Újdonságok a Kögeltől a 2016-os IAA haszonjármű-kiállításon

Nemcsak a tehergépkocsi-gyártók számára az egyik legfontosabb nemzetközi fórum termékújdonságaik bemutatására az IAA haszonjármű-kiállítás, hanem ugyanúgy megtalálhatók a rendezvényen a pótkocsigyártók és a háttéripar szereplői is. A Kögel számtalan újdonsággal készült a bemutatóra.

Közzétéve:

Önmagukért beszélnek a számok: 2100 négyzetméteres stand és tíz pótkocsi. A német Kögel cég komolyan készült arra, hogy minden újdonságát megmutathassa az érdeklődőknek és az ügyfeleknek. Melyek voltak ezek az újdonságok?

 

Kögel Light plus félpótkocsi: a függönyponyvás félpótkocsi 335 kilogrammal nagyobb hasznos teherbírást kínál az opcionálisan 4775, szériában 5145 kilogramm saját tömege révén. Nagyobb a raktér belmagassága, és áttervezték a külső vázprofilt is. Az alapkivitelű padlón akár 5460 kilogramm tengelyterhelésű targoncák is közlekedhetnek, de extraként 7200 kilogramm teherbírású változat is kérhető.

KTA pótkocsitengely: a Kögel saját márkájú pótkocsitengelye. A tengelytest egyetlen darabból, hegesztések nélkül készül, így nagyobb védelmet nyújt a törések ellen, illetve feszültségmentesen továbbítja az erőket. Ráadásul a KTA karbantartásigénye is csekély, valamint könnyen szervizelhető, ezáltal hozzájárul az életciklusra vetített költségek csökkentéséhez.

Euro Trailer félpótkocsi: a különleges engedéllyel ellátott, 1,3 méterrel meghosszabbított félpótkocsik használatával egyrészt csökkenthető a szén-dioxid-kibocsátás, másrészt több áru fuvarozható ezekkel, akár nyolc raklap is lehet a különbség a normál pótkocsikhoz képest.

Cserefelépítményes pótkocsik: a kibővített kínálatban megtalálható a középre helyezett tandemtengelyes kivitel is.

 

Cool – PurFerro hűtős félpótkocsi: a továbbfejlesztéseknek köszönhetően az új hűtődoboz hegesztett alumíniumpadlója javítja a higiéniát és megkönnyíti a raktér tisztán tartását.

Cargo Coil Rail tekercsszállító pótkocsi: állítható tetőmagasságú FlexiUse felépítménnyel és RoRo felszereltséggel.

Mega Trailer félpótkocsi: hátuljára targonca is felerősíthető.

Tipper Trailer billencs félpótkocsi: teljes hőszigeteléssel is rendelkezésre áll aszfaltszállításhoz.





Megosztom másokkal

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

Flexibilisen tehermentesít

Szó szerint nehéz feladat a nehézfuvarozás. A túlméretes és túlsúlyos szállítmányok a méretüknél és a tömegüknél fogva nem közlekedhetnek akárhol. A holland Broshuis egy egyszerű, de nagyszerű új megoldással segít kibővíteni a működési területüket.

Kilencven innovatív esztendő

Vitathatatlanul Franz Xaver Gruber osztrák zeneszerzőnek köszönhetjük a világ legnépszerűbb karácsonyi énekét. A Csendes éj örökérvényű dallamaihoz hasonlóan bő száz esztendővel később, Franz Xaver Kögel is maradandót alkotott. Mégpedig olyat, aminek a fuvarozóvállalkozók nem csak karácsonykor örülhetnek.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási szolgáltatásaikhoz.

Napfényes jövő áll előttünk

Amióta világ a világ, a haszonjárműveknek mindig nyereséget kellett termelniük. Nincs ez másképpen ma sem, éppen ezért számtalan változtatás és fejlesztés jelent meg az elmúlt években a hatékonyság növelésére. Felmerül azonban a kérdés, hogy mik lehetnek a következő lépések ezen az úton? Alternatívákból nincs hiány, egy ígéretes lehetőséggel a Kögel félpótkocsik fejlesztése során is találkozhatunk.