Újdonságok a hűtős pótkocsik nagymesterétől

Összesen 17 modellel jelent meg a hűtős pótkocsik specialistája, a Lamberet az idei hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon. Ám ennél is fontosabb, hogy 12 újdonságot mutatott be a gyártó, valamint az Ergowall raktérelválasztó rendszerrel elnyerte a 2019-es Pótkocsi-innovációs Díjat a részegységek kategóriájában. Íme, az újítások dióhéjban összefoglalva!

Közzétéve:

Évente tízmillió eurót ruházott be a Lamberet a növekedésbe az elmúlt három esztendőben, ennek jelentős részét pedig kutatásra és fejlesztésre fordította. Ennek eredménye az idei IAA haszonjármű-kiállításon debütált tucatnyi termékújdonság, amelynek egyik fele a Pótkocsi-innovációs Díjra is benevezett műszaki megoldás, a másik fele pedig új pótkocsi, illetve felépítmény.

Innovatív megoldások hűtős pótkocsikhoz

A díjnyertes Ergowall egy új elválasztófal a többkamrás hűtős pótkocsikhoz, amely újfajta anyagainak, többek között rugalmas, memóriahabos magjának köszönhetően sokkal jobban ellenáll az ütéseknek, miközben jobb a hőszigetelő képessége. Kompakt kialakításának köszönhetően felemelve alig, csupán 17 centiméterrel csökkenti a belmagasságot a rendszer, tömege pedig száz kilogrammal kisebb a hagyományos válaszfalhoz képest. Szintén újdonságnak számítanak az Aerotail nevű légterelő lapok a pótkocsi hátsó függőleges éleinél, amelyek a hátfalajtók nyitásakor automatikusan elfordulnak, csukásukkor pedig rugók segítségével visszahúzódnak, így a gépkocsivezetőnek semmi teendője sincs ezekkel. Áruelosztó alkalmazás esetén legalább egy százalékkal csökkentik az üzemanyag-fogyasztást. A Safestair hátsó létra újdonsága a biztonsági kapaszkodó, amely automatikusan követi a fellépő mozgását kihúzáskor, illetve betoláskor, így ezzel sincs plusz dolga a vezetőnek. A Safelight Flex LED hátsó lámpa különlegessége, hogy ütés hatására jobbra és balra is 90 fokos szögben elfordulhat, majd visszatér alaphelyzetbe, így megelőzhetők a költséges lámpasérülések. A lámpatest teljesen LED-es kialakítású. Az Easyfit készletek lényege, hogy a legkorszerűbb digitális technológiák segítségével tervezik és gyártják ezeket a hőszigetelő paneleket furgonok számára, így a lehető legjobb illeszkedést és hőszigetelést nyújtják. Tolóajtókhoz is megfelelnek, illetve lehetővé teszik a raklapok kerékdobok közötti szállítását. Lépést tartva a korral a Multiplex egy új hálózatba kapcsolhatóságot biztosító kommunikációs rendszer, amely vízálló készülékével a jármű CAN-Bus-rendszeréhez csatlakozva nyeri ki például a hűtőaggregátra vagy az emelőhátfalra vonatkozó adatokat. Az adatok a Lamberet okostelefonos alkalmazásában éppúgy megjeleníthetők, mint az irodai számítógépen a telematikai rendszeren keresztül. Sőt, az okostelefonról számos funkció távirányítással is vezérelhető, például a belső világítás, a motorindítás vagy a motor fordulatszáma.

Új hűtős pótkocsik

A fenti újítások közül az Ergowall, az Aerotail, a Safestair és a Safelight is megtalálható az új AeroSR2 hűtős félpótkocsin, amelynek homlokfalánál a CX-profilok csökkentik tovább a légellenállást. Az SR2 X-City hűtős félpótkocsi X-Steering nevű kormányzott tengelyeinek különlegessége, hogy rudazat helyett bowdenek gondoskodnak a kormányzásról, amelyek tökéletes kormányzási szöget biztosítanak. Ez az üzemanyag-fogyasztást és az abroncskopást egyaránt csökkenti. Szintén új a FRIGOLINE Expert 12 típusú hűtődobozos felépítmény 7-12 tonnás tehergépkocsikhoz. Előnyei a hagyományoshoz képest akár tíz százalékkal nagyobb hasznos teherbírás, optimalizált légellenállás a CX-profiloknak és a hátsó rész kialakításának köszönhetően, vázkeretbe épített LED-es rámpavilágítás, új fogantyúk, rugós ajtózsanérok és négyféle belső szélesség. A FRIGOLINE HD 26 modellt a Mercedes-Benzzel közösen fejlesztette ki a Lamberet kifejezetten az Econic földgázhajtású változatára. A felépítmény hátulján a Distri+ P függöny és a behúzható emelőhátfal könnyíti meg a gépkocsivezető munkáját. A hűtőaggregát generátorát pedig a jármű gázmotorja hajtja. A Lamberet ezenkívül bemutatott egy FRIGOLINE hűtődobozt Mercedes-Benz Sprinter fülke-alvázakhoz, amely a 85 milliméteres kompozitpaneljeinek köszönhetően a kategória legjobb hőszigetelését nyújtja, CX-profiljai pedig csökkentik a légellenállását. Az új generációs Mercedes-Benz Sprinter zárt furgonokhoz pedig egy új átalakítókészletet kínál a Lamberet, kiváló hőszigetelési együtthatóval, valamint energiatakarékos és áramvonalas burkolatú hűtőaggregáttal. Végül, de nem utolsósorban az IAA-n tartotta premierjét a Freegone Frigoline elektromos rásegítésű tricikli, amely 1,5 köbméteres hűtődobozt kapott hűtött áruk gyors, csendes és környezetkímélő házhoz szállításához. Bőven akadt tehát látnivaló a Lamberet standján, illetve a partnerek révén más gyártók standjain is az idei IAA haszonjármű-kiállításon.





Megosztom másokkal

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.

Az idő pénz!

Jelen esetben szó szerint igaz ez a mondás, hiszen aktuális akciónk keretében most a teljes 2024-as lízingdíjat átvállaljuk Öntől! Érdemes tehát gyorsan dönteni, ugyanis valóban minden nap számít. Minél korábban gazdagítja flottáját egy Ford Trucks nyerges vontatóval, annál többet takaríthat meg szilveszterig!

Újabb premier a Ford Otosantól Törökországban: Autópályára szánt 4. szintű vezetésautomatizáló rendszer

Abdulkadir Uraloğlu közlekedési és infrastrukturális miniszter a teszt idejére egy a forgalom elől elzárt autópályaszakaszon, az ICA által épített Yavuz Sultan Selim (Vitéz Szelim szultán) hídon és az Északi körgyűrűn tette próbára a 4. szintű autonóm vezetési technológiával felszerelt teherautót, amelyet elsőként Törökországban fejlesztett ki a Ford Otosan, az autóipar átalakításában élenjáró Ford Trucks nehézhaszonjármű … Continued

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 3. rész

A Lamberet hannoveri megjelenéséről beszámoló cikksorozatunk harmadik részéhez érkeztünk. Ezúttal a hűtőfelépítmények specialistájának a belső égésű motorral felszerelt, illetve tisztán elektromos kisáruszállítók és furgonok számára kínált hűtős átalakítások, illetve hűtőfelépítmények választékát mutatjuk be. Innovatív 2024-es újdonságai révén a Lamberet számos járműgyártó standján képviseltethette magát.

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 2. rész

A Lamberet hannoveri palettáját bemutató sorozatunk második részének témája az SR2e félpótkocsik elektromossá alakítására, valamint az utólagos elektromos átalakításokra összeállított Lamberet Energy koncepció. A program a szabályozott hőmérsékletű szállítás környezetvédelmi kihívásaira reagálva konkrét és gazdaságilag is megvalósítható megoldásokat kínál az ágazat számára. Fejlett műszaki megoldásokat sorakoztat fel az elektromos energia tárolására, átalakítására és kezelésére. Ezzel … Continued