Új ötletekben nincs hiány

Nem tétlenkedtek az utóbbi időben sem a Kögel leleményes fejlesztői, így a neves pótkocsigyártó több hasznos újdonságot is bevezetett a közelmúltban.

Közzétéve:


A hosszított, így nagyobb kapacitású EuroTrailer függönyponyvás félpótkocsi immár igazoltan közúti-vasúti kombinált fuvarozásban is bevethető. A Kipper billencsfélpótkocsi praktikus újításai kényelmesebb és biztonságosabb használatot tesznek lehetővé. Míg a Multi nyitott platós félpótkocsi több új specifikációs lehetőségének köszönhetően még sokoldalúbban alkalmazható.

Európa-szerte egyre gyakoribb látványt nyújtanak az utakon a szokottnál hosszabb függönyponyvás félpótkocsik, köztük a Kögel EuroTrailer, ezekkel ugyanis nagyobb kapacitásuknak köszönhetően adott rakománymennyiség gazdaságosabban és környezetkímélőbben fuvarozható. Az új generációs EuroTrailer a járművek méreteit meghatározó jelenlegi jogszabályi előírások betartása mellett nyolc centiméterrel hosszabb elődjénél, és ezáltal már 1,38 méterrel hosszabb a hagyományos félpótkocsiknál. Továbbá a típus Cargo Rail kivitele minden korszerű, napjainkban elterjedt vasúti zsebeskocsin a vonatkozó szabványi előírásokat teljesítve szállítható. A Kögel ezt egy müncheni terminálon próbarakodások alkalmával is bizonyította. A 17,88 méter teljes szerelvényhosszt eredményező új EuroTrailer félpótkocsik tehát nemcsak közúton faragják le nagyjából tíz százalékkal az árufuvarozás okozta szén-dioxid-kibocsátást, hanem közúti-vasúti kombinált áruszállítás esetén is csökkentik a környezeti terhelést.

Még ügyesebb billencsek

Ezenkívül tovább bővültek a Kögel Kipper építőipari billencsfélpótkocsi specifikációs lehetőségei, hogy még többféle feladatra optimálisan megfelelhessen. Így már acélpadozatú, de alumínium oldalfalú teknővel is rendelkezésre áll a kedvezőbb saját tömeg, azaz még nagyobb hasznos teherbírás érdekében. Ehhez a kivitelhez a Kögel egy különleges csavarozási megoldást alkalmaz. Sőt, a Kipper félpótkocsik immár szennyeződésterelőkkel is rendelhetők, amelyek célja minél jobban tisztán tartani a csavarkötések környékét, valamint a reklámfelületnek is kiváló oldalfalakat. Szintén újdonság, hogy a csatlakozókonzol messzebbre került a felépítmény homlokfalától, ezáltal akasztáskor a járművezetőnek nem kell a munkaemelvény alatt bujkálnia. Szintén a kényelmesebb használatot segíti, hogy a tetőponyva központi zárrendszere a munkaemelvényről is könnyedén működtethető. A nagyobb biztonság érdekében pedig kétféle tolatófényszóró és kétféle LED-es munkalámpa is kiegészítette az extrafelszerelések sorát, amelyek jól megvilágítják a félpótkocsi környezetét. Míg az aszfaltszállításhoz hőszigetelt teknővel készülő modellek surrantójának kinyúló, állítható megvezetője az anyag pontosabb adagolhatóságát teszi lehetővé. Ezáltal a kis mennyiséget igénylő aszfaltbeépítési munkák is könnyebben kivitelezhetők. Továbbá egy kiegészítő lemez védi a keverékanyagot a fröccsenő víztől. A rádióvezérlésű, elektromos működtetésű tetőponyvával pedig gyorsan és hatékonyan lezárható a raktér, hogy ne hűlhessen ki az anyag. Ugyanakkor a talajon állva is kényelmesen kezelhető új hátsó ponyva feladata megóvni a felépítmény hátfalát az aszfaltmaró szállítószalagjáról leeső anyag által okozott sérülésektől. A pneumatikusan mozgatható hátsó aláfutásgátlót pedig úgy alakították ki, hogy felhajtva a hátsó lámpákat is védje.

Nyitott platós mindenes

Hasonlóképpen a Kögel nyitott platós típusa, a Multi is az újdonságokkal fokozott sokoldalúságával tűnik ki. Öt pár lehajtható oldalfala, kétszárnyú hátfalajtói és rakoncái könnyen leszerelhetők, sérülésmentes elhelyezésükre pedig egy praktikus acél tárolódoboz szolgál. Így a Multi félpótkocsival túlméretes rakományok, például betonelemek, zsaluk, hosszú acélszerkezetek vagy betonacélhálók is szállíthatók. A rakoncákat pedig úgy alakították ki, hogy a típus a DIN EN 12642 XL rakományrögzítési tanúsítvány követelményeit is teljesítik. Emellett szabványos forgózárakkal is rendelhető 20 vagy 40 lábas konténerek fuvarozásához. A Kögel legfrissebb újításaival tehát az EuroTrailer, a Kipper és a Multi félpótkocsik még többféle alkalmazási területre megfelelnek, illetve könnyebben, kényelmesebben és biztonságosabban használhatók.





Megosztom másokkal

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.

Az idő pénz!

Jelen esetben szó szerint igaz ez a mondás, hiszen aktuális akciónk keretében most a teljes 2024-as lízingdíjat átvállaljuk Öntől! Érdemes tehát gyorsan dönteni, ugyanis valóban minden nap számít. Minél korábban gazdagítja flottáját egy Ford Trucks nyerges vontatóval, annál többet takaríthat meg szilveszterig!

Újabb premier a Ford Otosantól Törökországban: Autópályára szánt 4. szintű vezetésautomatizáló rendszer

Abdulkadir Uraloğlu közlekedési és infrastrukturális miniszter a teszt idejére egy a forgalom elől elzárt autópályaszakaszon, az ICA által épített Yavuz Sultan Selim (Vitéz Szelim szultán) hídon és az Északi körgyűrűn tette próbára a 4. szintű autonóm vezetési technológiával felszerelt teherautót, amelyet elsőként Törökországban fejlesztett ki a Ford Otosan, az autóipar átalakításában élenjáró Ford Trucks nehézhaszonjármű … Continued

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 3. rész

A Lamberet hannoveri megjelenéséről beszámoló cikksorozatunk harmadik részéhez érkeztünk. Ezúttal a hűtőfelépítmények specialistájának a belső égésű motorral felszerelt, illetve tisztán elektromos kisáruszállítók és furgonok számára kínált hűtős átalakítások, illetve hűtőfelépítmények választékát mutatjuk be. Innovatív 2024-es újdonságai révén a Lamberet számos járműgyártó standján képviseltethette magát.