Új korszak hírnöke

Ősszel, a Busworld 2017 autóbuszos szakkiállításon mutatkozott be az MAN Lion’s Coach távolsági autóbusz új generációja. A gyökeres megújulásra nemcsak azért volt szükség, mert már jócskán eljárt az idő a jelenlegi típus felett, hanem azért is, mert az ENSZ-EGB 66.02 borulási szabvány teljesítése új vázszerkezetet igényelt.

Közzétéve:

Egy turistabusz esetében ma már meghatározó szempont a külső-belső formatervezés, hiszen az utasoknak e téren is egyre magasabb szintűek az elvárásai. Az MAN tervezői ezért olyan divatos ruhába öltöztették zászlóshajójukat, amely már az oroszlános autóbuszok új egységes formavilágának a hírnöke. A típus jellegzetes stílusjegyeit azonban megtartották, mint például a „B-oszlop” ívelt, fémszínű burkolatát, valamint a szélvédőt a tetővel egybeolvasztó fekete kupolát. Erre rímelve a busz hátfalát is egy nagy, fényes, fekete felület uralja, amelynek megalkotásakor az okostelefonok ihlették a tervezőket. Ugyanakkor a Lion’s Coach orrán egyből felismerhető a rokonság a márka teherautóival is, hiszen a krómozott díszléc az oroszlánnal, a lakkfekete orrpanel és a V-formában húzódó vonalak a családi összetartozást erősítik. Lépést tartva a korral a fényszórók már teljesen LED-es kivitelben is választhatók, továbbá karakteresek a függőleges LED-csíkokból álló hátsó lámpatestek.

A funkcionális fejlődés is legalább olyan mértékű, mint amennyire látványos a formai megújulás. A 12,1 és 13,9 méter között négyféle hosszúságban készülő Lion’s Coach légellenállása húsz százalékkal csökkent, az új anyagok és gyártási eljárások révén pedig könnyebbek az orr- és a hátpanelek, sőt, csupán a motortérfedél 15 kilogrammal csökkentette a busz saját tömegét. A vadonatúj vázszerkezet részben nagy szilárdságú acélból készül, míg első és a hátsó borulókeret a szabadalmazott cső a csőben technológiát alkalmazza. Szintén a biztonságot fokozza, hogy már éberségfigyelővel is felszerelhető a Lion’ Coach, az új lengéscsillapítók pedig a menetkényelmet és az irányíthatóságot is javítják. A mai előírásoknak megfelelően kerekesszék-emelő is rendelhető, míg a legújabb európai jogszabály-módosításoknak megfelelően az új generációt a kéttengelyes buszokra vonatkozó 19,5 tonna össztömeghatárra tervezték.

Nem kevésbé korszerű és elegáns az akár 61+1+1 fős utastér sem, amelyben a korábbinál világosabb és természetesebb színek uralkodnak. A padló környezetét és a tetőt LED-csík árasztja el természetes hatású fénnyel, nappal pedig a nagyobb tetőablakok gondoskodnak a beltér világosságáról. Az egyéni olvasólámpák is LED-esek, továbbá minden ülőhelyhez USB-csatlakozó és táblagéptartó is jár. Az utasülések akár állítható magasságú fejtámlával is rendelhetők.

A gépkocsivezető környezete azonban csak minimálisan újult meg, a kezelőelemek és a műszerpanel mit sem változott. A műszerfalon csupán átrendezték egy kicsit a kapcsolókat, a bal oldali konzolon nagyobb tárolóhelyeket alakítottak ki, és extrafelszerelésként az MAN Multimedia Coach információs és szórakoztató rendszer is elérhető.

Ellenben a hajtáslánc a legkorszerűbb színvonalat képviseli. A tavaly átfogóan megújult soros, hathengeres, 12,4 literes D2676 dízelmotor elődjénél húsz lóerővel nagyobb teljesítményszinteket (420 és 500 lóerő között) és kétszáz newtonméterrel nagyobb nyomatékszinteket kínál. Ennek megfelelően optimalizálták az MAN TipMatic 12 fokozatú automatizált sebességváltó fokozatkapcsolási stratégiáját is. Mindezeknek köszönhetően már 2,73-os hídáttétel is kérhető, ami 13 százalékkal csökkenti a motor fordulatszámát. Ezenkívül a GPS-adatok alapján a domborzathoz előrelátóan igazodó hajtásláncvezérlés, az MAN EfficientCruise is segít hatékonyabbá tenni az üzemelést. Továbbá a módosított EVBec motorfék minden eddiginél nagyobb féknyomatékot tud kifejteni, míg az új retarder az eddigi 3200 helyett 4000 newtonméter féknyomatékot szolgáltat. Fontos újítás még, hogy az olajcsere intervallumát 140 ezer kilométerre növelték, és a részecskeszűrő akár 850 ezer kilométert is futhat a cseréig.

Az új MAN Lion’s Coach tehát ismét frissen, fiatalosan és minden téren naprakészen trónolhat a márka széles autóbusz-kínálatának csúcsán.





Megosztom másokkal

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.

Az idő pénz!

Jelen esetben szó szerint igaz ez a mondás, hiszen aktuális akciónk keretében most a teljes 2024-as lízingdíjat átvállaljuk Öntől! Érdemes tehát gyorsan dönteni, ugyanis valóban minden nap számít. Minél korábban gazdagítja flottáját egy Ford Trucks nyerges vontatóval, annál többet takaríthat meg szilveszterig!

Újabb premier a Ford Otosantól Törökországban: Autópályára szánt 4. szintű vezetésautomatizáló rendszer

Abdulkadir Uraloğlu közlekedési és infrastrukturális miniszter a teszt idejére egy a forgalom elől elzárt autópályaszakaszon, az ICA által épített Yavuz Sultan Selim (Vitéz Szelim szultán) hídon és az Északi körgyűrűn tette próbára a 4. szintű autonóm vezetési technológiával felszerelt teherautót, amelyet elsőként Törökországban fejlesztett ki a Ford Otosan, az autóipar átalakításában élenjáró Ford Trucks nehézhaszonjármű … Continued

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 3. rész

A Lamberet hannoveri megjelenéséről beszámoló cikksorozatunk harmadik részéhez érkeztünk. Ezúttal a hűtőfelépítmények specialistájának a belső égésű motorral felszerelt, illetve tisztán elektromos kisáruszállítók és furgonok számára kínált hűtős átalakítások, illetve hűtőfelépítmények választékát mutatjuk be. Innovatív 2024-es újdonságai révén a Lamberet számos járműgyártó standján képviseltethette magát.