jelentős újdonság a Ford SYNC 3 információs, kommunikációs és szórakoztató rendszer, amelynek a középkonzolra helyezett, „lebegő” kialakítású, nyolccolos érintőképernyője az okostelefonoknál megszokott páros ujjmozdulatokkal, valamint hangvezérléssel is kezelhető. Sőt, már az Apple CarPlay és az Android Auto rendszerekkel is együttműködik. A műszerfalon USB-csatlakozók is találhatók például mobiltelefonok töltéséhez, a valós idejű járműadatokat használó rendszerek még jobb használhatóságát pedig az Upfitter Interface Module segíti.

A Transit Custom sikereiben kétségkívül fontos szerepet játszik a 2016-ban bevezetett vadonatúj EcoBlue motorcsalád, amely átlagosan 13 százalékkal csökkentette az üzemanyag-fogyasztást a korábbi 2,2 literes dízelmotorhoz képest. Ehhez érkezik most a rövid tengelytávú, 105 lóerős, 300-as modellként választható ECOnetic változat, amely további hat százalékkal mérsékli az üzemanyag-fogyasztást az eddigi leggazdaságosabb Transit Custom kivitelhez képest, azaz átlagosan 5,7 liter gázolajjal is megelégszik száz kilométerenként. Ehhez stop-start rendszerrel, kis gördülési ellenállású abroncsokkal, Ford Acceleration Control néven terhelésfüggő gyorsulásszabályzó rendszerrel, valamint a legnagyobb sebességet száz kilométer/órában korlátozó programmal látják el. Mindemellett a megújuló Transit Custom a kategóriájában elsőként kínál intelligens sebességkorlátozót, amely a táblafelismerővel együttműködve automatikusan határolja a jármű legnagyobb sebességét.

Szintén fontos újdonság a hátsó keresztirányú forgalmat figyelő rendszer, amellyel jóval biztonságosabb például szorosan parkoló járművek közül vagy szűk utcákból kitolatni a forgalomba. A biztonság mellett a kényelem is egyre fontosabb szempont a kishaszonjárművek világában. Ezért a SelectShift hatfokozatú automatikus sebességváltó éppúgy elérhető extrafelszerelés, mint a hátsó légrugózás a Kombi M1 modellekhez. A 170 lóerős Sport kivitel pedig a külső csíkozás eltérő árnyalatával, illetve bőrbetétes kárpitozásával is jelzi a megújulását.


Az átfogóan korszerűsített Ford Transit Custom már idén év végétől rendelhető, 2019-ben pedig megjelenik a hálózatról tölthető, hibridhajtású Plug-in Hybrid modell, amelynek mostanában kezdődik meg az üzemeltetői tesztelése Londonban.





Megosztom másokkal

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.

Az idő pénz!

Jelen esetben szó szerint igaz ez a mondás, hiszen aktuális akciónk keretében most a teljes 2024-as lízingdíjat átvállaljuk Öntől! Érdemes tehát gyorsan dönteni, ugyanis valóban minden nap számít. Minél korábban gazdagítja flottáját egy Ford Trucks nyerges vontatóval, annál többet takaríthat meg szilveszterig!

Újabb premier a Ford Otosantól Törökországban: Autópályára szánt 4. szintű vezetésautomatizáló rendszer

Abdulkadir Uraloğlu közlekedési és infrastrukturális miniszter a teszt idejére egy a forgalom elől elzárt autópályaszakaszon, az ICA által épített Yavuz Sultan Selim (Vitéz Szelim szultán) hídon és az Északi körgyűrűn tette próbára a 4. szintű autonóm vezetési technológiával felszerelt teherautót, amelyet elsőként Törökországban fejlesztett ki a Ford Otosan, az autóipar átalakításában élenjáró Ford Trucks nehézhaszonjármű … Continued

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 3. rész

A Lamberet hannoveri megjelenéséről beszámoló cikksorozatunk harmadik részéhez érkeztünk. Ezúttal a hűtőfelépítmények specialistájának a belső égésű motorral felszerelt, illetve tisztán elektromos kisáruszállítók és furgonok számára kínált hűtős átalakítások, illetve hűtőfelépítmények választékát mutatjuk be. Innovatív 2024-es újdonságai révén a Lamberet számos járműgyártó standján képviseltethette magát.

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 2. rész

A Lamberet hannoveri palettáját bemutató sorozatunk második részének témája az SR2e félpótkocsik elektromossá alakítására, valamint az utólagos elektromos átalakításokra összeállított Lamberet Energy koncepció. A program a szabályozott hőmérsékletű szállítás környezetvédelmi kihívásaira reagálva konkrét és gazdaságilag is megvalósítható megoldásokat kínál az ágazat számára. Fejlett műszaki megoldásokat sorakoztat fel az elektromos energia tárolására, átalakítására és kezelésére. Ezzel … Continued