Újra naprakészen

Bizony már öt év eltelt a Ford Transit Custom bemutatása óta, így a motorkínálat tavalyi megújítása után most a külső megjelenését, a felszereltségét és az egyéb műszaki tartalmát is frissítették. Európa egyik legkedveltebb kishaszonjárműve így ismét a korral lépést tartva állja a versenyt.

Közzétéve:

Jól mutatja a Ford Transit Custom sikerét, hogy tavaly már közel 120 ezer példányban talált gazdára. A mostani megújulás természetesen a jármű orrán a legszembetűnőbb, amely így jobban hasonlít a márka időközben megújult formai arculatú személyautóihoz. A keskeny lámpatestek akár LED-es nappali menetvilágítást és xenonfényszórót is magukban foglalhatnak.

A belsőtérben a műszerfalat, illetve a műszerpanelt is áttervezték, amelyek ezáltal szintén közelebb kerültek a kékoválos személyautók stílusához. Persze a praktikusságra sem lehet panasz, hiszen csak a műszerfalon 25 liternyi tárolóhely áll rendelkezésre. További jelentős újdonság a Ford SYNC 3 információs, kommunikációs és szórakoztató rendszer, amelynek a középkonzolra helyezett, „lebegő” kialakítású, nyolccolos érintőképernyője az okostelefonoknál megszokott páros ujjmozdulatokkal, valamint hangvezérléssel is kezelhető. Sőt, már az Apple CarPlay és az Android Auto rendszerekkel is együttműködik. A műszerfalon USB-csatlakozók is találhatók például mobiltelefonok töltéséhez, a valós idejű járműadatokat használó rendszerek még jobb használhatóságát pedig az Upfitter Interface Module segíti.

A Transit Custom sikereiben kétségkívül fontos szerepet játszik a 2016-ban bevezetett vadonatúj EcoBlue motorcsalád, amely átlagosan 13 százalékkal csökkentette az üzemanyag-fogyasztást a korábbi 2,2 literes dízelmotorhoz képest. Ehhez érkezik most a rövid tengelytávú, 105 lóerős, 300-as modellként választható ECOnetic változat, amely további hat százalékkal mérsékli az üzemanyag-fogyasztást az eddigi leggazdaságosabb Transit Custom kivitelhez képest, azaz átlagosan 5,7 liter gázolajjal is megelégszik száz kilométerenként. Ehhez stop-start rendszerrel, kis gördülési ellenállású abroncsokkal, Ford Acceleration Control néven terhelésfüggő gyorsulásszabályzó rendszerrel, valamint a legnagyobb sebességet száz kilométer/órában korlátozó programmal látják el. Mindemellett a megújuló Transit Custom a kategóriájában elsőként kínál intelligens sebességkorlátozót, amely a táblafelismerővel együttműködve automatikusan határolja a jármű legnagyobb sebességét.

Szintén fontos újdonság a hátsó keresztirányú forgalmat figyelő rendszer, amellyel jóval biztonságosabb például szorosan parkoló járművek közül vagy szűk utcákból kitolatni a forgalomba. A biztonság mellett a kényelem is egyre fontosabb szempont a kishaszonjárművek világában. Ezért a SelectShift hatfokozatú automatikus sebességváltó éppúgy elérhető extrafelszerelés, mint a hátsó légrugózás a Kombi M1 modellekhez. A 170 lóerős Sport kivitel pedig a külső csíkozás eltérő árnyalatával, illetve bőrbetétes kárpitozásával is jelzi a megújulását.


Az átfogóan korszerűsített Ford Transit Custom már idén év végétől rendelhető, 2019-ben pedig megjelenik a hálózatról tölthető, hibridhajtású Plug-in Hybrid modell, amelynek mostanában kezdődik meg az üzemeltetői tesztelése Londonban.





Megosztom másokkal

A név kötelez

Főként az alumínium billencsek mestereként ismerhetjük a Benalu márkát. Az alapítók – Hubert Pora és Dominique Bonduelle urak – már a cég nevével is erre utaltak, amikor a francia bennes (billencs) és az alumínium szavak összetételével jegyezték be cégüket 1967-ben.

Gördülékeny elemcsere

Habár nem nevezhető új koncepciónak, mindeddig senkinek sem sikerült széles körben megvalósítania az elektromos haszonjárművek akkumulátorcserélő rendszerét. Eddig, ugyanis az Isuzu egy olyan koncepciót mutatott be, ami akár működőképes is lehet!