Új ötletekben nincs hiány

Nem tétlenkedtek az utóbbi időben sem a Kögel leleményes fejlesztői, így a neves pótkocsigyártó több hasznos újdonságot is bevezetett a közelmúltban.

Közzétéve:


A hosszított, így nagyobb kapacitású EuroTrailer függönyponyvás félpótkocsi immár igazoltan közúti-vasúti kombinált fuvarozásban is bevethető. A Kipper billencsfélpótkocsi praktikus újításai kényelmesebb és biztonságosabb használatot tesznek lehetővé. Míg a Multi nyitott platós félpótkocsi több új specifikációs lehetőségének köszönhetően még sokoldalúbban alkalmazható.

Európa-szerte egyre gyakoribb látványt nyújtanak az utakon a szokottnál hosszabb függönyponyvás félpótkocsik, köztük a Kögel EuroTrailer, ezekkel ugyanis nagyobb kapacitásuknak köszönhetően adott rakománymennyiség gazdaságosabban és környezetkímélőbben fuvarozható. Az új generációs EuroTrailer a járművek méreteit meghatározó jelenlegi jogszabályi előírások betartása mellett nyolc centiméterrel hosszabb elődjénél, és ezáltal már 1,38 méterrel hosszabb a hagyományos félpótkocsiknál. Továbbá a típus Cargo Rail kivitele minden korszerű, napjainkban elterjedt vasúti zsebeskocsin a vonatkozó szabványi előírásokat teljesítve szállítható. A Kögel ezt egy müncheni terminálon próbarakodások alkalmával is bizonyította. A 17,88 méter teljes szerelvényhosszt eredményező új EuroTrailer félpótkocsik tehát nemcsak közúton faragják le nagyjából tíz százalékkal az árufuvarozás okozta szén-dioxid-kibocsátást, hanem közúti-vasúti kombinált áruszállítás esetén is csökkentik a környezeti terhelést.

Még ügyesebb billencsek

Ezenkívül tovább bővültek a Kögel Kipper építőipari billencsfélpótkocsi specifikációs lehetőségei, hogy még többféle feladatra optimálisan megfelelhessen. Így már acélpadozatú, de alumínium oldalfalú teknővel is rendelkezésre áll a kedvezőbb saját tömeg, azaz még nagyobb hasznos teherbírás érdekében. Ehhez a kivitelhez a Kögel egy különleges csavarozási megoldást alkalmaz. Sőt, a Kipper félpótkocsik immár szennyeződésterelőkkel is rendelhetők, amelyek célja minél jobban tisztán tartani a csavarkötések környékét, valamint a reklámfelületnek is kiváló oldalfalakat. Szintén újdonság, hogy a csatlakozókonzol messzebbre került a felépítmény homlokfalától, ezáltal akasztáskor a járművezetőnek nem kell a munkaemelvény alatt bujkálnia. Szintén a kényelmesebb használatot segíti, hogy a tetőponyva központi zárrendszere a munkaemelvényről is könnyedén működtethető. A nagyobb biztonság érdekében pedig kétféle tolatófényszóró és kétféle LED-es munkalámpa is kiegészítette az extrafelszerelések sorát, amelyek jól megvilágítják a félpótkocsi környezetét. Míg az aszfaltszállításhoz hőszigetelt teknővel készülő modellek surrantójának kinyúló, állítható megvezetője az anyag pontosabb adagolhatóságát teszi lehetővé. Ezáltal a kis mennyiséget igénylő aszfaltbeépítési munkák is könnyebben kivitelezhetők. Továbbá egy kiegészítő lemez védi a keverékanyagot a fröccsenő víztől. A rádióvezérlésű, elektromos működtetésű tetőponyvával pedig gyorsan és hatékonyan lezárható a raktér, hogy ne hűlhessen ki az anyag. Ugyanakkor a talajon állva is kényelmesen kezelhető új hátsó ponyva feladata megóvni a felépítmény hátfalát az aszfaltmaró szállítószalagjáról leeső anyag által okozott sérülésektől. A pneumatikusan mozgatható hátsó aláfutásgátlót pedig úgy alakították ki, hogy felhajtva a hátsó lámpákat is védje.

Nyitott platós mindenes

Hasonlóképpen a Kögel nyitott platós típusa, a Multi is az újdonságokkal fokozott sokoldalúságával tűnik ki. Öt pár lehajtható oldalfala, kétszárnyú hátfalajtói és rakoncái könnyen leszerelhetők, sérülésmentes elhelyezésükre pedig egy praktikus acél tárolódoboz szolgál. Így a Multi félpótkocsival túlméretes rakományok, például betonelemek, zsaluk, hosszú acélszerkezetek vagy betonacélhálók is szállíthatók. A rakoncákat pedig úgy alakították ki, hogy a típus a DIN EN 12642 XL rakományrögzítési tanúsítvány követelményeit is teljesítik. Emellett szabványos forgózárakkal is rendelhető 20 vagy 40 lábas konténerek fuvarozásához. A Kögel legfrissebb újításaival tehát az EuroTrailer, a Kipper és a Multi félpótkocsik még többféle alkalmazási területre megfelelnek, illetve könnyebben, kényelmesebben és biztonságosabban használhatók.





Megosztom másokkal

Innováció minden téren

Zajlik az élet az Isuzu háza táján – a Delta-Truck Kft. által forgalmazott, illetve a VIARENT bérautó-kínálatában is népszerű márka vezetői, tervezői és gyártástechnológusai jól láthatóan nem vesztegették az időt az elmúlt hónapok során. Innovatív fejlesztőmunkájuk meghozta gyümölcsét, legyen szó fenntartható alapanyagok használatáról, korszerű technikák átvételéről vagy éppen a márka nemzetközi jelenlétének további bővítéséről.

Generációváltás

GEN2 – félreérthetetlenül adta a Ford Trucks a szakma és a nagyközönség tudtára, hogy új nemzedékében mutatkozik be népszerű F-MAX sorozata. A Magyarországon a Delta Truck Kft. által forgalmazott járműcsalád mind hajtásrendszerében, mind pedig megjelenésében és kényelmében megújulva, illetve számos újdonsággal gazdagodva érkezik a piacra.

Delta-Truck ismét a MagyarBrands díjazottjai között

A Delta-Truck cégcsoport 2025-ben ismét elnyerte a MagyarBrands „Kiváló Üzleti Márka” díjat. A független szakmai zsűri döntése alapján a Delta-Truck azon magyar vállalatok közé tartozik, amelyek hosszú távon is kiemelkedő teljesítményt nyújtanak, és meghatározó szereplői a hazai üzleti életnek.

Innovációval és bővüléssel a jövő útján

Csupa jó hír érkezett a Broshuis háza tájáról! Ezzel pedig a Delta-Truck Kft. ügyfeleinek is, hiszen immár több mint másfél évtizede kínáljuk partnereinknek a nehézvontatás és a konténerszállítás speciális igényekre készülő félpótkocsijait – mégpedig az egyik legnagyobb múltra visszatekintő gyártó magyarországi importőreként!

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik négyes szintű önvezetési rendszereinek vizsgálatára. A nagyszabású projekthez járműgyártói oldalról negyedmagával társult a VIARENT kínálatában is népszerű Isuzu.